Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Je partner een ex-crimineel?

Gestart door Margje, 1 september 2010, 22:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

Stel je voor je zou nog niet zo lang een relatie hebben met een persoon waar je echt helemaal gek van bent en je ook wel een toekomst mee ziet. Deze zou je op een dag tijdens een goed gesprek vertellen dat hij/zij vast heeft gezeten vanwege het een of het ander maar geeft tevens aan dat dit iets uit het verleden is en in zijn/haar gedrag heb je tot op heden ook nog niets hiervan op kunnen maken. Natuurlijk snap ik dat het afhankelijk is van het soort delict wat diegene gepleegd heeft. Wat zou je doen in dit geval?

Iwan

Dat hangt toch heel erg af van welk delict mijn partner gepleegd zou hebben.  8*)
Ik zou er wel met haar over praten en als het delict, in mijn ogen, niet te erg is dan zou ik wel de relatie voort willen zetten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik vind dat idd ook afhankelijk van het delict.
Een materieel iets vind ik heel wat anders dan bijv direct menselijk leed toebrengen, om het maar zo te zeggen. Dus verkrachting, mishandeling, moord oid vind ik echt totaal niet vergeeflijk. Maar diefstal daarentegen vind ik niet mooi, verkeerd zelfs, maar daar kan ik nog wel in beterschap geloven.
En soms zijn er ook weer uitzonderingen geef ik eerlijk toe. Bijv die vrouw die de moordenaar van haar dochtertje heeft doodgeschoten, daar kan ik wel weer begrip voor opbrengen.

Iwan

Citaat van: Lejah op  1 september 2010, 23:06:56
Ik vind dat idd ook afhankelijk van het delict.
Een materieel iets vind ik heel wat anders dan bijv direct menselijk leed toebrengen, om het maar zo te zeggen.
Dus verkrachting, mishandeling, moord oid vind ik echt totaal niet vergeeflijk.
Maar diefstal daarentegen vind ik niet mooi, verkeerd zelfs, maar daar kan ik nog wel in beterschap geloven.
En soms zijn er ook weer uitzonderingen geef ik eerlijk toe.
Bijv die vrouw die de moordenaar van haar dochtertje heeft doodgeschoten,
daar kan ik wel weer begrip voor opbrengen.

Heel goed verwoord Lejah, ik denk er precies zo over als jij het verwoord hebt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Voor mij zou het inderdaad ook afhankelijk zijn van het delict. Ik denk ook dat Iwan en Lejah het goed verwoord hebben. Wel moet ik er aan toevoegen dat ik absoluut niks of niemand in mijn huis wil hebben wat ook maar enig gevaar kan opleveren voor mijn zoon!

Linda2009

ik zal bij hem blijve...  mijn huidige vriend heeft ook dingen gedaan waar hij spijt van heeft, maar niet voor heeft vast gezeten.

Hij heeft er van geleerd en zal het niet weer doen.


Iwan



Citaat van: Margje op  6 september 2010, 20:34:19
Voor mij zou het inderdaad ook afhankelijk zijn van het delict. Ik denk ook dat Iwan en Lejah het goed verwoord hebben.
Wel moet ik er aan toevoegen dat ik absoluut niks of niemand in mijn huis wil hebben
wat ook maar enig gevaar kan opleveren voor mijn zoon!
De veiligheid van je kind of kinderen en jezelf zou inderdaad wel voorop moeten staan.
Indien ik een kind of kinderen zou hebben dan zou ik denk ik geen relatie willen met iemand
die ooit kinderen iets heeft aangedaan, zelfs al zou de klans op herhaling klein zijn.....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."