Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Goede doelen

Gestart door Margje, 16 september 2012, 11:40:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Was het niet iemand die het ophaalde voor iemand anders of bv voor een aantal mensen?
Ik vind trouwens wel dat je snel in aanmerking komt voor de voedselbank, ik kom er ook voor in aanmerking.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Citaat van: Lejah op  5 februari 2014, 15:09:42
Ik begrijp daar echt niks van.
Ik heb nog nooit een Mercedes bij de voedselbank gezien!
Hebben jullie dat echt zelf gezien of is dat allemaal van horen zeggen?

Ik heb het zelf gezien ik mocht een paar keer mee lopen
Mocht dat niet zo zijn geweest dan had ik er wel bij gezegd dat ik heb gehoord zo of zo maar nee ik heb het zelf gezien
Life can be so beautyfull
so follow your heart

mary-kate

Citaat van: Iwan op  5 februari 2014, 17:22:06
Was het niet iemand die het ophaalde voor iemand anders of bv voor een aantal mensen?
Ik vind trouwens wel dat je snel in aanmerking komt voor de voedselbank, ik kom er ook voor in aanmerking.

Nee hier moeten de mensen het zelf op komen halen mocht dat om wat voor reden dat niet kunnen dan brengt de voedselbank het zelf naar de mensen maar dan wel als ze een hele gegronde reden hebben wat ook gecheckt word

Als je in aanmerkingkomt is dat heel fijn wand er zijn echt wel mensen die het nodig hebben en dan vind ik het fijn als ze er gebruik van kunnen maken
Life can be so beautyfull
so follow your heart

carola

elke keer als ze hier voor collecte komen, gooi ik er wat in, de ene keer meer dan de andere keer. Hebben een speciale bakje met 1,2 en 5 cent wat we daar in gooien

Kim

@ Carola: Ik mag toch hopen dat jullie meer dan 1,2 of 5 cent geven bij een collecte? :P

carola

Citaat van: Kim op  3 maart 2014, 14:56:58
@ Carola: Ik mag toch hopen dat jullie meer dan 1,2 of 5 cent geven bij een collecte? :P

ligt er aan voor welke doel het is is het voor kika of reuma  dan gooi ik er een euro in en anders maar 5 a 10 cent soms 15 a 20 cent

Iwan

Citaat van: carola op 27 februari 2014, 09:23:06
elke keer als ze hier voor collecte komen, gooi ik er wat in, de ene keer meer dan de andere keer. Hebben een speciale bakje met 1,2 en 5 cent wat we daar in gooien
Zo'n bakje heb ik inderdaad ook, gooi ik al mijn kleingeld in en wanneer er dan een collecte langs de deur
komt kan ik daar kleingeld uithalen om in de bus te doen. Ik werp mijn 5 tot 20 centjes muntjes in het bakje.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik vind Kika altijd wel een goed doel, ik hoop trouwens wel dat het geld wel goed terecht komt want daar zet ik wel eens mijn vraagtekens bij :juh:

liezie

Ik heb nog nooit geld gegeven aan een goed doel, en kan me er ook elke keer aan storen wanneer ze weer eens aan een winkel staan te "bedelen".
Ik loop deze mensen dan ook elke keer gewoon opnieuw voorbij.
Ik vraag me trouwens af, of dit geld wel werkelijk terecht komt???

Wat ik toekomstgericht nog wel zou willen doen, is het fonds van WWF steunen, omdat er toch dieren met uitsterven bedreigd worden.
De natuur een handje helpen, kan nooit geen kwaad.

Iwan



Citaat van: liezie op  6 november 2014, 00:39:16
Ik heb nog nooit geld gegeven aan een goed doel, en kan me er ook elke keer aan storen wanneer ze weer eens aan een winkel staan te "bedelen".
Ik loop deze mensen dan ook elke keer gewoon opnieuw voorbij.
Ik vraag me trouwens af, of dit geld wel werkelijk terecht komt???

