Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Waarom gaan mannen vreemd?

Gestart door Iwan, 25 maart 2008, 01:39:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: HLN.be
Waarom gaan mannen vreemd?

Meer mannen dan vrouwen gaan vreemd, dat wijzen de cijfers uit.
Maar welke redenen, zowel biologisch als emotioneel, hebben mannen voor hun bedrog?

De oorzaak die biologen vaak aan mannelijk overspel geven is dat mannen
de drang voelen om hun zaad zoveel mogelijk te verspreiden, dat komt zo door de evolutie.

Verslaving
Mannen en vrouwen gaan op andere manieren vreemd, zegt psychiater Mark Epstein.
"Bij mannen is het louter iets van zin hebben. Je kunt het bij mannen vaak vergelijken met een verslaving.
Ze keren terug naar vroeger en denken aan de dingen van toen die hen gelukkig maakten.
Mannen die vreemd gaan doen dat volgens een patroon. Ze denken aan de eerste keer
dat ze een vrouw versierden en aan het genot dat ze daaruit haalden.
Het is datzelfde genot dat ze zoeken tijdens het vreemdgaan.
Het verschil met een verslaving is dat deze mannen gefrustreerd zijn over hun huwelijk.

Vreemdgaan heeft weinig met seks te maken.
Als mannen trouw blijven dan doen ze dat uit respect hebben voor hun vrouw
."

Mannelijk en sexy
Huwelijkstherapeute Louanne Cole Weston: "Veel mannen zien overspel als een manier om een einde
aan het huwelijk te maken waar ze toch geen interesse meer in hebben.
Een man komt een vrouw tegen die een zekere energie uitstraalt, energie die zijn vrouw verloren lijkt te hebben.
Deze man voelt zich opnieuw mannelijk en sexy bij deze nieuwe vrouw.
Maar het kunnen evengoed problemen thuis zijn die mannen in de armen van een ander drijven.
"

Komt het nog goed?
Kan een overspelige man zijn slechte gewoontes veranderen?
Weston: "Dat hangt van vele dingen af. Het hangt af van de eerlijkheid waarmee hij met zijn vrouw
omgaat na het overspel. Ook zijn bereidheid om therapie te volgen speelt een rol,
maar ook hoe de vrouw met het probleem omgaat. Ik heb koppels er sterker van zien worden,
omdat er heel wat problemen aan de oppervlakte komen en het gesprek tussen hen op gang is gebracht.


Gesprek
Te veel koppels praten niet genoeg in hun huwelijk, ze zijn niet eerlijk met elkaar.
Als een man zijn huwelijk als een leugen of gecompliceerd ziet,
zelfs wanneer hij die problemen veroorzaakt, ziet hij de waarde van dat huwelijk niet. Of hij is verveeld.
"

Huwelijkstherapeuten zeggen dat meer en meer koppels voor een open huwelijk kiezen met seksuele vrijheid.
Op deze manier willen ze een echtscheiding vermijden.
Maar om het te doen slagen, moeten beide partners hiermee instemmen, wat vaak niet het geval is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: RTLNieuws.nl
De Nederlandse man is geen notoire vreemdganger

De dames mogen het misschien betwijfelen of zelfs niet geloven,
maar de Nederlandse man is geen notoire vreemdganger.
Dat terwijl bijna een kwart van de mannen wel eens vreemdgaat.

Nooit vreemd gegaan
Warner Home Video en de Playboy deden een onderzoek naar het vreemdgaan-gedrag
van Nederlandse mannen. Dat de man geen notoire vreemdganger is blijkt uit het feit
dat de helft aangeeft nooit vreemd te zijn gegaan.

Opbiechten
19% gaf aan wel eens overspel te hebben gepleegd en daar spijt van te hebben
en 5% heeft een vaste minnares. Meer dan een kwart van de schuinsmarcheerders
biecht zijn zonde niet op. Want wat niet wat, wat niet deert.

Waar?
Ruim 40% gaat naar de vrouw thuis om vreemd te gaan, gevolgd door 19%
die er geen moeite mee heeft om in zijn eigen huis af te spreken wanneer
de partner niet aanwezig is. 14% boekt een hotelkamer en 5% neemt zijn
verovering of minnares mee op zakenreis of boekt een weekendje weg.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vraag me af of het klopt wat veel gedacht wordt; 'dat als je relatie gewoon goed is, je partner niet vreemd gaat'.
Persoonlijk ben ik nog nooit vreemd gegaan, wel eens seks gehad met een vrouw die op dat moment zelf een partner had,
maar dat vindt ik geen vreemdgaan van mijn kant.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: vrouw.nl
Vrouw 'ziet' of man vreemdgaat

Vrouwen hebben een zesde zintuig: zij kunnen namelijk vrij nauwkeurig zien of een onbekende man
buiten de deur snoept. Hoe? Vrij simpel: door zijn gezicht te observeren.
Helaas kunnen mannen hetzelfde trucje niet bij vrouwen.

