Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Nederlander tobt met zijn seksleven

Gestart door Lynn, 20 november 2006, 17:45:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Nederlander tobt met zijn seksleven

Veel Nederlanders blijken te tobben met hun seksleven. Ruim een kwart van alle volwassenen heeft relatieproblemen, onververvulde verlangens of maakt zich zorgen om zaken als hiv of abortus.

Hulp
Dat blijkt uit onderzoek onder 4000 mensen van de Rutgers Nisso Groep. Meer dan twee miljoen mensen hebben hulp nodig. Het gaat vooral om vrouwen. Iets meer dan 50% krijgt professionele hulp.

Uitwijzen
Volgens de onderzoekers krijgen een miljoen mensen niet de hulp die ze nodig hebben, omdat ze niet durven of het te duur is. Extra onderzoek moet uitwijzen hoe dit kan worden opgelost.

Status
Uit het onderzoek blijkt dat de zorgbehoefte relatief groot is bij jongere mensen, degenen met een hogere sociale en economische status en bij etnische minderheden. Voor die laatste groep geldt dat traditionele sekseverhoudingen groter is dan bij autochtonen. Bij jongeren speelt onervarenheid een rol.

Zorgbehoefte
Over de oorzaak van hoge zorgbehoefte onder mensen met een hogere sociale en economische status tasten de onderzoekers in het duister. Als mogelijke verklaringen noemen zij onder meer veeleisend werk. Daarnaast blijkt seksuele agressie vaker vorm te komen bij deze groep. Dat heeft wellicht te maken met een combinatie van een hoge maatschappelijke positie en een relatief sterk gevoel van recht op seks, oftewel op een goed seksleven.


Ã,© RTLNieuws.nl



Iwan

Ik tob meer over mijn liefdesleven dan over mijn seksleven, seks is toch makkelijker te vinden dan liefde,
al zijn beiden natuurlijk wel onlosmakelijk met elkander verbonden (bij mij althans).
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik heb het zelfde als Iwan ik tob ook meer over mijn liefdes leven dan over mijn sexleven.

carola

ik tob op dit moment over geen van beide, het zit allebei goed bij mijn