Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Nieuwslezer Arend Langenberg (63) overleden

Gestart door Iwan, 30 december 2012, 16:20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Nieuwslezer Arend Langenberg (63) overleden

Nieuwslezer Arend Langenberg is vannacht overleden. Dat melden verschillende media.
Langenberg was al langere tijd ziek.

Langenberg begon zijn carrière in 1970 bij de zeezender Radio Veronica en later werd hij nieuwslezer
bij het ANP en bij verschillende commerciële stations, zoals Radio 538 en Sky Radio. Daarnaast verleende
Langenberg zijn stem aan allerlei programma's en reclamespots, waaronder het programma Peter R. de Vries.
In 2001 won hij de Marconi Award in de categorie Beste Stem.

Sky Radio, de zender waar Langenberg het laatst in dienst was, zond om 14.00 uur geen nieuwsbulletin uit,
maar een verklaring van Sky Radio-topman Philip Alberdingk Thijm. Daarna werd rustige muziek gedraaid.

Reacties
Het overlijden heeft veel reacties losgemaakt. Op Twitter regent het condoleances en loftuitingen.
Langenberg stond bekend om zijn karakteristieke donkere stemgeluid, dat door velen wordt geroemd.
Collega's zijn geschokt:

Peter R. de Vries: 'Vreselijk triest nieuws: Arend Langenberg - The Voice - is vannacht in zijn slaap overleden.
De Stem van mijn tv-programma. RIP Arend...
'

NOS-radionieuwslezer Bart Jan Cune: 'Niets dan respect voor Arend Langenberg.
Was véél meer dan alleen een nieuwslezer, maar zonder zijn autoriteit te verliezen. En die stem!
'.

Erik de Zwart: 'De nieuwslezer met die prachtige stem is niet meer.
Wat een leuke man was het toch! Rust zacht, Arend.
'

Radio Veronica-dj Erwin Peters: 'Ben in shock. Arend Langenberg overleden. Vreselijk.
Zoveel geweldige herinneringen aan dingen die we samen hebben gedaan op #radioveronica.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Die man was toch al overleden of niet?
Of vergis ik me met iemand anders
Life can be so beautyfull
so follow your heart