Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

30 Days of Night

Gestart door Iwan, 14 juni 2009, 02:04:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

30 Days of Night
Regisseur
David Slade

Scenario
Steve Niles
Stuart Beattie
Brian Nelson

Cast
Josh Hartnett
Melissa George
Danny Huston
Jared Turner

Genre
Horror/Thriller

Land
Nieuw-Zeeland   
 
Jaar
2007

Kijkwijzer
Synopsis:
In het geïsoleerde stadje Barrow, Alaska, is het iedere winter 30 dagen achter elkaar nacht.
Het grootste gedeelte van de inwoners van het stadje neemt het laatste vliegtuig naar
de bewoonde wereld, een kleine groep blijft achter in de stad. Deze winter heeft zich
ook een mysterieuze groep vreemdelingen zich in het stadje gevestigd. Kort nadat
het laatste vliegtuig vertrokken is, wordt een troep honden verscheurd aangetroffen
en blijken alle telefoonlijnen afgesneden. De groep vreemdelingen blijken vampiers te zijn
die zich voorbereiden om zich gedurende de ononderbroken nacht-van-30-dagen
tegoed te doen aan de achtergebleven inwoners. De plaatselijke sheriff (Josh Harnett),
zijn ex (Melissa George) en een  aantal overlevenden zullen alles uit de kast moeten halen
om te overleven tot het weer licht wordt.



De film speelt zich af in Alaska, waar het 30 dagen lang nacht is, dat aspect is erg leuk gevonden
en ook het camerawerk is goed in deze film. Wel vond ik het verhaal erg onsamenhangend
en kon ik totaal niet meeleven met de personages in deze film. Ik had meer verwacht van deze film
en had gehoopt dat deze film het genre horror waardig zou zijn, maar helaas werd deze film nergens echt eng.
Misschien een leuke/spannende film als je in het donker ingesneeuwd zit en nergens anders heen kunt,
maar zeker geen film die mij lang zal bijblijven en waar je niets aan hebt mist als je hem niet hebt gezien.


"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."