Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Mr. Brooks

Gestart door Iwan, 11 augustus 2008, 04:30:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Mr. Brooks
Regisseur
Bruce A. Evans

Scenario
Bruce A. Evans
Raynold Gideon

Cast
Kevin Costner
Demi Moore
William Hurt
Dane Cook

Genre
Drama/Thriller

Land
USA
 
Jaar
2007

Kijkwijzer
Synopsis:
Earl Brooks (Kevin Costner) is een zakenman die de American Dream heeft waargemaakt.
Wat echter niemand weet is dat hij een gespleten leven leidt. Aan de ene kant is hij de
onkreukbare zakenman en perfecte huisvader, maar daarnaast heeft hij het bloeddorstige
alter ego Marshall (William Hurt) die hem tot gruwelijke moorden aanzet. Samen met die
moordzuchtige ingebeelde vriend, die alleen Mr Brooks zelf kan horen en waar hij lange
gesprekken mee voert, pleegt hij al jarenlang de ene gruwelijke moord na de andere.
De politie kent hem als de fingerprint killer, maar staat nog nergens met het onderzoek.
De verbeten en doortastende rechercheur Tracy Atwood (Demi Moore) is echter vastbesloten
om de dader te vinden. Dan komt hij echter in de problemen wanneer blijkt dat er foto's
werden genomen van zijn laatste moordpartij. Is Mr. Brooks slimmer dan zijn tegenstanders
en kan hij voorkomen dat zijn vrouw en dochter achter zijn schokkende dubbelleven komen?
Of wordt hij voor eens en voor altijd ontmaskerd?



Hoewel deze film de zoveelste variant op de 'Jekyll & Hyde' thematiek is heeft deze film mij toch,
in positieve zin, verrast. Costner zet goed spel weg als een schizofrene man die aan de ene kant
een onkreukbare zakenman, vader en man is en aan de andere kant een psychopathische seriemoordenaar.
Costner vertolkt zijn rol ingetogen waarmee hij suggereert dat zijn karakter altijd de controle over elke
situatie blijft behouden. De rol die Demi Moore neerzette was redelijk, maar helaas niet meer dan dat.
Ik heb erg genoten van deze film met name door het spel van Costner, die ik niet bepaald tot mijn
favoriete acteurs reken, maar die hier weer eens laat zien dat hij wel degelijk kan acteren.


"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."