Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Voorlichting

Gestart door Iwan, 3 juni 2007, 17:03:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe heb jij over de 'bloemetjes en de bijtjes' gehoord?

Mijn ouders hebben me voorgelicht
1 (16.7%)
Op school: biologieles
3 (50%)
Van vriendjes/vriendinnetjes
0 (0%)
Via de TV
0 (0%)
Via een blad
0 (0%)
Anders, .....
2 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 7

Iwan

Hoe heb jij je seksuele voorlichting ontvangen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Celine

Mijn ouders hebben het e.e.a. uitgelegd, daarna kreeg ik op school nog de benodigde info. :)

Lynn

Citaat van: Celine op  3 juni 2007, 17:10:38
Mijn ouders hebben het e.e.a. uitgelegd, daarna kreeg ik op school nog de benodigde info. :)

Bij mij hetzelfde

Iwan

Op school,
de basis heb ik geleerd via de tv en vriendjes, maar de details op school.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Mijn ouders hebben mij wel wat voorlichting gegeven maar ik heb ook veel zelf uitgevonden :p

Iwan

Citaat van: DonWoozy op 27 september 2007, 08:59:41
Mijn ouders hebben mij wel wat voorlichting gegeven ......
Ik heb van mijn ouders helemaal nooit seksuele voorlichting gehad.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

King_Fred_II

Mijn moeder heeft me dom gehouden. En waarom? Toen ze nog maar net moeder was geworden, vroeg ze aan de huisarts wanneer ze moest beginnen met seksuele voorlichting. De dokter zei toen: "Op een dag vraagt een kind waar de kleine kindertjes vandaan komen. Dan vertelt u dat."
Mijn moeder heeft dus heel lang gewacht op die vraag van mij... Ik heb wel andere dingen gevraagd die een reden zouden zijn om te beginnen met voorlichten, maar mijn moeder hield halsstarrig vast aan wat de dokter had gezegd.
Toen ik 9 was, heeft ze als wanhopige poging een boekje in huis gehaald met de titel "mammie, waar kom ik vandaan?"
Ik vond het, las het en... een heleboel puzzelstukjes vielen op hun plaats. Zo wist ik ondere andere waarom ik in de tweede klas van de lagere school een keer zo hartelijk werd uitgelachen.

Je wordt bedankt hoor ma!
Lees mijn schrijfsels: http://superurl.nl/?Fred+de+Koning
of beluister mijn muziek: http://superurl.nl/?King+Fred+II

Iwan



Citaat van: King_Fred_II op 11 maart 2011, 22:25:41
Mijn moeder heeft me dom gehouden. En waarom? Toen ze nog maar net moeder was geworden, vroeg ze aan de huisarts
wanneer ze moest beginnen met seksuele voorlichting. De dokter zei toen: "Op een dag vraagt een kind waar de kleine kindertjes
vandaan komen. Dan vertelt u dat." Mijn moeder heeft dus heel lang gewacht op die vraag van mij... Ik heb wel andere dingen
gevraagd die een reden zouden zijn om te beginnen met voorlichten, maar mijn moeder hield halsstarrig vast aan wat de dokter
had gezegd. Toen ik 9 was, heeft ze als wanhopige poging een boekje in huis gehaald met de titel "mammie, waar kom ik vandaan?"
Ik vond het, las het en... een heleboel puzzelstukjes vielen op hun plaats. Zo wist ik ondere andere waarom ik in de tweede klas
van de lagere school een keer zo hartelijk werd uitgelachen.

Je wordt bedankt hoor ma!
Ze heeft in elk geval wel moeite gedaan, denk dat het toen ook andere tijden waren en ouders niet zo open waren
met hun kinderen over seks enzo.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik heb voor mijn gevoel nooit voorlichting gehad, maar dat is niet waar. Zodra ik wat vroeg kreeg ik eerlijk antwoord van mijn moeder met nog een beetje meer informatie. Dus voor mijn gevoel heb ik alles altijd al geweten.
Zo doe ik het ook met mijn eigen kinderen. En de oudste kreeg pas met 14 jaar voorlichting op school en ik was blij dat hij toen kon zeggen dat hij alles wat hij daar hoorde al wist (van mij, niet uit ervaring ;D)

carola

via de biologieles, daar werdt alles verteld, en allemaal tekeningen erbij gemaakt 1 x mochten we oefenen met een condoom op een  banaan deze lessen lette ik altijd goed op  ;)

Iwan



Citaat van: carola op 26 september 2011, 20:50:00
via de biologieles, daar werdt alles verteld, en allemaal tekeningen erbij gemaakt
1 x mochten we oefenen met een condoom op een  banaan deze lessen lette ik altijd goed op  ;)
Ik neem aan dat je voor de biologielessen ook al wel het een en ander had gehoord, van vriendinnetjes/vriendjes/klasgenoten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."