Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

We vinden partner mooier dan hij is

Gestart door Iwan, 10 april 2008, 00:31:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: HLN.be
We vinden partner mooier dan hij is

Partners vinden elkaar mooier dan ze in werkelijkheid zijn, blijkt uit Nederlands onderzoek.

Positieve illusie
De partners moesten eerst een score qua schoonheid aan zichzelf geven, dan aan hun partner.
Uit het onderzoek blijkt dat je partner je een hogere score geeft dan jij aan jezelf.
Deze positieve illusie staat helemaal los van de lichaamsbouw van de partner.
Dik of dun, mensen zijn geneigd een positieve draai te geven aan het uiterlijk van hun geliefde,
meldt De Telegraaf.

Positief effect
Dit heeft een positief effect op je relatie. Hoe groter de illusie, hoe meer je tevreden bent
over je relatie en hoe beter je met relatieproblemen omgaat. Je partner aantrekkelijk vinden,
doet goed aan je relatie omdat je vindt dat je een goede vis aan de haak hebt geslaan.
Hierdoor stoor je je minder aan de negatieve kanten van je partner en blijf je ervan overtuigd
dat je de ware hebt gevonden.

Alleen voor ouderen
Deze positieve illusie is alleen gunstig voor je relatie als je ouder bent dan 35.
De reden hiervoor is nog niet duidelijk. Een verklaring kan zijn dat jongere mensen
een mooi uiterlijk meer vanzelfsprekend vinden dan ouderen. Vind je je partner op je 50e
nog steeds aantrekkelijk, dan voel je jezelf specialer dan wanneer je jonger bent.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Liefde maakt blind, elk cliché heeft een kern van waarheid.
Maar het lijkt me wel logisch dat voor jou je partner mooier is dan je partner voor iemand zal zijn die hem/haar niet zo goed kent.
Je ziet als je iemand wat beter kent, zoals je partner die je heel goed kent, meestal de mooie dingen beter dan wanneer je iemand
niet zo goed kent.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."