Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Betalen in natura

Gestart door Iwan, 8 december 2009, 15:13:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zou jij een klusser (m/v) in natura betalen?

Vrouw, ja .....
1 (20%)
Man, ja ....
1 (20%)
Vrouw, als ik de klusser (m/v) al voordien zou kennen wel.
0 (0%)
Man, als ik de klusser (m/v) al voordien zou kennen wel.
1 (20%)
Vrouw, nee ......
1 (20%)
Man, nee ....
1 (20%)
Anders, namelijk .......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan

CiteerBetaling in natura nieuwe trend onder armlastige Nederlanders
Uit de broek voor klusjesman

DEN HAAG - "Ik zoek een klusjesman met rechterhanden. Ik ben aan het verhuizen
en aan mijn nieuwe huisje valt nog veel te doen. Schilderwerk, timmerwerk, plankjes ophangen.
Ik heb de financiële middelen niet voor al die kosten, Kan ik je hele goede seks aanbieden
als tegenprestatie? Dan handelen we het in natura af en zal ik je fijn verwennen na gedane arbeid.
En dat komt niemand te weten. Kusjes.


Aldus de opmerkelijke advertentietekst van Tine (36) uit Waddinxveen op de website
www.sexmarkt.nl, waar sinds enkele weken vraag en aanbod van 'betaling in natura' plaatsvindt.

Vrouwen die bijvoorbeeld een automonteur, een pc-hulp of een timmerman nodig hebben,
maar geen geld hebben om die te betalen. In de rubriek 'betaling in natura' beloven de dames
dat ze geleverde diensten met seks zullen afrekenen.

Daarnaast bevat de rubriek ook de advertenties van bijvoorbeeld boekhouders, stukadoors,
schilders en tuinmannen, die willen klussen, maar niet in euro's hoeven te worden afgerekend.

Een nieuwe trend lijkt het, mede ingegeven door de aanhoudende crisis waardoor steeds meer
mensen onder het bestaansminimum terechtkomen. Vorige week nog kwam het Centraal Bureau
voor de Statistiek (CBS) met cijfers waaruit blijkt dat inmiddels 545.000 huishoudens
in Nederland moeten rondkomen van een inkomen onder het minimumloon. Op sexmarkt zijn
in enkele weken tijd tientallen advertenties verschenen van vrouwen die financieel met hun
rug tegen de muur staan.

Aarzeling
Tine in Waddinxveen zegt wel even aarzeling te hebben gehad voordat ze haar advertentie plaatste:
"Een drempel was er wel, maar ik ben erg vrij en open over seks en hou er erg van. Het is meer
dat je vreemde mensen uren en dagen in je eigen huis laat werken, enz. Iemand die je via
internet mailt, moet je echt wel even checken. Ik had er al eens over gelezen en toen ik die
categorie 'betaling in natura' zag, was de stap snel gezet.
Een betere en waardevollere ruil kan ik me niet voorstellen.
"

De Nederlandse Jessy (51) zoekt een schilder. "Aangezien ik momenteel geen financiële
middelen heb, stel ik voor om dit in natura af te handelen. Uiteraard safe en discreet
",
zo meldt ze. Jessy heeft al eens eerder een factuur op deze wijze voldaan, toen haar auto
een apk nodig had en ze geen cent bezat. "Ja, je moet wat hé" glimlacht ze.

Ook Tine rekende al eerder af in natura. "Hoe denk je dat ik aan mijn belastingman kom?
zegt ze met een big smile. "Mijn vriend en ik zijn vrijdenkend. Hij geniet, als ik geniet en heeft
er geen enkel probleem mee, integendeel. Hij zei: Doen!
" Over zijn 'beloning' hoeft de klusjesman,
die Tine zoekt, niet in te zitten. "Ik beloon goed als hij goed werk levert.
Dat noemt men het zakelijke met het prettige combineren.


Trend
Betaling in natura lijkt een nieuwe trend, zo bevestigt webmaster Bram van sexmarkt.nl.
"In deze tijden van economische crisis is het voor veel mensen moeilijk om de eindjes aan
elkaar te knopen. Ons motto is 'ook tijdens de recessie de broekriem los'. Veel vrouwen vinden
het best spannend om zo'n avontuur te beleven. En er zijn talloze mannen die zeer handig zijn
en graag een dame willen helpen met bijvoorbeeld wat klusjes in huis
".

