Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Vrouwen meer en meer 'bi-schieriger'

Gestart door Iwan, 12 november 2009, 23:57:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

ROTTERDAM - Vrouwen met een actief seksleven, zouden 27 keer meer geïnteresseerd zijn
in vrouwen. Volgens een Amerikaans onderzoek zit bi-seksualteit in de lift en is 'bi-schierigheid'
aan het uitgroeien tot een nieuw fenomeen.

Als we seksuologe Ellen Van Houdenhove mogen geloven, is vrijen met een seksegenote
één van de meest voorkomende erotische fantasieën bij vrouwen. Blijft het bij dagdromen
of delen daadwerkelijk meer vrouwen het bed met een vrouw?

Cijfers stellen dat een zevende van alle ondervraagde dames al een bikseksuele ervaring hadden.
Opmerkelijk is dat bi-schierigheid alvast een vrouwelijk gegeven is. Freud zou daar een verklaring
voor hebben: het eerste liefdesobject is immers altijd de moeder. Jongens moeten haar enkel
inruilen voor een andere vrouw. Het meisje moet op zoek gaan naar een ander geslacht.
Op die manier kennen meisjes beide geslachten als liefdesobject.



©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik kan me wel vinden in de conclusie van het onderzoek.
Ik hoor ook steeds meer om me heen dat vrouwen ook wel interesse hebben in een seksueel avontuurtje
met een andere vrouw, al vraag ik me wel af of tegenwoordig meer vrouwen bi-schierig zijn of dat men
er nu gewoon voor durft uit te maken, waar er vroeger nog een taboe op rustte.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik denk dat bijna alle vrouwen wel bi'schierig zijn, ook mij verbaast dit onderzoek totaal niet.

carola

nee hoor, ik hou het bij mannen, moet er niet aan denken dat een vrouw aan me komt

Iwan

Citaat van: carola op 28 september 2011, 17:35:18
nee hoor, ik hou het bij mannen, moet er niet aan denken dat een vrouw aan me komt
Waarom niet?.... kijk jij ook nooit naar andere vrouwen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ik zoen regelmatig met een vriendin van me. Derk vind dat helemaal niet erg :). Ik heb verder geen gevoelens voor haar.

Ik ben niet bisexueel. Tegenwoordig noemen meiden zich al bi als ze met een andere vrouw hebben gezoend. Als je gevoelens voor een vrouw hebt (of hebt gehad) dan ben je in mijn ogen bisexueel.

Iwan

Citaat van: Lynn op  1 juni 2013, 22:24:42
Ik zoen regelmatig met een vriendin van me. Derk vind dat helemaal niet erg :). Ik heb verder geen gevoelens voor haar.

Ik ben niet bisexueel. Tegenwoordig noemen meiden zich al bi als ze met een andere vrouw hebben gezoend. Als je gevoelens voor een vrouw hebt (of hebt gehad) dan ben je in mijn ogen bisexueel.
Ik heb gevoelens voor een vrouw!  *doet statement maken*
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Je hebt gelijk.  Mijn zin kon duidelijker! ;)

Iwan



Citaat van: Nina.be
Cijfers herbevestigen: veel vrouwen zijn bicurieus

We weten al langer dan vandaag dat niet alleen mannen fantaseren over lesbische seks.
Ook heel wat vrouwen die zichzelf als hetero bestempelen, willen best eens weten hoe het voelt
om te vrijen met iemand van hetzelfde geslacht. Dat herbevestigen cijfers van een recent onderzoek,
waaruit blijkt dat 36 procent van de vrouwen "vreemdgaat" met een vrouw.

De Nederlandse tak van datingsite Victoria Milan ondervroeg meer dan 2.600 heteroseksuele vrouwen
en mannen over hun visie op lesbische en homoseksuele avontuurtjes. Uit de rondvraag blijkt dat 36 procent
van de dames al eens vreemdgegaan is met een vrouw, al vallen daar naast vrijpartijen ook erotische babbels
en kussen onder.

Bicurieus
Nog eens 43 procent van de ondervraagden gaf aan te fantaseren over een avontuurtje met een andere vrouw.
De dames die daadwerkelijk al eens seks hadden met vrouwen gaven prijs dat ze dat deden om volgende redenen:

1. Het was een langgekoesterde seksuele fantasie (45%)
2. Het gevoel van beter begrepen te worden tussen de lakens (28%)
3. Het stond op de bucketlist (27%)

Ervaring
Ruim 56 procent van de avontuurlijke hetereoseksuele vrouwen vond het een prettige ervaring,
maar houdt het bij een eenmalig uitstapje. Voor 19 procent is het zeker voor herhaling vatbaar,
terwijl 25 procent het best tegenvallen vond.

Hoe zit het met mannen?
Ook heteroseksuele mannen blijken best bicurieus, al is het wel opvallend minder dan bij vrouwen.
Zo gaf 24 procent van de heren toe dat ze ooit al "iets" met een andere man hadden gedaan.
Bij 28 procent van deze kleine groep kwam het ook effectief tot seks.
Nog eens 35 procent zou al gefantaseerd hebben over een affaire met een man.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 14 juni 2013, 15:26:47


Citaat van: Nina.be
Cijfers herbevestigen: veel vrouwen zijn bicurieus

We weten al langer dan vandaag dat niet alleen mannen fantaseren over lesbische seks.
Ook heel wat vrouwen die zichzelf als hetero bestempelen, willen best eens weten hoe het voelt
om te vrijen met iemand van hetzelfde geslacht. Dat herbevestigen cijfers van een recent onderzoek,
waaruit blijkt dat 36 procent van de vrouwen "vreemdgaat" met een vrouw.

De Nederlandse tak van datingsite Victoria Milan ondervroeg meer dan 2.600 heteroseksuele vrouwen
en mannen over hun visie op lesbische en homoseksuele avontuurtjes. Uit de rondvraag blijkt dat 36 procent
van de dames al eens vreemdgegaan is met een vrouw, al vallen daar naast vrijpartijen ook erotische babbels
en kussen onder.

Bicurieus
Nog eens 43 procent van de ondervraagden gaf aan te fantaseren over een avontuurtje met een andere vrouw.
De dames die daadwerkelijk al eens seks hadden met vrouwen gaven prijs dat ze dat deden om volgende redenen:

1. Het was een langgekoesterde seksuele fantasie (45%)
2. Het gevoel van beter begrepen te worden tussen de lakens (28%)
3. Het stond op de bucketlist (27%)

Ervaring
Ruim 56 procent van de avontuurlijke hetereoseksuele vrouwen vond het een prettige ervaring,
maar houdt het bij een eenmalig uitstapje. Voor 19 procent is het zeker voor herhaling vatbaar,
terwijl 25 procent het best tegenvallen vond.

Hoe zit het met mannen?
Ook heteroseksuele mannen blijken best bicurieus, al is het wel opvallend minder dan bij vrouwen.
Zo gaf 24 procent van de heren toe dat ze ooit al "iets" met een andere man hadden gedaan.
Bij 28 procent van deze kleine groep kwam het ook effectief tot seks.
Nog eens 35 procent zou al gefantaseerd hebben over een affaire met een man.
Ik heb nog nooit iets met een man gedaan, niet gezoend en geen seks gehad dan.
Heb ook geen fantasieën over mannen, al heb ik me wel eens afgevraagd hoe het zou zijn met een man.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."