Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Veteraan ontsnapt uit tehuis voor herdenking D-Day

Gestart door Iwan, 8 juni 2014, 13:19:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl


Veteraan ontsnapt uit tehuis voor herdenking D-Day

Een Britse veteraan heeft het verbod van zijn rusthuis om in Normandië de herdenking van de geallieerde
landing bij te wonen aan zijn laars gelapt en is ontsnapt om twaalf uur later in Frankrijk op te duiken.

De 89-jarige gepensioneerde Bernard Jordan wilde met zijn vroegere kameraden naar Normandië gaan.
Hij wist donderdagmorgen - met zijn medailles onder zijn overjas verborgen - ongemerkt de instelling
te verlaten en in een bus te stappen die naar Ouistreham ('Sword Beach') reed.

In de vooravond sloeg het personeel van het rusthuis in Hove, in het zuidoosten van Engeland, alarm.
De politie van Sussex zocht het hele gebied af en informeerde tevergeefs bij busmaatschappijen en taxibedrijven.

Uiteindelijk werd de man gevonden, veilig en wel, temidden van zijn kameraden van D-Day. Volgens de politie
kreeg het rusthuis een telefoontje van een andere veteraan. Die verzekerde dat de ontsnapte zich goed hield
en veilig zou terugkeren als de herdenkingen achter de rug zouden zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wat een held!
Vraag me dan wel weer af waarom hij van het rusthuis niet naar de D-Day herdenking mocht....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."