Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Seks voor examen verbeterd Prestaties.

Gestart door Iwan, 19 november 2006, 06:50:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



LONDEN - Een nummertje maken voor een examen geeft een relaxed en voldaan gevoel
waardoor mensen over het algemeen beter presteren.
Orale seks en zelfbevreding heeft veel minder effect, blijkt uit een studie van Britse onderzoekers.
Dat meldt het Britse wetenschappelijke tijdschrift New Scientist zaterdag.

Psychologen van de Universiteit van Paisley hebben de invloed van verscheidene seksuele activiteiten
op de bloeddruk tijdens en na een examen vergeleken.
Een testgroep van 24 vrouwen en 22 mannen moest twee weken lang een dagboek bijhouden
over de seksuele handelingen die ze verrichtten.

De proefpersonen werden in die periode aan een aantal examens onderworpen,
in de vorm van bijvoorbeeld het houden van een toespraak of hardop hoofdrekenen.
De proefpersonen die regelmatig geslachtsgemeenschap hadden gehad, vertoonden duidelijk minder stress,
ook na een langere periode.
Verder bleek hun bloeddruk na een examen veel sneller weer normaal dan bij anderen.

De onderzoekers denken dat de stressvermindering te maken heeft met de aanmaak van oxytocin,
het hormoon dat een rol speelt bij het gevoel van verbondenheid in relaties, het orgasme en voortplanting.
Het vermoeden is dat dit hormoon wordt aangemaakt als geliefden elkaar veel aanraken.

Ã,©nu.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik kan me het voorstellen dat seks voor een examen goed voor de prestaties is,
als je seks hebt gehad ben je altijd wat ontspannender dan wanneer je al een hele tijd droogstaat.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."