Ontrouw signaleren
Tijdens het onderzoek werden 34 mannen en 34 vrouwen gevraagd 189 foto's van volwassen gezichten
te beoordelen op betrouwbaarheid. De gesprekken met de deelnemers werden vervolgens vergeleken
met de geschiedenis van de gefotografeerde personen. En wat bleek?
Vrouwen wisten vaker foto's aan te wijzen van mensen die hun partners bedrogen dan mannen.

Onbetrouwbaar
Terwijl vrouwen zich vaker mannen als ontrouw bestempelden die een hoge mate van mannelijkheid uitstraalden,
keken mannen vooral naar uiterlijk. Is de vrouw in de foto knap, dan werd zij sneller als onbetrouwbaar getypeerd.
Uit het onderzoek bleek echter dat mannelijkheid een factor is van invloed op betrouwbaarheid. Aantrekkelijkheid niet.

Dit blijkt uit onderzoek van de University of Western Australia.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik denk niet dat vrouwen kunnen zien of een man vreemdgaat, maar vrouwen zijn, in mijn ervaring,
meer achterdochtig dan mannen. Ik heb een ex gehad die ook enorm achterdochtig was,
ze heeft meermaals ruzie gezocht en zelfde de relatie verbroken omdat ze dacht dat ik vreemging.  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Nina.be
Acht mythes over vreemdgaan ontkracht

Over vreemdgaan doen veel geruchten de ronde: op straat hoor je dan ook vaak verhalen over mannen
die hun arme vrouw bedriegen. Toch blijken dames even vaak voor een slippertje te kiezen...
Lees hier nog zeven andere mythes over vreemdgaan.

1. Na een affaire gaan koppels sowieso uit elkaar  -->link
Hoewel het ontdekken van een slippertje of affaire erg pijnlijk kan zijn voor partners, kiezen sommige koppels
er wel degelijk voor om samen verder te gaan. De reden waarom we vaak niets over 'succesverhalen' horen,
is dat mensen gewoon niet graag open en bloot over hun problemen of relatie praten.

2. Mensen gaan enkel en alleen vreemd voor seks  -->link
Volgens wetenschappers gaan mensen naar alle waarschijnlijkheid een affaire aan om hun onbevredigde
behoeften halt toe te roepen. Reden nummer 1? Een saai en onaangenaam seksleven met hun huidige partner.
Toch gaat niet iedereen om die reden vreemd: sommige gaan op zoek naar een luisterend oor zonder
dat er sprake is van 'vurige' seks.

3. Alleen wanneer er seks aan te pas komt, gaat iemand vreemd  -->link
Kan een hele nacht in het geheim sms'en over je diepste gedachten door de vingers gezien worden?
Het is alleszins ook niet leuk voor de partner om dit te ontdekken. Meer nog: sommige zullen dit
als de hoogste vorm van bedrog zien.

4. Vreemdgaan doe je wanneer er problemen in je relatie zijn  -->link
Affaires gebeuren niet omdat er iets mis is met je huwelijk of relatie maar omdat koppels niet weten
hoe ze samen aan problemen moeten werken en geen oplossing vinden. Af en toe moeten er ook helemaal
geen wrijvingen zijn: sommige personen houden gewoon van de 'kick' en het geniepige gedoe.

5. Eens een bedrieger, altijd een bedrieger  -->link
Ja, er zijn enkele mannen en vrouwen die niet genoeg krijgen van een slippertje maar niet iedereen
moet over dezelfde kam geschoren worden.

6. We gaan altijd vreemd met jonge en aantrekkelijke personen
Meestal gaan we gewoon op zoek naar iemand nieuw of fris en kiezen we niet altijd voor een jongere
of aantrekkelijkere versie van onze huidige partner.

7. Het zijn vooral mannen die op zoek gaan  -->link
Hoewel we vaak denken dat het mannen zijn die regelmatig op zoek gaan naar een avontuurtje, maken vrouwen
zich even schuldig. Denk dus tweemaal naar voor je met de vinger wijst.

8. Vooral tijdens nachtjes uit is de verleiding het grootst
Het cliché dat veel affaires ontstaan op café of in een discotheek klopt niet. Op elke plaats kan je wel
de verleiding voelen, al is het in een saaie supermarkt. Het overkomt ook vaak mensen die niet op zoek
naar iets nieuw. Dit geldt zeker wanneer iemand zijn of haar partner bedriegt met een specifiek iemand.
Soms verschieten mensen ook over de manier waarop een intieme band ontstaan is: vaak begint het
met grappige babbeltjes en het toevertrouwen van geheimen. Die gezelligheid verschuift vaak naar
een emotionele band die resulteert in een heuse rendez-vous.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."