Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Acteur Jeroen Willems overleden

Gestart door Iwan, 3 december 2012, 21:08:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf/AD

Acteur Jeroen Willems overleden

De acteur en zanger Jeroen Willems is maandag op 50-jarige leeftijd overleden in Amsterdam.
Hij was in Carré voor een optreden ter ere van 125 jaar Carré. Dat concert zou vanavond plaatsvinden in aanwezigheid
van onder anderen koningin Beatrix, maar dat gaat nu niet door. Tijdens de repetitie zakte hij in elkaar.
Reanimatie mocht niet meer baten. Directeur Madeleine van der Zwaan zei dat Willems in het ziekenhuis is overleden.

Willems werd opgeleid aan de Toneelacademie Maastricht, en begon zijn acteercarrière bij Theatergroep Hollandia.

Jeroen speelde in diverse binnenlandse series en films. hij had rollen in onder meer Komt Een Vrouw Bij De Dokter,
Zomerhitte, De Passievrucht en Cop vs. Killer. Ook was hij in internationale producties als Tatort en Ocean's Twelve te zien.

Hij ontving in 1994 de Mary Dresselhuysprijs voor de beste acteur. Voor zijn rol in de korte film Zaanse Nachten (1998)
ontving hij in 1999 een Gouden Kalf-nominatie voor de beste acteur. In 2001 ontving Willems opnieuw een Gouden Kalf-nominatie
voor de beste acteur voor zijn rol in de speelfilm Nynke (2001). In 2004 werd Willems onderscheiden met de Louis d'Or
voor zijn rol in La Musica Twee én voor de voorstelling Brel de Zoete Oorlog van Toneelgroep Oostpool.

In 2010 ontving Willems een Gouden Kalf voor beste mannelijke bijrol voor zijn rol als Claus in Majesteit (2010).
Hij was dit jaar eregast tijdens het Nederlands Film Festival in Utrecht.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Vreselijk zo jong maar die man komt me niet bekent voor
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Ik ken hem wel, heb meerdere films en series gezien waarin hij een rol had vond hem altijd een goede acteur....,
maar van naam kende ik hem niet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

House

Een groot verlies, ik vond hem geweldig als Willem 2 in de troon en als Prins Claus.

Lejah

Ik kijk niet zo vaak tv, maar Jeroen Willems kende ik daarentegen dan weer wel. Zoals House zei was hij erg goed als Willem en Claus.
Triest op zo'n jonge leeftijd.