Bram heeft nog een advies voor vrouwen die overwegen om ook te gaan betalen in natura:
"We merken dat voor veel vrouwen het idee in het begin even 'wennen' is. Dames die twijfelen,
adviseren wij om rustig aan te beginnen. Plaats gewoon vrijblijvend eens een advertentie en kijk
naar de reacties. Bouw vervolgens wat email- of msn-contact op en als het klikt, spreek dan eens
af in een kroeg. In dit opzicht werkt het natuurlijk net zo als bijvoorbeeld Relatieplanet.


De fiscus zou kunnen zeggen: dit is loon in natura. Heeft de Belastingdienst zich ook al gemeld?
Tine: "Nee, maar als dat zou gebeuren, ben ik benieuwd naar hun verhaal en argumenten.
Het zou wel iets voor de Belastingdienst in Nederland zijn om ook dit prima idee te verpesten.
"


Als je auto gekeurd moet worden of je huis moet worden geschilderd,
zou jij dan een klusser (m/v) kunnen/willen betalen in natura
als je de financiële middelen niet hebt om af te rekenen?



Betalen in Natura II
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Man, als ik de klusser (m/v) al voordien zou kennen wel.

Ach ik ben iemand die erg dankbaar is als iemand wat voor mij doet
en als ik wat voor die persoon terug kan doen dan zal ik daar niet moeilijk over doen.
En als het een mooie vrouw is, die ik al wat langer ken, zou ik haar graag willen
belonen als ze wat voor mij doet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

alleen als ik haar al wat langer ken.

Iwan

Citaat van: gjk op 29 december 2009, 21:31:39
alleen als ik haar al wat langer ken.
Ja dat uiteraard, een onbekende zou ik niet in Natura gaan betalen, nou vind ik sowieso betalen en rotwoord in deze context.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik peins er niet over.
dan blijft de klus maar de klus...

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Klusjesman in ruil voor seks...

AMSTERDAM -  Een auto die weigert te starten of een cv-ketel die het opgeeft. In deze economisch krappe tijden
komen zulke onverwachte kosten vaak niet goed uit. 'Gelukkig' zijn er klusjesmannen die niet zitten te wachten op contant geld,
maar een betaling in natura accepteren. Zou jij daar gebruik van maken als je krap bij kas zit?

De advertentiemarkt voor ruilseks groeit. Glazenwassers, timmermannen, chauffeurs, belastingadviseurs, tuinmannen, rijinstructeurs.
De lijst met vaklieden die hun diensten tegen betaling in natura aanbieden, is lang. Ze adverteren op websites als eromarkt.nl,
sexads.nl, sexjobs.nl of sexmarkt.nl, meldt dagblad Metro. Vooral mannen bieden hun diensten aan. Heel soms staat er een vrouw tussen,
zoals Ilse. "Ik heb in de aanbieding: een ontspanningsmassage met olie en een handmatig hoogtepunt. Ik ben heel benieuwd
wie er leuke spulletjes/waardebonnen e.d. voor me heeft in ruil hiervoor.
"

Ruilseks via een advertentie op internet is geen nieuw fenomeen. Zo bestaat een site als sexjobs.nl al sinds 2002. Volgens de eigenaar
van de site blijft de markt groeien. "In het begin waren het vooral hoeren, hoerenlopers en swingers (partnerruil, red.) die adverteerden.
Daar zaten opvallende advertenties bij van schilders en automonteurs die in ruil voor seks hun diensten aanboden. Die advertenties zijn
we toen in rubrieken gaan onderbrengen. We zien het verkeer maandelijks met 5 tot 10 procent groeien
." Volgens Ko ligt de oorzaak voor
de toename in de schrale economie. "Sinds de economische crisis zien we sowieso meer mensen die extra zwarte bijverdiensten zoeken.
Het aantal huisvrouwen, studentes en echtparen dat zich aanbiedt voor dinner dates, verkopen van slipjes, chatten via msn na betaling
op hun rekening, is enorm toegenomen.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola


Iwan



Citaat van: carola op 27 september 2011, 21:23:24
nee dat zou ik niet doen
Ook niet als je vrijgezellin zou zijn geweest en jij hem een ontzettend lekker ding vindt?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."