Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Je date wel of niet googlen

Gestart door Iwan, 28 februari 2012, 22:31:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Je aanstaande date eens even googlen, lijkt steeds gebruikelijker te worden.
Oftewel, de naam van de aanstaande date eens even als zoekopdracht invoeren in Google.
Wanneer je dat doet, dan kom je er bijvoorbeeld achter dat je date ook een Facebookpagina heeft,
of een pagina op Hyves of Linkedin. En misschien twittert hij of zij wel.
Maar ook een website als Schoolbank.nl en de fotosite Flickr.com laat zien of je date toevallig ook daar actief is.

Kortom, op internet zou een hele hoop informatie over je date beschikbaar kunnen zijn.
Uiteraard is dat wel afhankelijk van hoe actief hij of zij op het internet is.
Maar de vraag is natuurlijk: "Wil je dat eigenlijk allemaal al wel weten voor die eerste date?
Ben je niet bang dat je zoektocht naar informatie over die persoon straks uitmondt
in een interview cq ondervraging over de informatie die je over je date op internet gevonden hebt?"

Wordt het niet veel lastiger om een spontane, ongedwongen date te hebben die vooral gezellig en leuk zou moeten zijn,
als je eigenlijk al veel weet over de ander, zonder dat hij of zij dat zelf verteld heeft?


Heb jij een aanstaande date wel eens gegoogled of zou je dat doen?
Wat vindt jij ervan als jouw aanstaande date jou zou googlen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Ik heb mijn vriend ook gegoogled hoor haha! Waarom niet toch?

Iwan

Ik heb nog nooit een date gegoogled, had de meeste dates had wel in mijn hyves of facebook dus wist al wel wat van ze.
Zou dat denk ik sowieso niet zo snel doen, al is het misschien handiger om het wel te doen omdat je dan wat meer over je date weet.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Tja denk dat het er aan ligt hoe je elkaar hebt leren kennen. Zelf zou ik het misschien wel doen.

Ik heb destijds mijn vriend via het internet leren kennen en was googlen nog niet zo normaal, kende hem al langere tijd via een chatbox, mail etc dus ook niet iets wat ik zou moeten googlen daarnaast kenden de meesten hem ook in het echt in die chat en nooit gehoord dat het een enge vent was etc