Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Hoe vaak doe je het?

Gestart door Iwan, 8 februari 2012, 15:34:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoeveel keer per week heb jij seks?  (met iemand)

Dagelijks
0 (0%)
Meerdere keren per week
0 (0%)
1 keer per week
0 (0%)
Meerdere keren per maand
0 (0%)
1 keer per maand
0 (0%)
Minder dan 1 keer per maand
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

Iwan



We kennen allemaal de onderzoeken wel.
Dat volk heeft gemiddeld zoveel keer per week seks, dat volk zoveel keer.
In 2007 bleek uit een grootschalig, wereldwijd onderzoek van Durex
dat Nederlanders gemiddeld 94 keer per jaar sex hebben,
waar het wereldwijde gemiddelde lag op 103 keer per jaar.
63% van de ondervraagden in Nederland had 1 keer per week sex.

Hoeveel keer per week hebben jullie seks?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

minder dan 1× per maand, want geen partner.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Voorheen (bijna) dagelijks. Nu wel minder, omdat we toch wel vaak moe zijn tegen de tijd dat Lux op bed ligt.. Daarbij ben ik nog niet zo lang geleden bevallen. Komt wel weer goed ;)

Iwan



Citaat van: Lynn op 23 februari 2012, 16:54:11
Voorheen (bijna) dagelijks. Nu wel minder, omdat we toch wel vaak moe zijn tegen de tijd dat Lux op bed ligt..
Daarbij ben ik nog niet zo lang geleden bevallen. Komt wel weer goed ;)
Toch altijd nog beter dan 1× per half jaar waar ik op zou moeten stemmen als die keuze erbij zou staan.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Citaat van: Iwan op 23 februari 2012, 16:56:21


Citaat van: Lynn op 23 februari 2012, 16:54:11
Voorheen (bijna) dagelijks. Nu wel minder, omdat we toch wel vaak moe zijn tegen de tijd dat Lux op bed ligt..
Daarbij ben ik nog niet zo lang geleden bevallen. Komt wel weer goed ;)
Toch altijd nog beter dan 1× per half jaar waar ik op zou moeten stemmen als die keuze erbij zou staan.  ;D

Dat is waar ;)

Iwan

Toen ik nog een relatie had elke week, we zagen elkaar alleen in het weekend dus dan namen we het er van.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

eerst 1 x in de maand, nu 1 x in de 2 a 3 dagen ligt er net aan of we niet te moe zijn

Iwan

Citaat van: carola op  5 juli 2013, 23:23:49
eerst 1 x in de maand, nu 1 x in de 2 a 3 dagen ligt er net aan of we niet te moe zijn
Ben benieuwd og GJ hetzelfde antwoord geeft..  :tjon:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Tegenwoordig weer bijna elke dag :)

Iwan



Citaat van: AD.nl
Seksdrive Nederlandse vrouw neemt af, sukkelseks volstaat

Het seksgedrag van de Nederlandse vrouw is veranderd ten opzichte van 20 jaar geleden.
Nog maar 19 procent heeft meer dan een keer per week seks, in 1993 was dat nog 46 procent.
Dat blijkt uit de Grote Seks-enquête van vrouwenblad Margriet.

Goedele Liekens houdt in de Margriet een pleidooi voor 'sukkelseks':
'Een beetje aanprutsen en aansukkelen in de slaapkamer; het hoeft heus niet allemaal perfect te gaan',
aldus de voormalige Miss België en seksuologe. 'Seks is geen Olympische Spelen.'

Een opvallend resultaat uit de enquête is het aantal vrijpartijen dat per week plaatsvindt.
In 1993 zei 46 procent van de ondervraagde vrouwen méér dan een keer per week seks te hebben,
dit jaar is dat nog maar 19 procent van de vrouwen in de leeftijdscategorie 25 tot en met 50 jaar.
Bij de 50-plussers is slechts 7 procent meer dan eens per week 'actief'.
De helft van de vrouwen boven de 50 zegt nooit seks te hebben of daar geen antwoord op te willen geven.

Orgasme
Ook het vrouwelijke hoogtepunt blijkt in de slaapkamer steeds minder van belang.
Vond 57 procent het in 1993 nog belangrijk, in 2004 was dat percentage gezakt naar 53 procent
om in 2013 op 51 procent uit te komen. Meer dan de helft van de vrouwen komt niet altijd klaar
en 17 procent zegt zelden tot nooit een orgasme te beleven.

Gewoontjes
Hoe kan het toch dat er steeds minder nummertjes worden gemaakt? Volgens Liekens is de enorme hype
rondom seks, dat ontstond tijdens de seksuele revolutie in de jaren '60, aan het verdwijnen in de slaapkamer.
Dat staat lijnrecht tegenover de seksualisering van de samenleving, meent relatietherapeut Jean-Pierre van de Ven:
'Je hoeft maar broodbeleg te kopen en de halfblote vrouwen lachen je van de verpakking tegemoet.
Seks is gewoon geworden, maar daar is in bed wel minder van te merken. Uit onderzoek blijkt dat de seksdrive
van vrouwen afneemt naarmate ze een langere relatie hebben.
'

Volgens Hanni Jagtman van seksshop Mail & Female in Amsterdam is het een uitdaging om onze weg te vinden
in een wereld waar we worden 'doodgegooid' met seks via kanalen als internet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Dat er overal 'seks' in de aanbieding is, bv door half blote dames in reclames,
verminderd mijn seksdrive niet, eerder tegengestelde, maar dat komen omdat ik zelf
geen partner heb en seks met een ander voor mij dus niet vanzelfsprekend is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."