Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Mannen met bruine ogen krijgen meer vrouwen in bed

Gestart door Iwan, 18 juni 2010, 12:59:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: HLN.be

Mannen met bruine ogen krijgen meer vrouwen in bed

Het gelaat van een man met bruine ogen komt dominanter over dan dat van iemand met blauwe ogen, dat blijkt uit
recent onderzoek. Uit eerder onderzoek bleek al dat vrouwen iemand met een dominant gelaat als sekspartner verkiezen.

Jeugd
Onderzoekers in Praag ontdekten dat bruine ogen strenger overkomen dan blauwe, dat geldt echter alleen voor mannen
en dus niet voor vrouwen. Volgens wetenschapper Karel Klienser kan dit komen doordat kinderen behandeld worden op basis
hun oogkleur, deze andere aanpak zou een blijvende impact op hen hebben. Uit voorgaande studies blijkt dat jongens
met blauwe ogen zich geremder voelen dan degenen met bruine ogen. Dit effect lijkt met de jaren te verdwijnen, toch kan
de sociale status je hormoonevenwicht veranderen. Wat een blijvend effect kan hebben op de vorm van het gezicht, aldus Kleisner.

Sekspartner
De wetenschapper suggereert ook dat vrouwen een voorkeur hebben voor dominante sekspartners en minder dominante
mannen als huwelijkspartner. Mannen met een neutraal gelaat blijken uit de boot te vallen.  Psychologe Benedict Jones vindt
de resultaten verrassend en had dit niet verwacht.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Onderzoekers in Praag....
Waar vond het onderzoek plaats? Ook in Praag? In een Slavische omgeving waar de meeste mannen bruine ogen hebben?
Ik ben benieuwd of je in Noorwegen en Zweden (niet in Laps gedeelte) dezelfde uitslag krijgt. Of hier in Nederland.

Geef mij maar blauwe ogen. ;)

DonWoozy


gjk

Jongens met blauwe ogen, die doen het goed bij de vrouwen! :tU:

Margje


carola

nee mijn maakt de kleur van de ogen ook niet uit, als ze maar beetje flonkeren sterretjes hebben, hihi

Iwan



Citaat van: Margje op  3 juli 2011, 19:41:50
Nou...bruine ogen....daar houd ik wel van :)
Je raad nooit welke kleur ogen ik heb!  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje


Iwan

Citaat van: Margje op 30 juli 2013, 10:57:35
Citaat van: Iwan op 29 juli 2013, 12:26:57
Citaat van: Margje op  3 juli 2011, 19:41:50
Nou...bruine ogen....daar houd ik wel van :)
Je raad nooit welke kleur ogen ik heb!  ;D

Blauw :P *G
Bijna goed..... de eerste letter klopt alvast...  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim