Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Folder Dixons valt verkeerd bij christenen

Gestart door Iwan, 18 december 2007, 01:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Diverse christelijke organisaties dienen een klacht in bij de Reclame Code Commissie
om een kersteditie van een reclamefolder van elektronicabedrijf Dixons.
In de folder staat een aantal cartoons die gaan over de geboorte van Jezus.

Zo zijn de drie wijzen uit het oosten te zien die met een TomTom de weg naar de geboorteplek
van Jezus proberen te vinden. Voorzitter Bert Dorenbos van de stichting Schreeuw om Leven zegt
dat de prenten kwetsend zijn. 

Spelcomputer
Op een andere prent is te zien hoe Jezus in zijn kribbe op een iPod naar
'I'm dreaming of a white Christmas' luistert.
Weer een ander toont een herder die op een spelcomputer speelt.

Volgens Dorenbos is het 'gevaarlijk' als alles dat te maken heeft met de bijbel 'blasfemisch'
wordt gebruikt. "Vooral in de kersttijd ligt dat gevoelig. Er zijn grenzen."

Signaal
Volgens Dorenbos wordt de klacht nu samen met de vereniging Bijbel en Onderwijs ingediend.
Volgens de voorzitter bereiden ook andere organisaties een klacht voor. Hoewel de folder
waarschijnlijk al gedistribueerd is, wil Dorenbos een signaal afgeven voor volgende campagnes.

Dixons was maandagavond niet bereikbaar voor commentaar.





Ã,©nu.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Morgen een woedende christelijke menigte die massaal de winkels van Dixons bestormen?
Rellen in Amsterdam?
Doodsbedreigingen naar het adres van Dixons medewerkers?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bigfoot

weet niet waar ze zich druk over maken wat je ziet zulke afbeeldingen elke jaar weer een parodie op de kerst stal.

ben ok benieuwd naar de rellen *G

bertus

gristelijk gezeur weer, ik vond het wel grappig.
Misschien dat het dixonsfoldertje de nieuwe Deense strip wordt. Onee, christenen zijn tolerant, zo tolerant dat ze zelf de komst van een 'bolle in het rood' vieren op de geboortedag van hun grootste verlosser.  *G

Dity

Wat maakt het nu uit dat de drie wijzen met een TomTom de weg naar de geboorteplek zien te vinden?

Ze zeggen toch altijd dat de bijbel en het geloof met zijn/haar tijd meegaat, nou dan zijn nu de drie wijzen met hun tijd meegegaan  *G *G
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Pinnie

Ik zie de humor er wel van in, vooral met de TomTom  Ãâ€"app