Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Mobieltjes in de school

Gestart door Iwan, 9 november 2010, 18:45:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mobieltjes verbieden op school is een goed idee.

Eens,......
1 (50%)
In het schoolgebouw verbieden gaat te ver, maar uit de klas weren is een goed idee.
1 (50%)
Oneens, ....
0 (0%)
Anders, namelijk ....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan



CiteerOrde houden in de klas, leerlingen die aan je lippen hangen, gezag uitstralen.
Voor docenten in 2010 is het allemaal nog moeilijker geworden door de aanwezigheid
van mobieltjes in de klas. Zet een mede-leerling een grote bek op?
Barst een docent in huilen uit? Met een paar klikken leg je de scene vast
en zet je het filmpje op YouTube en kan de hele klas er thuis nog eens om lachen.

Maar niet alleen leraren worden de dupe, ook de leerling die in de klassikale chaos zijn proefwerk probeert te maken.
Na een aantal incidenten zijn veel middelbare scholen overgegaan op een strenger beleid.
En op een aantal praktijkscholen in Amsterdam geldt vanaf 1 november een NoPhoneZone-beleid: mobieltjes zijn verboden.

Leerlingen van het Rietveld Lyceum mogen niet langer hun mobiele telefoon gebruiken in het schoolgebouw.
De 'leefregel', die in samenspraak met de leerlingen tot stand is gekomen,
is deze week bij de start van het nieuwe schooljaar ingegaan.

Op het Rietveld Lyceum mogen leerlingen hun mobiele telefoon wel bij zich hebben, maar hij moet uit staan.
Daartoe is besloten om eventueel 'misbruik' van de teleoon tegen te gaan, aldus woordvoerster Irma Heerink.
Ze doelt vooral op het filmen van medeleerlingen en docenten. Vaak belandt zo'n filmpje op internet.

De leerlingen mogen alleen op het schoolplein bellen of sms'en.
Wat is jouw mening over mobiele telefoontjes?
Moeten mobiele telefoontjes uit de klas worden geweerd
of zouden ze geweerd moeten worden uit het hele schoolgebouw?


Wat voor mobiel heb jij?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik ben blij dat mijn oudste, een puber, 2e klas, een mobiel mee naar school neemt. Zo kan hij mij altijd bereiken als er wat is en dat vind ik in de tegenwoordige tijd echt heel belangrijk en dus ook noodzakelijk.
Bij hem op school is de regel dat de mobiel alleen aanmag in de pauzes en na schooltijd. Anders moet de mobiel in de tas of in het kluisje.
En dat vind ik een prima regel. Hoewel ik oudste stimuleer om zijn mobiel niet in zijn tas te doen maar in zijn kluisje.
Hij heeft een mobiel met een prepaidkaart.

Iwan

Mobieltjes uit in de klas, of opbergen in je kluisje vind ik een goede optie, maar het helemaal verbieden
van mobiele telefoons op het schoolterrein of in het schoolgebouw vind ik te ver gaan.

In het schoolgebouw verbieden gaat te ver, maar uit de klas weren is een goed idee.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."