Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Man moet voor condooms zorgen

Gestart door Iwan, 27 maart 2008, 01:16:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wie vindt jij moet zorgen voor het voorbehoedsmiddel.

De man
2 (15.4%)
De vrouw
0 (0%)
Beiden
11 (84.6%)
Anders, namelijk
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Iwan

Citeer

Zeven op tien vrouwen voelen zich ongemakkelijk als ze voorbehoedsmiddelen moeten kopen.
Ze vrezen namelijk voor een slecht imago, meldt de Telegraaf.

Makkelijk
Slechts een op zes vrouwen heeft een condoom op zak tijdens een avondje stappen,
blijkt uit een studie in tien landen. Ze willen geen rubbertje bij zich hebben
omdat ze vrezen bestempeld te worden als 'makkelijk'.

Bijgeloof
Ook een op drie mannen blijkt niet graag een met een condoom rond te lopen.
Bij hen is het eerder een zaak van bijgeloof. Hebben ze iets bij, denken ze zeker niet te zullen scoren in bed.
Ze willen ook niet het imago krijgen alleen maar op seks uit te zijn.

Dit onderzoek staat centraal in de internationale campagne 'Move Your Lips',
die jongeren wil bewust maken van hiv en aids.
De campagne is een inititatief van MTV Networks en The Body Shop.



Ã,©hln.be

Wie vindt jij moet er voor condooms zorgen als je bv na een avondje stappen bij iemand in het bed beland?
Is dat de taak/verantwoordelijkheid voor de man, de vrouw of voor beiden?
Zou jij condooms durven kopen/ bij je hebben bij het stappen of ben je dan bang dat men anders naar je zal kijken?

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik vind de man, hij heeft toch de sabel bij zich moet hij ook maar voor een cd zorgen! ;)

Iwan

Ik vind het de verantwoordelijkheid van beiden, je doet het immers samen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Joost

Ben het zeker er mee eens dat je als je wilt gewoon beide wat mee moet hebben. Levert geen teleurstelling op en geen gezeik

Iwan

Ik heb nooit condooms bij me, maar verwacht ook nooit dat ik ze nodig zal hebben
en mocht ik ze alsnog nodig hebben dan hoop ik dat of zij ze heeft of dat ik ze nog ergens kan krijgen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Citaat van: Iwan op  8 juni 2008, 21:57:52
Ik heb nooit condooms bij me, maar verwacht ook nooit dat ik ze nodig zal hebben
en mocht ik ze alsnog nodig hebben dan hoop ik dat of zij ze heeft of dat ik ze nog ergens kan krijgen.

maar als je ze zelf niet bij je hebt kun je natuurlijk op "het moment" als je het wilt gaan doen zij niet zonder condoom wil doen ;)

Iwan

Citaat van: DonWoozy op  8 juni 2008, 22:05:46
Citaat van: Iwan op  8 juni 2008, 21:57:52
Ik heb nooit condooms bij me, maar verwacht ook nooit dat ik ze nodig zal hebben
en mocht ik ze alsnog nodig hebben dan hoop ik dat of zij ze heeft of dat ik ze nog ergens kan krijgen.

maar als je ze zelf niet bij je hebt kun je natuurlijk op "het moment" als je het wilt gaan doen zij niet zonder condoom wil doen ;)
Ik snap je zin niet helemaal geloof ik.  ???
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

nou als zij niet wil zonder condoom en jij hebt er geen en je kunt er geen meer krijgen en zij heeft er ook
geen dan heb je toch een probleem?? ;)

Iwan

Citaat van: DonWoozy op  8 juni 2008, 22:09:19
nou als zij niet wil zonder condoom en jij hebt er geen en je kunt er geen meer krijgen en zij heeft er ook
geen dan heb je toch een probleem?? ;)
Ja, maar ik ga er vanuit dat er bij elke disco en kroeg, wel condooms te krijgen zijn, uit automaten bv.
Of anders bij apotheken in winkelcentra, die hebben ook vaak wel een condoomautomaat buiten hangen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl


Helft van meiden heeft nooit condoom bij zich

Bijna de helft van de meiden tussen de 16 en 25 jaar heeft nooit een condoom bij zich, bericht dagblad Spits.
Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Soa Aids Nederland. Van de vrouwen heeft 45 procent nooit een condoom op zak,
tegenover 12 procent van de mannen. Van de ondervraagden vindt 90 procent het belangrijk
om een condoom te gebruiken bij een nieuwe sekspartner, maar toch heeft 40 procent er moeite mee
om het onderwerp ter sprake te brengen. Vooral vrouwen vinden het moeilijk om erover te beginnen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Linda2009

het is trouwens voorbeHOEDSmiddel ;)  geen voorbeHOUDSmiddel  ;)

Wie vindt jij moet er voor condooms zorgen als je bv na een avondje stappen bij iemand in het bed beland?
- heb  gestemd op beide.  Ik vind het de verantwoordelijkheid van beide om condooms bij je te hebben...   Als je een relatie hebt met z'n 2 en je wilt met elkaar naar bed vind ik het de taak van de man.

