Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Slechte gewoontes van je partner

Gestart door Iwan, 27 december 2010, 14:57:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aan welke slechte gewoontes van je partner erger jij je het meeste?

Laat wel eens winden of peutert in de neus
1 (25%)
Niet opruimen
1 (25%)
Niet luisteren
0 (0%)
Zeuren als ik net iets aan het doen ben
1 (25%)
Kleding laten slingeren
1 (25%)
Anders namelijk, ........
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Iwan




De meeste Nederlanders geven aan dat hun partner slechte gewoonten heeft,
zoals winden laten, zeuren en niet luisteren, maar 70 % accepteert die nare trekjes van de geliefde...

Uit een onderzoek van relatieplanet.nl blijkt dat 72% van de mensen met een relatie wel eens
heeft geprobeerd de slechte gewoonten van de partner te veranderen. Maar uiteindelijk komen ze
erachter dat Mister of Miss Perfect niet bestaat en accepteert 70% de 'nare trekjes'.
Daarentegen blijft 20% stug volhouden om die slechte gewoonten de kop in te drukken.

Winden laten
75% van de respondenten geeft aan dat hun partner slechte gewoonten heeft.
Op basis van het onderzoek is dit de grootste ergernissen-top 5:

  • 1. Kleding laten slingeren

  • 2. Zeuren als ik net iets aan het doen ben

  • 3. Niet luisteren

  • 4. Niet opruimen

  • 5. Laat wel eens winden of peutert in de neus


    Twijfels
    Het onderzoek laat verder zien dat er minder relaties zouden zijn, als mensen blijven vasthouden
    aan door de media geschetste ideaalbeelden. Bijna 50% heeft twijfels of ze aan het ideaalbeeld
    van hun partner voldoen. Eenderde van de respondenten weet niet zeker of zij een relatie zouden
    aangaan als zij hun partner toetsen aan het ideaalbeeld.

    "De media schotelen ons weliswaar een ideaalbeeld voor, maar mensen die op zoek gaan naar een partner
    kunnen zich ook vasthouden aan de onderzoeksgegevens, namelijk dat uiteindelijk ook slechte gewoonten
    worden geaccepteerd
    ", zegt Tjeerd Korenstra, directeur van Relatieplanet.nl.



    Welke slechte gewoontes van jouw partner zijn voor jou de grootste ergernissen?
    Welke slechte gewoontes heb jij en zijn die ook voor jouw partner een bron van ergernis?



    lees ook: Neuspeuteren
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

laat af en toe scheten, op de raarste momenten ook dan weet hij ook al gelijk wat ik tegen hem zeg  ;) ;)

Iwan

'Zeuren' als ik ergens mee bezig ben...
Niet zo actief zijn en voornamelijk alles aan mij overlaten...
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Tja...
Was laten slingeren, ergens op antwoorden maar het 10 minuten later niet meer weten omdat hij gewoon niet zat te luisteren, scheten laten kan wel ff door gaan... maar vind dat je naar de goede eigenschappen van iemand moet kijken