Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Moeder doodt 5 kinderen in Nijvel

Gestart door Iwan, 28 februari 2007, 18:46:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

In Nijvel zijn de lichamen van vijf kinderen gevonden.
Ze zijn omgebracht door hun moeder die achteraf zelfmoord probeerde te plegen.
Ze verwittigde zelf nog de hulpdiensten. Het parket van Nijvel vermoedt dat het
om een wanhoopsdaad gaat.

De kinderen, waaronder vier dochters en één zoon, waren tussen de drie en veertien jaar oud.
Ze werden thuis om het leven gebracht tussen 14 en 15 uur. De vader van de kinderen zou
nog niet op de hoogte zijn.

De moeder zou haar voornemen in een brief hebben meegedeeld aan een vriendin,
die ook in Nijvel woont. Onderzoeksrechter Anne-Françoise Destrée en de procureur
des konings van Nijvel, Jean-Claude Elslander, kwamen op de plaats van de feiten aan rond 17.40 uur.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

marcel1970

 :o verschrikkelijk een moeder die haar kids zoiets aan doet >:(

jaantje


Iwan

Geneviève Lhermitte, de 40-jarige moeder die gisteren haar vijf kinderen om het leven bracht in Nijvel,
is in verdenking gesteld van moord en aangehouden. Dat gebeurde na haar verhoor in het ziekenhuis.
De vrouw had na haar wanhoopsdaad geprobeerd zelfmoord te plegen, maar is buiten levensgevaar.

Motief
Uit het onderzoek hebben de speurders de chronologie van de gruwelijke feiten kunnen achterhalen.
Wat de moeder tot de moorden heeft gedreven, blijft vooralsnog onbekend.
"Rond 13.00 uur heeft de vrouw een brief bezorgd bij een vriendin die in de buurt woont.
Daarin schreef de vrouw dat ze in een uitzichtloze situatie zat"
, legt de procureur des konings van Nijvel,
Bernard Goethals, uit. In de brief kondigde de vrouw ook een drama aan, zonder evenwel details te geven.

Gruwel
De vrouw liet haar kinderen televisie kijken om hen dan één voor één bij zich te roepen in een andere kamer.
Daar zou ze hen één voor één de keel hebben overgesneden met een slagersmes, waarna ze ze in hun
bedjes legde. Enkel de oudste, Yasmine die in 1992 werd geboren, zou weerstand hebben geboden.
Dat blijkt uit de verschillende steekwonden op haar lichaam. De vrouw stak tot slot zichzelf het mes
in de hartstreek om zo zelfmoord te plegen. Toch verwittigde ze zelf nog de hulpdiensten en schreef ze
de boodschap "Appeler la police" op de voordeur. Alles zou zijn gebeurd tussen 13.00 en 14.30 uur.

Warrig
Geneviève Lhermitte, die woensdagavond werd geopereerd, heeft de speurders slechts magere aanduidingen
kunnen geven in een wat het parket als een "warrige uiteenzetting" beschouwt. Het onderzoek toont alvast
aan dat de vrouw zich geïsoleerd voelde in haar familie. Bovendien werd ze al behandeld voor psychologische problemen.

Gemengd gezin
De kinderen groeiden op in een gemengd Marokaans-Belgisch huwelijk en de vrouw, een onderwijzeres,
had zich tot de islam bekeerd. Haar echtgenoot en vader van de vijf kinderen, Bouchaïb Moqadem,
was niet thuis toen het drama gebeurde. De man werkte voor een arts die hen de woning verhuurde.
Hij was eind januari samen met zijn moeder, die voor de eindejaarsfeesten naar België was gekomen,
naar Marokko gereisd. Gisteravond kwam hij op Zaventem aan. Hij werd er meteen opgevangen.
De onderzoeksrechter zal een psychiater aanstellen om de vrouw te onderzoeken.





Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

"Ik blijf vertrouwen hebben in mijn echtgenote". Dat zei Bouchaïb Moqadem, de echtgenoot
van de 40-jarige vrouw die afgelopen woensdag in Nijvel haar vijf kinderen om het leven bracht,
zondag in een interview met de Franstalige openbare omroep RTBF. "Ik begrijp niet wat er gebeurd is
en wacht op een verklaring".


Moqadem zegt zich niet van zijn vrouw af te keren zolang hij de waarheid niet kent.
De zus van de daderes had haar schoonbroer afgelopen week in een slecht daglicht gesteld
en hem als erg streng afgeschilderd. Moqadem vraagt om gerust gelaten te worden.

"Hoe is het mogelijk dat men een man zomaar veroordeelt. Ik heb mijn kinderen nog niet eens
kunnen begraven"
, luidde het. De vader, die niet thuis was toen het drama gebeurde,
was eind januari met zijn moeder naar Marokko gereisd.





Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."