Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Homo's steeds jonger uit de kast

Gestart door Iwan, 8 februari 2007, 02:09:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Bijna 30 procent van de homo's en lesbiennes beleeft zijn of haar 'coming out'
op jonge leeftijd. Deze jongens en meisjes komen al voor hun zestiende uit voor hun geaardheid.
Dat blijkt uit voorlopige resultaten van onderzoek van homojongerenblad Expreszo, die woensdag zijn bekendgemaakt.

Ruim vijfhonderd jongeren, 60 procent jongens en 40 procent meisjes, deden mee aan het onderzoek.
Bijna 10 procent van de deelnemende lezers is jonger dan zestien jaar. Hoofdredacteuren Joris van den Berg
en Diederik Broekhuizen noemen de jongeren die al vroeg voor hun homoseksualiteit uitkomen
'een niet te onderschatten groep'. 'Het is belangrijk dat deze jongeren niet genegeerd worden
en mogelijkheden krijgen met elkaar in contact te komen.'


De discussie over uitgaansmogelijkheden voor homojongeren onder de zestien jaar werd recentelijk
in de media gevoerd. Dit volgde op het idee van de veertienjarige Danny Hoekzema uit Bovenkarspel
om een boot met tieners van elf tot en met vijftien jaar te laten meevaren tijdens de Gay Pride.

Het stadsbestuur van Amsterdam uitte hier grote bezwaren tegen. Burgemeester Job Cohen liet weten
er bij homo-organisatie COC op aan te dringen de plannen voor de '16-min-boot' in te trekken
en een andere oplossing te zoeken voor de jonge homo's.





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Maeve

Ik vind het knap van ze dat ze ervoor uit durven te komen als ze nog zo jong zijn :) ik kwam er zelf ook achter toen ik 12/13 was

Iwan

Citaat van: Maeve op  8 februari 2007, 18:39:53
Ik vind het knap van ze dat ze ervoor uit durven te komen als ze nog zo jong zijn :) ik kwam er zelf ook achter toen ik 12/13 was
En hoe oud was jij toen jij 'uit de kast' kwam?  -als ik dat mag vragen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Maeve

Citaat van: Iwan op 31 maart 2008, 15:03:57
Citaat van: Maeve op  8 februari 2007, 18:39:53
Ik vind het knap van ze dat ze ervoor uit durven te komen als ze nog zo jong zijn :) ik kwam er zelf ook achter toen ik 12/13 was
En hoe oud was jij toen jij 'uit de kast' kwam?  -als ik dat mag vragen.

Lieve schat, dat staat erbij ;) ik was 12/13

Iwan

Citaat van: Maeve op 31 maart 2008, 21:29:16
Citaat van: Iwan op 31 maart 2008, 15:03:57
Citaat van: Maeve op  8 februari 2007, 18:39:53
Ik vind het knap van ze dat ze ervoor uit durven te komen als ze nog zo jong zijn :) ik kwam er zelf ook achter toen ik 12/13 was
En hoe oud was jij toen jij 'uit de kast' kwam?  -als ik dat mag vragen.

Lieve schat, dat staat erbij ;) ik was 12/13
Ja schat dat had ik gezien, maar vroeg me af of je er ook op die leeftijd voor uit bent gekomen.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Maeve

Ja, rond die leeftijd ben ik er ook vooruit gekomen.

Iwan

Citaat van: Maeve op 31 maart 2008, 22:02:17
Ja, rond die leeftijd ben ik er ook vooruit gekomen.
12/13 vind ik wel erg jong, volgens mij was ik toen nog niet met mijn seksuele geaardheid bezig.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Je hoort het inderdaad steeds vaker dat men op vrij jonge leeftijd er achter komen dat ze op het zelfde geslacht vallen.