Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Sex is het middel tegen hoofdpijn bij vrouwen

Gestart door Margje, 28 december 2011, 20:02:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

DAMES, SEKS IS HÉT MIDDEL TEGEN HOOFDPIJN

De eeuwenoude smoes 'Sorry schat, ik heb hoofdpijn' gaat niet meer op. Integendeel: in het boek 'Het geheim van de vrouw' staat dat seksuele activiteiten hoofdpijn juist kunnen verzachten.

Dit is te lezen in het Belgische gezondheidstijdschrift Bodytalk, dat zich baseert op 'Het geheim van de vrouw'. De auteurs van het boek - een seksuoloog en een journalist - verzamelden zoveel mogelijk feiten over het vrouwelijk geslachtsorgaan en verspreidden onder een groep vrouwen een enquête over hun seksbeleving.

Endorfine
Orgasmes zorgen ervoor dat bloedvaten wijder worden en dat het lichaam endorfine - een natuurlijke 'pijnstiller' - aanmaakt. Dit verzacht hoofdpijn, zo beweren de auteurs.

Verder zijn orgasmes goed voor de bloedcirculatie, ademhaling, spierkracht en lenigheid. Osteoporose (broze botten) en artrose (gewrichtsslijtage) zouden hierdoor worden tegengegaan en ook het hart wordt getraind. Seks is dus een gezonde bezigheid, net als sport. Een potje seks wordt door artsen daarom ook wel vergeleken met zeven kilometer hardlopen, zo staat in het boek.

Of de aannames in het boek wetenschappelijk onderbouwd zijn is de vraag, maar veel mannen zullen in ieder geval blij zijn met deze conclusie.

bron:elsevier.nl

Iwan

Bij mannen, althans bij mij, werkt dat dus helemaal niet.
Tijdens de seks heb ik dan wel minder last van mijn hoofdpijn, waarschijnlijk omdat ik dan met andere dingen bezig ben,
maar nadien komt de hoofdpijn heviger terug bij.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Ik weet niet heb het niet echt geprobeerd als ik hoofdpijn heb denk ik niet bepaald gelijk aan sex maar misschien zal het de volgende keer eens proberen...

Iwan

Citaat van: Margje op  2 januari 2012, 20:01:55
Ik weet niet heb het niet echt geprobeerd als ik hoofdpijn heb denk ik niet bepaald gelijk aan sex maar misschien zal het de volgende keer eens proberen...
Nou ik ben benieuwd, laat maar weten of het helpt.
Seks verhoogd de bloeddruk wel.. dus kan me er wel iets bij voorstellen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Citaat van: Iwan op  2 januari 2012, 19:56:33
Bij mannen, althans bij mij, werkt dat dus helemaal niet.
Tijdens de seks heb ik dan wel minder last van mijn hoofdpijn, waarschijnlijk omdat ik dan met andere dingen bezig ben,
maar nadien komt de hoofdpijn heviger terug bij.
Ja dat denk ik ook je bent even afgeleid maar zodra je klaar bent komt het weer terug of je moet bezig blijven  ;D
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Goitske

nou als ik hoofdpijn heb wil ik maar 1 ding en dat is zeker geen sex maar slapen!!!