Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Je tepels gestimuleerd

Gestart door Iwan, 22 juli 2010, 18:49:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


Omdat alle mensen in eerste aanleg – mannen en vrouwen – dezelfde bouwplaat hebben.
Als embryo in de baarmoeder hebben we aanvankelijk veel met elkaar gemeen, waaronder dus tepelbezit.

Tepels behoren tot onze standaarduitrusting als mens. Of ze een functie krijgen wordt bepaald
door het chromosomenstel XX of XY, dat regelt of een embryo uitgroeit tot een jongetje of een meisje.
Na enkele weken is pas duidelijk of tepels een functie krijgen of zo nutteloos worden als je blinde darm.

Strikt genomen zijn tepels dus niet een vrouwending. Mannen missen alleen de uitrusting om ze te gebruiken.
Tepels zijn eigenlijk geen seksorganen, maar ze kunnen wel belangrijk zijn in de beleving van seksualiteit tussen partners.


Vind je het lekker als bij het vrijen je tepels gestimuleerd worden?
Zo ja, op welk moment is dit het plezierigste?
Hoe moeten ze gestimuleerd worden?
Doe je dit ook als je masturbeert?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Nee, ik heb helemaal niets met mijn tepels, heb er alleen maar last van bv als het koud is en een katoenen t-shirt aanhebt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik heb ook niets met mijn tepels. ;D

Iwan



Citaat van: HLN.be
Tepels spelen grotere rol in voorspel dan gedacht

Het aanraken van de tepels tijdens het voorspel windt een vrouw meer op dan eerder werd gedacht,
dat ontdekten wetenschappers. Amerikaanse psychologen aan de Rutgers universiteit vroegen 11 vrouwen
tussen de 23 en 56 jaar zichzelf op te winden terwijl ze in een hersenscanner lagen. Daaruit blijkt dat
de aanraking van de tepels dezelfde plek in de hersenen treft als wanneer de vagina en de clitoris aangeraakt worden.
Nog meer verrassend is dat dit ook bij mannen het geval is.

Erogene zone
Dit onderzoek bevestigt dus wat veel vrouwen al langer ervoeren, de tepels kunnen ook een erogene zone zijn.
Ook zou de borstvoeding kunnen verklaren waarom de tepels dezelfde invloed als de geslachtsorganen hebben op de hersenen.
Dit kan zorgen voor de productie van het hormoon oxytocine, wat normaal aangemaakt wordt tijdens de bevalling
en de baarmoeder doet samentrekken.

Zenuwen
Onderzoeker Barry Komisaruk: "Deze resultaten verklaren waarom vele vrouw de aanraking van de tepel sensueel vinden,
omdat dit hetzelfde gebied stimuleert als de geslachtsorganen.
" Ook ontdekten de wetenschappers dat vier zenuwen
de signalen van de genitaliën naar de hersenen van een vrouw transporteren. Dit verklaart tevens hoe mensen die verlamd zijn
nog steeds een orgasme kunnen krijgen, in de baarmoeder loopt namelijk een zenuw die als een bypass van het ruggenmerg dient.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

dan laat ik aan mijn vriend over  *G

Iwan



Citaat van: carola op 26 september 2011, 19:44:46
dan laat ik aan mijn vriend over  *G
Je vriendje mag beslissen of jij het wel of niet lekker vindt en wat je dan lekker vindt?  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Iwan op  9 augustus 2011, 12:31:12


Citaat van: HLN.be
Tepels spelen grotere rol in voorspel dan gedacht

Het aanraken van de tepels tijdens het voorspel windt een vrouw meer op dan eerder werd gedacht,
dat ontdekten wetenschappers. Amerikaanse psychologen aan de Rutgers universiteit vroegen 11 vrouwen
tussen de 23 en 56 jaar zichzelf op te winden terwijl ze in een hersenscanner lagen. Daaruit blijkt dat
de aanraking van de tepels dezelfde plek in de hersenen treft als wanneer de vagina en de clitoris aangeraakt worden.
Nog meer verrassend is dat dit ook bij mannen het geval is.
Bij mannen treft het aanraken van de tepels ook dezelfde plek in de hersenen als wanneer de vagina en de clitoris worden aangeraakt?  :juh:
*wrijft over tepels*

Ik heb er niet zoveel mee wanneer mijn tepels aanraakt worden, voel het amper.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."