Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Kinderen na je 30ste

Gestart door Iwan, 13 oktober 2008, 16:37:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Na je 30ste ben je te oud voor een eerste kind.

Eens, .....
0 (0%)
Oneens, .....
10 (100%)
Geen mening.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 7

Iwan

CiteerDe gemiddelde leeftijd waarop vrouwen hun eerste kind krijgen, is in Nederland momenteel 29 jaar.
Dat is voorzover bekend het hoogste cijfer ter wereld. De afgelopen decennia is die leeftijd behoorlijk gestegen:
rond 1970 was deze nog vijf jaar lager. In de tussenliggende periode stonden twee belangrijke trends
bij het krijgen van kinderen centraal. Het gezin werd kleiner - het grote gezin verdween en de kinderloosheid
is gestegen - en de leeftijd van de moeder bij de geboorte van haar kinderen veranderde.
Rond 1970 werden negen van de tien eerste kinderen geboren voordat de moeder 30 jaar oud was.
Binnenkort zal dat nog minder dan de helft zijn. Inmiddels wordt bijna 11 procent van de vrouwen
voor het eerst moeder op of na hun 35ste jaar. Rond 1970 was dat nog twee procent.

Vind jij dat je na je 30ste te oud ben om je eerste kind te krijgen en maakt het volgens jou ook verschil
of het daarbij gaat om de vader of de moeder die ouder dan 30 is wanneer hij/zij haar eerste kind krijgt.
Indien mogelijk beargumenteer je mening.



Topic:
op welke leeftijd kinderen
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind 30 jaar niet te oud voor een eerste kind, een kind na je 40ste vind ik wel een beetje aan de late kant.
Zelf wil ik voor mijn 40ste toch wel kinderen hebben, denk niet dat ik er anders nog aan ga beginnen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

attje

Ik vind 30 niet te laat om een kind te krijgen. Tegenwoordig ben je zo rond de 22 jaar als je van school komt, dan wil toch eerst van je vrijheid genieten? Een huis (kopen) is al nauwelijks op te brengen, huren is ook duur en een kind kost ook veel geld. Dan wil je toch eerder wat zekerheid voordat je een kind krijgt.
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo

DonWoozy

30 is niet te oud, het zou wat zijn als je voor die tijd geen vrouw van je dromen weet te vinden je
dan ook automatisch te oud bent om je eerste kindje te krijgen!

Iwan



Citaat van: AD.nl
Moeder Geessink (63): Jonge moeder is niet altijd beter

LEEUWARDEN - Tineke Geessink (63) is de oudste moeder van Nederland. Gisterochtend om acht minuten voor tien
schonk zij het leven aan dochter Meagan. Geessink realiseert zich goed dat ze ouder is, maar zegt ook dat jonge moeders
niet per se betere moeders zijn. De bevalling is goed verlopen en moeder hoopt dat ze haar dochter in alle rust kan opvoeden.

Martijn Bink, een familielid van de kersverse moeder, laat weten dat Tineke "geschrokken is van de heftige reacties die haar zwangerschap
hebben opgeroepen, maar ze aanvaardt de consequenties van haar keuze. Ze heeft een kinderwens die zo diep is, dat ze dat er allemaal
voor over heeft.
"

Bejaarde moeder
De Harlingse ging naar de omstreden Italiaanse arts Severino Antinori om haar kinderwens te kunnen vervullen, want in Nederland
is de maximale leeftijd voor IVF-behandelingen 45 jaar.

Tineke  zegt dat ze zich vaak heeft afgevraagd hoe het zou zijn om een bejaarde moeder te zijn.
"Ik heb natuurlijk bedacht: op de kleuterschool ben ik zó oud en op de middelbare school zullen medeleerlingen
zeggen: wat heb jij een oude moeder. Ik hoop dat ze zeggen: wat heb je een leuke moeder, wat kun je met haar lachen.
"

Jonge moeders zijn niet per se betere moeders, vindt ze. "Ik zie vaak jonge vrouwen die niets met hun kinderen doen.
Jonge moeders kunnen ook beperkingen hebben.
" Dat het meisje een grotere kans heeft om wees te worden,
realiseert Geessink zich terdege. "Maar ouders hebben nooit de garantie dat ze hun kind zien opgroeien."

Nu of nooit
Geessink zette door, omdat ze het als haar laatste kans zag om een kind te krijgen, zo zei zij twee weken voor de bevalling.
"Het is een gevoel dat ik al zo ontzettend lang heb. Op een gegeven moment was het nu of nooit meer.
En toen dacht ik: nu ga ik alles proberen om te kijken of het nog mogelijk is, en dat heb ik gedaan
."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Onzin, na je 30ste kun je ook gewoon aan kinderen beginnen lijkt mij.

Iwan



Citaat van: gjk op 22 maart 2011, 18:51:31
Onzin, na je 30ste kun je ook gewoon aan kinderen beginnen lijkt mij.
Maakt ook wel verschil of je een man of een vrouw bent natuurlijk.
Een man kan tot zijn 80ste nog wel een kind krijgen, want een man is (biologisch) niet zo belangrijk voor het kind.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Klopt ben ik helemaal met je eens. *G

Kim

Nee, ik vind 30 niet te oud voor een eerste kindje. Ouders worden tegenwoordig vanzelf ouder voordat ze aan kinderen beginnen.
Voordat je volledig klaar bent met afstuderen en een paar jaartjes hebt gewerkt ben je al gauw 30!

Lynn

Ik was 27 jaar toen Lux werd geboren. Mocht er een tweede kind komen dan wel voor mijn 34ste. Dat is mijn "enge" leeftijd ;)

liezie

Citaat van: attje op 14 oktober 2008, 12:45:59
Ik vind 30 niet te laat om een kind te krijgen. Tegenwoordig ben je zo rond de 22 jaar als je van school komt, dan wil toch eerst van je vrijheid genieten? Een huis (kopen) is al nauwelijks op te brengen, huren is ook duur en een kind kost ook veel geld. Dan wil je toch eerder wat zekerheid voordat je een kind krijgt.

Ik sluit mij hier volledig bij aan