Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Serious Request 2014 - Haarlem

Gestart door Iwan, 18 december 2014, 20:02:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Met 3FM Serious Request zet 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar in voor een stille ramp.
In de week voorafgaand aan de kerstdagen sluiten drie DJ's van 3FM zich zes dagen lang op in een glazen studio.
Zij eten die dagen niets en maken 24 uur per dag live radio en televisie en zijn online te volgen. Het publiek kan
tegen betaling verzoeknummers aanvragen en wordt uitgebreid geïnformeerd over de actie.

3FM Serious Request haalde in 2004 € 915.955 op voor de vluchtelingen in Darfur.
Sindsdien zet 3FM elk jaar een stille ramp succesvol op de kaart. Verschillende internationale radiostations
uit België, Zweden, Zwitserland, Kenia en Korea sloten zich in 2006 bij de actie aan. Het Glazen Huis stond
in 2013 in Leeuwarden. De actie bracht dat jaar € 12.302.747,-  op voor de aanpak van kindersterfte door diarree
en bereikte 12,3 miljoen Nederlanders. In 2014 staat het Glazen Huis in Haarlem, in 2015 in Heerlen.


Serious Request 2014 - Haarlem

Let's Clean This Shit Up - Aandacht voor kinderen die sterven door diarree


3FM vraagt met Serious Request 2014 aandacht voor vrouwen en meisjes, die tijdens oorlog en conflicten slachtoffer worden
van seksueel geweld. Wereldwijd wordt een op de vijf vrouwen verkracht, gedwongen tot seks of op een andere wijze seksueel
misbruikt in haar leven. In conflictgebieden zijn vrouwen extra kwetsbaar omdat seksueel geweld als een vernederend wapen
wordt ingezet. Seksueel geweld tegen meisjes en vrouwen heeft grote gevolgen voor de lichamelijke en psychische gezondheid
van de slachtoffers, maar heeft ook economische en sociale impact. Het seksuele misbruik is een taboe, door schaamte omgeven.
Slachtoffers worden vaak uitgesloten van de gemeenschap. Herstel van deze vrouwen is belangrijk. Uit humanitair oogpunt,
maar ook omdat juist vrouwen tijdens en na conflicten de basis leggen voor wederopbouw. Zij zorgen voor de kinderen
en de inkomsten van een gezin, zij zorgen voor de gemeenschap en de familie. Alle reden waarom 3FM Serious Request dit jaar
aandacht vraagt voor deze meisjes en vrouwen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: telegraaf.nl
Eindstand Serious Request: 12.380.438 euro

De 3FM-actie Serious Request heeft een recordbedrag van 12.380.438 euro opgebracht.
Het geld wordt gebruikt om vrouwen en meisjes te helpen die slachtoffer zijn van seksueel geweld in conflictgebieden.

Geëmotioneerd sloten dj's Gerard Ekdom, Coen Swijnenberg en Domien Verschuuren hun marathonradioshow af
met Thank You van Alanis Morissette. Daarna liepen ze door een haag van Rode Kruis-vrijwilligers de Grote Markt
in Haarlem op waar ze door een mensenmassa werden ontvangen en naar het Houtplein werden begeleid.
Ze zaten in totaal zes dagen in het Glazen Huis zonder te eten.

Op het Houtplein in de Spaarnestad was het woensdag al de hele dag feest.
Onder anderen dj Afrojack, Chef'Special, Dotan, Mr. Probz en Jett Rebel traden daar op.

In 2013 werd er 12.302.747 euro opgehaald.
De organisatie hoopte net als vorig jaar uiteindelijk boven de 12 miljoen euro uit te komen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

jammer dat je nooit ziet wat er met dat geld gedaan word en of die mensen ook echt geholpen zijn
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Ik heb dit jaar weinig gekeken naar Serious Request, terwijl ik andere jaren altijd keek.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."