Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Onveilig voelen

Gestart door Iwan, 4 december 2007, 02:09:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voel je je wel eens onveilig op Straat?

Man, Ja
0 (0%)
Vrouw, Ja
5 (45.5%)
Man, Nee
5 (45.5%)
Vrouw, Nee
1 (9.1%)

Totaal aantal stemmen: 6

Iwan

Voel je je wel eens onveilig op straat en waardoor voel je je onveilig?
Wat denk jij dat eraan gedaan zou kunnen worden om mensen zich veiliger op straat te laten voelen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Man, nee.

Maar ik woon ook in klein dorpje.
Ben ook wel eens 's nachts van het HS in Groningen naar huis gelopen omdat er geen trein mee ging,
mijn collega's destijds waren daar verbaasd over dat ik zomaar 's nachts door de stad durfde te lopen,
maar ik vind Groningen niet echt een gevaarlijke stad zoals LA, NY en misschien A'dam.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

nee, of iig zelden. ik vermijd 's avonds wel weggetjes en straten die er bekent om staan dat er mensen worden overvallen/verkracht/vermoord

Iwan

Citaat van: telegraaf.nl
Meisjes voelen zich onveilig in de stad

Amsterdam - Ruim de helft van de Nederlandse meisjes tussen de 11 en 18 jaar voelt zich regelmatig
onveilig in hun eigen stad. Dat blijkt uit onderzoek van ontwikkelingsorganisatie Plan Nederland onder ruim
800 jonge stadsbewoonsters. Tweederde van hen voelt zich onveilig als ze in het donker in hun woonplaats
over straat moeten. Veertig procent van de meisjes loopt dan zelfs liever niet door de eigen buurt.

Bijna de helft van de meisjes zegt wel iemand te kennen die mishandeld is.
De ondervraagden denken dat de stad veiliger zou worden als er meer buurtwachten en betere straatverlichting zou zijn.
Plan Nederland raadt de gemeenten aan jonge meisjes meer te betrekken bij de inrichting van de stad.

Het onderzoek maakt deel uit van een wereldwijde campagne om aandacht te vragen voor de gevaren
waar meisjes in steden aan bloot staan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Man nee, ik voel me gelukkig nooit echt onveilig op straat.

DonWoozy

Gelukkig hoef/moet ik mij niet onveilig te voelen ik woon ook in een dorpje,
dat scheelt toch aanzienlijk!

carola


Iwan

Ik denk dat het voor vrouwen ook beangstigender is dan voor mannen in 's nachts alleen op straat te lopen.
Tot een jaar geleden bracht ik mijn nichtje altijd naar huis, ze was toen 17, als ze in het donker naar huis moest
als ze bij haar oma (mijn moeder) was geweest.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik heb vaak diensten tot 18.30u dus als ik op de fiets naar huis zit is het donker.....voel me dan niet
per definitie onveilig, maar wat wel ELKE keer weer door mijn hoofd spookt is het feit dat ik elke keer
dezelfde route fiets als Tanja Groen in de jaren 90. En zij is al jaren vermist......bij elke struik denk ik
zou ze hier liggen? Ja ik denk raar.....