Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Uitgaven van je partner controleren

Gestart door Iwan, 7 november 2011, 00:39:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik controleer de uitgaven van mijn partner

Nooit
1 (50%)
Soms
0 (0%)
Altijd
1 (50%)
We delen één rekening
0 (0%)
anders, namelijk ....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan

Controleer jij wel eens de uitgaven van je partner,
bijvoorbeeld door zijn/haar rekeningafschriften na te kijken?

Waarom controleer jij de uitgaven van je partner wel/niet?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb nog nooit de uitgaven van mijn partner gecontroleerd, en zou het ook niet kunnen, als ik het al zou willen,
want we hadden beiden geen toegang tot elkaar rekening, en tegenwoordig gaat het meeste via de pin/bank qua betaling.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Nee, we hebben beiden onze eigen rekening. Ik weet niet wat er bij hem op staat en andersom ook niet en dat is prima zo. Wanneer we een gezamenlijke rekening zouden hebben, zou ik hier wel anders tegenover staan.

Iwan



Citaat van: Diaan op 10 december 2011, 17:06:03
Nee, we hebben beiden onze eigen rekening. Ik weet niet wat er bij hem op staat en andersom ook niet en dat is prima zo.
Wanneer we een gezamenlijke rekening zouden hebben, zou ik hier wel anders tegenover staan.
Wanneer je een gezamelijke rekeningen hebt kan ik me voorstellen dat je de uitgaven wat in de gaten houd,
het is dan immers jullie gezamelijke geld, dan zou ik ook willen weten waar het geld blijft, immers de huur/hypotheek
en de andere vaste lasten moeten ook betaald worden. Ik vrees dat ik wanneer ik een gezamelijke rekening
met mijn partner zou hebben dat ik dan het liefste het beheer van die rekening aan mijn partner zou overlaten.
Wellicht hopeloos ouderwets, maar zo ging het bij mij vroeger thuis ook.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Wij hebben allebij een eigen rekening maar toch maken we gezamelijk de rekeningen over, zo weten we allebij gelijk wat we over houden.

We hebben de afspraak gemaakt dat alle rekeningen van mijn rekening afgaan en dat Carola met haar verdiende geld de boodschappen betaald. Het geld wat ik over hou naar het betalen van de rekeningen word daar dan ook in mee genomen en dat werkt prima.