Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Wanneer ga je van samenwonen over op trouwen?

Gestart door Iwan, 26 april 2012, 17:48:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Wanneer ga je van samenwonen over op trouwen?
Of wil je (in de toekomst) niet samenwonen of trouwen?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Trouwen? Eh nee! Een kind samen bind je voor het leven. Ik vind trouwen totaal niet belangrijk.

Lejah

Ik vind samenwonen in principe goed genoeg voor een relatie.
Maar toen we aan kinderen wilden gaan beginnen, bleek er zoveel rompslom aan te zitten om alles goed te regelen, dat we toch maar getrouwd zijn.
Eigenlijk was dat de basis-reden.
(ik weet niet hoe het nu precies is, maar ik heb het nu over een fiks aantal jaar geleden)

Lynn

Citaat van: Lejah op 27 april 2012, 00:37:56
Ik vind samenwonen in principe goed genoeg voor een relatie.
Maar toen we aan kinderen wilden gaan beginnen, bleek er zoveel rompslom aan te zitten om alles goed te regelen, dat we toch maar getrouwd zijn.
Eigenlijk was dat de basis-reden.
(ik weet niet hoe het nu precies is, maar ik heb het nu over een fiks aantal jaar geleden)

Toen ik 18 weken zwanger was hebben we de erkenning geregeld en na de geboorte van Lux het ouderlijk gezag. Niet veel werk :)

Lejah

Citaat van: Lynn op 28 april 2012, 17:17:11
Citaat van: Lejah op 27 april 2012, 00:37:56
Ik vind samenwonen in principe goed genoeg voor een relatie.
Maar toen we aan kinderen wilden gaan beginnen, bleek er zoveel rompslom aan te zitten om alles goed te regelen, dat we toch maar getrouwd zijn.
Eigenlijk was dat de basis-reden.
(ik weet niet hoe het nu precies is, maar ik heb het nu over een fiks aantal jaar geleden)

Toen ik 18 weken zwanger was hebben we de erkenning geregeld en na de geboorte van Lux het ouderlijk gezag. Niet veel werk :)

Gelukkig dat het nu dan beter geregeld is!
(dat mocht dan ook wel eens)

Margje

Geregistreerd partnerschap is ook een optie....

Goitske

Nou niet...
Wonen nu 11 1/2 jaar samen, dat huwelijksbootje zie ik niet voorbij komen dobberen mn vriend vind het huwlijk onzin. Zelf zou ik op zich wel willen trouwen maar meer uit oogpunt dat dingen makkelijker geregeld zijn. Samenwonen zit wat haken en ogen aan zoals een samenlevingscontract, testamenten die er moeten zijn als je een huis gaat kopen, kind erkennen bij de gemeente etc

Iwan

Ik woon inmiddels (officieel) samen, alsin dat Margje en Yaël ingeschreven staan als zijnde wonende in hetzelfde huis als mij....
..... nu nog iemand vinden om mee te trouwen.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb maar 1× er echt over nagedacht om te gaan samenwonen met mijn toenmalige lief,
maar, achteraf gelukkig, ging ze er met een ander vandoor voor ik het met haar kon bespreken.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

11 jaar samen en wacht nog altijd op een aanzoek!

Iwan

Citaat van: Kim op 29 oktober 2013, 22:39:10
11 jaar samen en wacht nog altijd op een aanzoek!
*gaat op zijn knietjes*    :FL:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Nee sorry....niet echt mijn type man Iwan!   :P

Iwan



Citaat van: Kim op 30 oktober 2013, 07:40:30
Nee sorry....niet echt mijn type man Iwan!   :P
Woest mannelijk met een jongensachtige charme?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim


Iwan



Citaat van: Kim op 18 november 2013, 18:32:06
Naaah! Dat ben jij ook niet! :P
Daar weet jij helemaal niets van..... sommige vrouwen maken het beest in mij los....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Wij zijn gisteren getrouwd, voor ons was de reden dat het dan beter geregeld is voor de kinderen. Samenwonen hadden we het allemaal goed geregeld maar met kinderen in het spel is het bij wet nog net even iets beter geregeld als je getrouwd bent.

Sugamilk

Wij zijn27-12 3 jaar samen en zijn dit jaar op 29-4 getrouwd, puur uit redenen dat alles meteen goed geregel dus voor onze kleine. Was dus ook gewoon een maandag ochtend huwelijk ;-)

carola

wij hebben 3 jaar een relatie, wonen nu 2 jaar samen, ik wil heel graag trouwen of geregistreerd partner schap, als er nu wat met GJ gebeurt heb ik nergens recht, en vind gj zijn achternaam leuker dan mijn achternaam dus ben benieuwd of we gaan trouwen

Kim

@ Carola je wilt toch niet trouwen zodat je meer recht hebt op geld/zaken als Gj komt te overlijden?

Lynn

Citaat van: Kim op 31 december 2013, 13:31:17
@ Carola je wilt toch niet trouwen zodat je meer recht hebt op geld/zaken als Gj komt te overlijden?

  *G