Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Politieke voorkeur en Relatie

Gestart door Iwan, 28 april 2012, 14:09:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Speelt de politieke voorkeur van een eventuele partner voor jou een rol in of je wel of niet een relatie met iemand zou beginnen?
Zou jij bv als SP-er een relatie kunnen en willen hebben met een VVD-er, of als VVD-er een relatie met een SP-er,
of denk je dat dat tot irritatie en/of spanningen zou leiden in een relatie?



zie ook:
Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Politieke speelt niet een hele grote rol in het kiezen van een partner voor mij, maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer
iemand een fanatieke SP-aanhanger zou zijn dat dat dan een afknapper voor mij zou zijn, ik ben zelf VVD-stemmer.
Met een PVV-aanhanger zou ik wat minder problemen hebben omdat ik zou denken dat dat vanzelf wel overgaat.

Als ik de politieke voorkeur van een toekomstige partner zou mogen kiezen zou ik denk ik voor een VVD-, GL-, of D66-stemmer gaan,
maar iemand die op het CDA of op de PvdA zou stemmen zou ik dat ook niet 'verschrikkelijk' vinden.

Bij mijn voormalige partner wist ik eigenlijk niet wat zij stemden, maar we hadden het ook niet zoveel over politiek,
al noemde ik het wel eens, omdat ik best wel veel bezig ben met politiek.  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Mijn man en ik hebben niet dezelfde politieke voorkeur. We zitten wel in dezelfde hoek zeg maar, maar niet bij dezelfde partij.
En dat is prima. Sterker, ik denk dat dat ideaal is! Over sommige zaken zijn we het dan wel eens en over andere niet en dat levert leuke gesprekken en discussies op. Bovendien kan je van verschillende inzichten ook leren.

Als de basis niet gelijk zou zijn dan zou dat misschien wel lastig zijn.
Ik denk niet dat ik met een SGP-er door dezelfde slaapkamerdeur zou kunnen.
Dan zijn er nog wel wat partijen die ik liever niet zie, maar dat ligt dan ook aan hoe de partner in kwestie zal zijn en welke standpunten speerpunten zullen zijn.