Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Een latrelatie

Gestart door Iwan, 30 januari 2007, 16:13:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

De kans dat je een partner vindt, die niet bij jou in de stad woont, is erg groot.
Dit komt omdat steeds meer mensen een baan hebben in een andere stad,
of misschien juist erg vaak moeten reizen naar andere landen en daar hun liefde van hun leven tegenkomen.
En je hebt natuurlijk het internet, ontmoetingsplek nummer één tegenwoordig.
Maar wat doe je als jouw grote liefde nu in een andere stad woont?

Het eerste waar je aan denkt is natuurlijk dat één van jullie beide bij de ander intrekt.
Zo simpel is het alleen niet, want jullie willen allebei je vertrouwde leventje niet achterlaten!
Dan zit er maar één ding op: een lat-relatie.

De lat-relatie maakte zijn opmars in de jaren zestig. In de tijd van de hippies,
waar men met het motto 'vrijheid is blijheid' door het leven ging.
De lat-relatie is daar wel een beetje van afgeleid. Het houdt in dat twee minnaars ervoor kiezen
geen gezamenlijk huishouden te voeren. Ze blijven apart wonen, omdat ze beide hun zelfstandigheid
niet willen opgeven.

Behalve dat mensen een lat-relatie hebben omdat ze ver uit elkaar wonen,
wordt ook voor deze relatievorm gekozen wanneer men dicht bij elkaar woont.

Een lat-relatie heeft zo z'n voor- en nadelen. Het grootste nadeel,
(of een voordeel, het is maar net hoe je het bekijkt), is dat je elkaar heel wisselvallig ziet.
Wanneer jullie beide een heel drukke baan hebben, moeten jullie letterlijk de agenda erbij pakken
om af te spreken. Het kan zo regelmatig voorkomen dat jullie de ene week elkaar helemaal niet zien
en de andere week elkaar wel drie dagen achter elkaar.

Je komt dus regelmatig thuis in een leeg huis, terwijl je liever bij je lief had gezeten.
Dat is vooral moeilijk tijdens dagen dat je het even allemaal niet meer ziet zitten.

Het heen en weer sjouwen met je spullen is ook een nadeel.
Hele weekendtassen sleur je telkens met je mee.
En wanneer je weer naar huis gaat, ben je weer de helft vergeten.
En nu net terwijl je dat jurkje per sé die andere dag aan wilde doen tijdens een belangrijke zakendiner.

Maar een lat-relatie heeft ook veel voordelen. Je hebt geen ruzie over hoe jullie het huis gaan inrichten.
Je kunt dit helemaal naar jouw voorkeur doen. Daarnaast behoud je je zelfstandigheid en ben je niet
afhankelijk van de ander. Je hoeft je ook niet telkens te verantwoorden waar je heen gaat,
met wie en noem maar op. En het is natuurlijk ook wel eens fijn om lekker alleen thuis te zijn!


toostylish.com


Heeft hier iemand ervaring met een latrelatie?
Wat vind jij de voordelen/nadelen?
Zou je een latrelatie aangaan? Waarom wel/niet?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb geen ervaring met een LAT-Relatie, maar het lijkt mij wel makkelijk als de relatie nog erg pril is
en je beiden niet direct bij elkaar in de buurt woont, maar ik zou wel willen gaan samenwonen uiteindelijk,
als je er beiden klaar voor bent en zeker bent van de relatie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Een LAT-relatie is voor mij niet zozeer een probleem, maar denk dat dat meer persoonlijk is. Overigens is het wel zo dat vaak de moeilijkheden komen op het moment dat je wilt gaan samenwonen en er iemand moet verhuizen naar een totaal andere omgeving of naar een plek waar je niet heen wilt verhuizen..Als beide personen dit probleem hebben...tja....of...dan kun je natuurlijk altijd nog halverwege gaan wonen :) Maar goed..

Linda2009

ik heb in hoogezand gewoon en JW woonde toen in den Haag ( zo'n 3 uur rijden van mekaar ). het heen en weer reizen tussen beide huizen was gewoon niet te doen...  dat was voor ons mede een reden om samen te gaan wonen. De afstand was te groot waardoor het hem 2 tanks benzine kostte (heen en weer elk 1 tank ), de kosten die je daarvan krijgt.  en we wouden gewoon bij elkaar zijn.   En voor mij telde mee dat de werkgelegenheid in den haag groter is als groningen

carola

neee geen ervaring mee, ik zocht mijn vriendjes altijd in de buurt

Iwan

Niet echt LAT-Relaties, maar ik heb wel liefdes op afstand gehad, waar ik dan 's weekends heen ging of zij kwamen 's weekends bij mij.
Het had zo zijn voordelen, omdat je ook tijd voor jezelf had, maar het is vooral lastig omdat je er niet meteen voor elkaar kunt zijn,
in the flesh, als je elkaar nodig hebt. Het waren allemaal (5) wel hele prille relaties die ik heb gehad op afstand.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

2,5 jaar iets met iemand uit Den Haag gehad....de afstand was vreselijk!!!
Ik zou het ook niet nog een keer willen....