Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Seksspeeltjes leiden tot hoop verwondingen

Gestart door Iwan, 31 maart 2011, 19:29:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Seksspeeltjes leiden tot hoop verwondingen

Regelmatig belanden mensen op de EHBO die seksspeeltjes 'verkeerd' hebben gebruikt.
Denk aan verwondingen door vibrators en dildo's.

Russell Griffin en Gerald McGwin van de Universiteit van Alabama onderzochten
tussen 1995 en 2006 de EHBO van een ziekenhuis. In totaal hadden 6799 personen
boven de 20 jaar medische hulp nodig in verband met een seksspeeltje.
Het gaat met name om mannen.

Speeltjes
Ze ontdekten dat 74% van de verwondingen veroorzaakt werden door een vibrator.
13% van de patiënten had medische hulp nodig na gebruik van een dildo.

Bij 2% zorgden diverse ringen voor verwondingen.
Bij de overige 11% ging het om andere seksproducten.
Bij 78% van de patiënten gaat het om verwondingen bij de anus of endeldarm.
Ruim 18% had last van haar vagina.

Gebruiksaanwijzing negeren
De belangrijkste redenen voor deze verwondingen zijn het negeren van de gebruiksaanwijzing,
erover zwijgen en taboes in stand houden.

In het onderzoek werden overigens verwondingen door producten die niet als seksspeeltje zijn bedoeld,
zoals potloden, schroevendraaiers en haarborstels, niet meegenomen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD.nl
Opgepast voor overmatig gebruik vibrators

Wie veelvuldig gebruik maakt van vibrators en dildo's, kijkt beter maar eerst of zijn/haar seksspeeltje
de weekmakers ftalaten of nonylfenol bevat, want die kunnen nierschade veroorzaken bij overmatig gebruik.
Dat heeft de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) onderzocht, volgens verschillende media.
"Ftalaten of nonylfenol zijn niet verboden in erotische artikelen.
Vanwege de grote markt voor de artikelen hebben we uit voorzorg onderzoek gedaan
", zo zegt de VWA.

Er zijn in totaal 36 soorten vibrators en dildo's onderzocht die bestonden uit weekgemaakt pvc.
In het laboratorium bleek dat kleine hoeveelheden van de stof vrijkomen tijdens gebruik
en dan in het lichaam worden opgenomen.

"Bij langer dan 10 uur gebruik is de blootstelling aan ftalaten te hoog.
Schadelijke gezondheidseffecten zijn daarom bij intensief gebruik niet uit te sluiten
", klinkt het.

De Nederlandse minister van Volksgezondheid heeft het advies gekregen dildofabrikanten te verplichten
te vermelden waar de artikelen van zijn gemaakt, "zodat de consument kan kiezen".

Ook zou op de verpakking van glijmiddelen moeten komen te staan of ze oliehoudend zijn,
omdat dat de afgifte van ftalaten bevordert..
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 24 juni 2011, 01:03:07
Citaat van: AD.nl
Opgepast voor overmatig gebruik vibrators
"Bij langer dan 10 uur gebruik is de blootstelling aan ftalaten te hoog.
Schadelijke gezondheidseffecten zijn daarom bij intensief gebruik niet uit te sluiten
", klinkt het.
Ik neem dat de 10 uur gebruik eenaangesloten moet zijn, en kan me  niet voorstellen dat iemand 10 uur aaneengesloten
een vibrator kan en wil gebruiken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Nina.be
Het geheim voor een prachtige stem? Een vibrator

Wie het wil maken in de muziekwereld kan zich maar beter naar de winkel haasten om een vibrator aan te schaffen.
Een recent experiment aan de Universiteit van Alberta heeft immers aangetoond dat het seksspeeltje niet alleen
de kracht van je stem verbetert, maar je ook nog eens hoger kan laten zingen.

Toegegeven, de nieuwe techniek klinkt op het eerste gezicht wel erg bijzonder. Toch is het volgens professor David Ley
enorm succesvol. Via de 'vibratiekuur' is hij er intussen immers al in geslaagd om de stemkwaliteit bij 150 zangers en acteurs
te verbeteren.

Spanning
Uiteraard komt je niet zomaar uit het niets op een idee als dit. Het was een panieksituatie die de originaliteit van de professor
op de proef stelde. Zo was een vriendin van hem net haar stem verloren, waardoor ze twee belangrijke muziekkansen
aan haar neus moest laten voorbijgaan. "Ik voelde onmiddellijk dat de problemen werden veroorzaakt doordat er te veel spanning was",
aldus Dr. Ley. "Ik moest wel creatief zijn, dus ik dacht bij mezelf: 'Waar vind ik een sterke, handmatige, redelijk krachtige vibrator?'"
en zo belandde hij in de lokale 'love shop' waar hij zich een Lelo SIRI-vibrator aanschafte.

"Beste optreden ooit"
Het resultaat was volgens de professor indrukwekkend: "Na amper één sessie merkte ik al dat het speeltje niet alleen de spanning
in haar stem wegnam, maar ook haar stemkwaliteit verbeterde.
" Dit beaamt ook Sara Farb, een Canadese podiumartieste die sukkelde
met keelpijn: "Het resultaat was echt ongelofelijk. De avond dat ik de vibrator gebruikte, deed ik mijn beste optreden ooit.
Mijn stem voelde aan als nieuw.
"

Logisch
Volgens professor is er een logische verklaring voor zijn bijzondere vibratortechniek: "Wat doen onze stembanden? Ze trillen, inderdaad.
En wat is resonantie? Wederkerige vibratie. Vibratie gebruiken om vibratie te creëren is bijgevolg niet zo'n grote stap.
"
Momenteel werkt professor Ley samen met een spraakpatholoog in de hoop dat zijn ontdekking ooit kan gebruikt worden
om mensen te helpen die kampen met serieuze spanningen op hun stem. In juni stelt hij zijn vibratortechniek alvast voor
op het 'Voice Foundation Symposium' in Philadelphia.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."