Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Nederlandse single meest happy

Gestart door Iwan, 17 januari 2008, 13:45:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM -  De Nederlandse single is gelukkig met zijn/haar leven,
maar snakt nog altijd naar de ware liefde.

De Nederlandse vrijgezel is een stuk gelukkiger dan de gemiddelde Europese single,
maar ze zijn nog altijd een stuk minder gelukkig dan de gesettelde mens.

Lang vrijgezel
Gemiddeld blijven Europese singles langer dan drie jaar vrijgezel.
Dit is volgens hen te wijten aan hoge eisen,
vervelende ervaringen in vorige relaties en de grote behoefte aan zelfstandigheid.
Maar ook verlegenheid en gebrek aan zelfvertrouwen spelen een rol.

Afspraakjes
Toch verwachten de meeste singles binnen twee jaar een relatie te hebben.
Vooral de Nederlanders en de Noren zijn hier positief over. Engelsen hebben nog hun twijfels hierover.
Dat komt waarschijnlijk omdat zij met 1,39 afspraakjes per jaar het minst daten van de Europeanen..
De Italianen gaan ervoor, want zij hebben per jaar 3,54 dates per jaar.

De datingsite Parship heeft het onderzoek laten uitvoeren onder singles en niet-singles
in dertien Europese landen waar de site actief is. Meer dan 6.500 singles en 6.500 mensen
met een relatie werkten aan het onderzoek mee.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik als singel kan ook niet zeggen dat ik ongelukkig ben, al zou ik wel graag
een vriendin hebben, dus ik kan me wel vinden in het bovenstaande stukje.

Ik zou de reden van mijn singel zijn niet wijten aan dat ik te hoge eisen heb,
want volgens mij zijn die niet zo hoog, maar eerder aan het gebrek aan initiatief van mijn kant.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Dat ik lang single ben gebleven vond ik echt niet aan het feit liggen dat ik teveel eisen zou hebben eerder een hele slechte ervaring.

Was meer dat ik er tegenop zag om mijn vrijheid op te geven, ik hoefde aan niemand verantwoording afleggen, kon gaan en staan waar ik wilde thuiskomen zo laat ik zelf in de planning had en meer van dat soort dingen.

En ja dan loop je ineens tegen iemand aan en dan wordt het automatisch toch een beetje aanpassen maar niet teveel  ;D
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Nevyn

Ik heb bindingsangst, dus ergens ben ik wel blij dat ik nu vrijgezel ben.
Er begint iets op te bloeien tussen een goede vriend van mij en mij, maar we verwachten niet te veel.

Dity

Citaat van: Dee-E op  8 juni 2008, 21:42:11
Ik heb bindingsangst, dus ergens ben ik wel blij dat ik nu vrijgezel ben.
Er begint iets op te bloeien tussen een goede vriend van mij en mij, maar we verwachten niet te veel.

Denk ook niet dat het verstandig zou zijn er te veel van te verwachten helemaal gezien jou bindingsangst.

Laat het komen zoals het komt en geniet er van
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan



Citaat van: Iwan op  8 juni 2008, 21:16:12
Ik als singel kan ook niet zeggen dat ik ongelukkig ben, al zou ik wel graag
een vriendin hebben, dus ik kan me wel vinden in het bovenstaande stukje.

Ik zou de reden van mijn singel zijn niet wijten aan dat ik te hoge eisen heb,
want volgens mij zijn die niet zo hoog, maar eerder aan het gebrek aan initiatief van mijn kant.
Ik knap ook redelijk snel af op iemand en ben sowieso geen echte people person,
daarom is het voor mij sowieso moeilijk om iemand te vinden en dan ook nog om bij die persoon te kunnen blijven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik kan ook niet echt zeggen dat ik daar zo gelukkig mee ben dat ik nu weer vrijgezel ben ik heb toch liever iemand waarmee ik mijn leven kan delen. Ik hou van de warmte van een geliefde.

Margje

Ik kan zeggen dat ik wel een happy single ben. Het is wel zo dat ik open voor een relatie sta alleen moet ik eerlijk zijn dat ik wel hoge eisen stel aan een toekomstige partner en geniet van het mijn eigen ding doen!

carola

ik heb liever een relatie, dan kun je ook dingen delen voor dat ik met mijn schatje kreeg, was ik 6 jaar vrijgezel dan zie je al die stelletjes en denk je dat wil ik ook  *G ;)

Iwan



Citaat van: carola op 26 september 2011, 18:03:26
ik heb liever een relatie, dan kun je ook dingen delen voor dat ik met mijn schatje kreeg,
was ik 6 jaar vrijgezel dan zie je al die stelletjes en denk je dat wil ik ook  *G ;)
Dat gevoel herken ik wel, dat gevoel van dat wanneer je andere stelletjes ziet dat je dan denk,
dat wil ik ook, maar ik ben niet iemand die zomaar op een ander persoon afstapt en ik heb
ik mijn achterhoofd ook altijd de angst dat wanneer ik wel een relatie met iemand begin dat het
dan achteraf een foute keuze geweest zal blijken te zijn. Dus wat dat betreft wordt ik wel steeds
meer veeleisend wat betreft een mogelijk partner. Ik ben de halfslachtige relatie en de relaties
waar geen toekomstperspectief in zit wel beu, dan blijf ik liever nog een tijdje alleen dan dat
ik me weer in een relatie werp waar ik achteraf misschien niet zo tevreden mee ben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."