Wat ik toekomstgericht nog wel zou willen doen, is het fonds van WWF steunen, omdat er toch dieren met uitsterven bedreigd worden.
De natuur een handje helpen, kan nooit geen kwaad.
Kennen ze in België de straatkrant ook? Daklozen die een magazine verkopen een deel van opbrengst zelf mogen houden.
Daar geef ik nog wel eens geld aan uit. Al zag ik deze week dat de mevrouw die de straatkrant verkoopt ff pauze zat te houden
en daarbij op haar smartphone bezig was... toen dacht ik wel ff wtf.... Niet dat daklozen van mij geen smartphone mogen hebben,
maar als je dakloos bent lijkt een smartphone nou niet iets wat een prioriteit zou moeten zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

liezie

Citaat van: Iwan op  6 november 2014, 00:43:29


Citaat van: liezie op  6 november 2014, 00:39:16
Ik heb nog nooit geld gegeven aan een goed doel, en kan me er ook elke keer aan storen wanneer ze weer eens aan een winkel staan te "bedelen".
Ik loop deze mensen dan ook elke keer gewoon opnieuw voorbij.
Ik vraag me trouwens af, of dit geld wel werkelijk terecht komt???

Wat ik toekomstgericht nog wel zou willen doen, is het fonds van WWF steunen, omdat er toch dieren met uitsterven bedreigd worden.
De natuur een handje helpen, kan nooit geen kwaad.
Kennen ze in België de straatkrant ook? Daklozen die een magazine verkopen een deel van opbrengst zelf mogen houden.
Daar geef ik nog wel eens geld aan uit. Al zag ik deze week dat de mevrouw die de straatkrant verkoopt ff pauze zat te houden
en daarbij op haar smartphone bezig was... toen dacht ik wel ff wtf.... Niet dat daklozen van mij geen smartphone mogen hebben,
maar als je dakloos bent lijkt een smartphone nou niet iets wat een prioriteit zou moeten zijn.

Heb ik helemaal geen idee van.
Ik geef zelfs geen aandacht meer aan die mensen, ik loop ze enkel nog maar voorbij.

Nevyn


Gina

Hier doen ze 1 keer per jaar een envelop in de brievenbus en dan kun je daar je geld instoppen met een briefje waaraan je kunt aankruisen welk doel/organisatie het geld krijgt. Weet je het niet dan vul je niets in en dan verdelen ze het over alle organisatie's. En dat is makkelijk, je stopt geld in de envelop, ze komen het weer ophalen en het hele jaar krijg je niemand meer over de vloer.

Met kerst doneer ik elk jaar het geld dat ik uitbesteed aan kerstkaarten sturen. Ik stuurde voor zo'n 120 euro aan kerstkaarten en nu steun ik een organisatie 120euro.
Ik kijk in mijn familie/vriendenkring wat er speelt en heb al Reumafonds (m'n pa heeft reuma), Longfonds (mijn ma heeft COPD) en de nierstiching (vriend van ons moet om de dag dialyseren, en Kika (dochter van vriendin heeft kanker gehad en is overleden en nu weer het KWF omdat mijn tante net is overleden aan kanker, en 1 vriend van me heeft een hersentumor en een andere vriend heeft botkanker dus die krijgen dit jaar het geld. Dus elke keer kijk ik wat ik voor mijn familie/vriendenkring speelt

DonWoozy

natuurlijk geef ik aan goede doelen. Meestal als er een collecte bus langs komt gooien we er wel wat in

Peaches

Alleen aan dierenlot 2 euro maar dat gaat automatisch elke maand via de bank. Bij de voordeur hebben we een sticker waarop staat dat collectes en vertegenwoordigers etc. niet gewenst zijn.

mary-kate

Hier is sinds dit jaar 1 envelop en een briefje erbij hoeveel geld je aan welk doel wilt geven. Dat kun je dan aankruisen.
Zo dat ze maar 1 x  per jaar aan de deur komen.

De postcode loterij heb ik ook opgezegd. Die kan ik niet meer betalen. Ik heb al die jaren ook geen geld bedrag gewonnen alleen stroopwafels en dat soort dingen
Life can be so beautyfull
so follow your heart

mary-kate

Nu hebben we van postnl een kaart gekregen die je naar iemand kunt sturen die het hard nodig heeft.
Ik wil het wel versturen maar naar wie? Ik ken niemand die nooit een kaartje krijgt. Je kan het dan wel naar het ouderenfonds sturen maar ja dan is het ook maar hopen dat het goed terecht komt.
Er had ook wel een postzegel bij gemogen. De post zal beter weten wie geen kaartjes krijgt. Hadden ze beter adressen bij kunnen zetten van verzorghuizen enz
zodat je kan kiezen waar je het heen stuurt.
Life can be so beautyfull
so follow your heart