Is dat de taak/verantwoordelijkheid voor de man, de vrouw of voor beiden?
- beide dus.

Zou jij condooms durven kopen/ bij je hebben bij het stappen of ben je dan bang dat men anders naar je zal kijken?
- ik zal ze wel durven kopen / bij me dragen.

Ik werk in n drogist en vaak als er condooms worden gekocht is t de man...  Soms is het een meisje/vrouw.   de jongere meiden komen vaak met  n paar vriendinnen en dan doen ze uberstoer of mega verlegen... Ze schamen zich dat ze t kopen of lopen er juist mee te koop dat ze sex hebben...

Ik vind het juist ontzettend goed van de meiden dat ze condooms kopen!!!
Ze hebben zo geen tot heel weinig kans op A Zwangerschap en B een SOA....

en voor de mannen heb ik ook respect dat ze ze kopen. Voor hun geld namelijk ook t zelfde... willen geen kind en geen soa

Iwan



Citaat van: Linda2009 op 15 augustus 2011, 22:28:09
het is trouwens voorbeHOEDSmiddel ;)  geen voorbeHOUDSmiddel  ;)
Dank, heb de poll aangepast, ik maak best vaak zulke slordigheidsfoutjes, dus je zult het bij mij nog wel vaker tegenkomen.  *G

Citaat van: Linda2009 op 15 augustus 2011, 22:28:09
Wie vindt jij moet er voor condooms zorgen als je bv na een avondje stappen bij iemand in het bed beland?
- heb  gestemd op beide.  Ik vind het de verantwoordelijkheid van beide om condooms bij je te hebben...
  Als je een relatie hebt met z'n 2 en je wilt met elkaar naar bed vind ik het de taak van de man.
Waarom vindt jij dat het in het geval van een relatie de taak van de man is? (en anders van beiden?)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Linda2009

ingeval van stappen: Als 1 van de 2 dronken is is er tenminste nog 1 nuchter die om een condoom kan denken...

relatie: Vaak wil de man geen kind, dus vind ik t zijn taak om dat te voorkomen

gjk

Ik vind dat beiden daar voor moeten zorgen.

Margje

Beide condooms..

De Pil...
Ja daar moet je als vrouw zijnde voor zorgen en nemen...niet vergeten etc. etc.. (wij hebben het maar zwaar) :) :LOL:

Lejah

Condooms:
Eigenlijk vind ik dat de man daarvoor moet zorgen, het gaat toch ook om hem heen? Maar aan de andere kant vind ik dat vrouwen er ook voor moeten zorgen dat hen niets gebeuren kan, dus vind ik dat zij daar ook voor moeten zorgen.
(want een condoom zorgt natuurlijk voor meer veiligheid dan een pil oid, ivm soa's ed)

Pil:
Tsja, de vrouw moet de pil slikken, hoe kan zij daar dan niet verantwoordelijk voor zijn?


En wat vinden jullie dan als je op leeftijd bent en je kinderwens is vervuld.
Wie moet zich dan evnet laten "helpen', de man of de vrouw of wie moet anders voor welk voorbehoedsmiddel zorgen?
Mijn stelling:
Na de kinderwens, moet de man zich laten steriliseren als voorbehoedsmiddel.

Margje

Citaat van: Lejah op 23 september 2011, 17:00:32
Condooms:
Eigenlijk vind ik dat de man daarvoor moet zorgen, het gaat toch ook om hem heen? Maar aan de andere kant vind ik dat vrouwen er ook voor moeten zorgen dat hen niets gebeuren kan, dus vind ik dat zij daar ook voor moeten zorgen.
(want een condoom zorgt natuurlijk voor meer veiligheid dan een pil oid, ivm soa's ed)

Pil:
Tsja, de vrouw moet de pil slikken, hoe kan zij daar dan niet verantwoordelijk voor zijn?


En wat vinden jullie dan als je op leeftijd bent en je kinderwens is vervuld.
Wie moet zich dan evnet laten "helpen', de man of de vrouw of wie moet anders voor welk voorbehoedsmiddel zorgen?
Mijn stelling:
Na de kinderwens, moet de man zich laten steriliseren als voorbehoedsmiddel.

Ik denk dat als een man of een vrouw geen kinderwens meer heeft dat de persoon die het niet meer heeft zich moet laten steriliseren of dat nu de man of de vrouw is...Echter vind ik in het algemeen niet dat je je moet steriliseren...althans als ik de kinderwens niet meer zou hebben zou mijn persoonlijke keuze zijn om het niet te doen...

carola

daar moet je allebei aan denken, als de ene het niet heeft heeft de andere het nog  ;)

Iwan



De pil vindt ik wel een verantwoordelijkheid van de vrouw, maar het geval van seks en als de vrouw aan de pil is
dan kun je beter alsnog ook nog een condoom gebruiken en daar vindt ik beiden verantwoordelijk voor.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Citaat van: carola op 26 september 2011, 19:50:10
daar moet je allebei aan denken, als de ene het niet heeft heeft de andere het nog  ;)

Precies, helemaal mee eens.