Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Opgewonden? Dan doe je sneller 'vieze' dingen

Gestart door Iwan, 16 september 2012, 08:22:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Opgewonden? Dan doe je sneller 'vieze' dingen

Veel mensen (vooral vrouwen) kampen met 'seksuele walging': een afkeer van zweet, lichaamsgeuren en -sappen.
Uit een recent Nederlands onderzoek blijkt echter dat opwinding die walging met de grond gelijk maakt.
Lust laat vrouwen namelijk dingen doen die ze in een neutrale toestand misschien ronduit walgelijk zouden vinden.

Het onderzoek werd uitgevoerd door psychologe Charmaine Borg van de Rijksuniversiteit Groningen.
'We hebben al eerder onderzoek gedaan naar seksuele stoornissen bij vrouwen, bijvoorbeeld waarom ze niet opgewonden worden,'
vertelt ze aan Scientias.nl. 'Dit onderzoek draait het juist om. We kijken juist naar wat vrouwen wél kunnen verdragen bij opwinding.
Het lijkt misschien een luchtig onderzoek, maar het kan vrouwen met deze problemen wel degelijk helpen.
'

Een derde van de respondenten kreeg 'vrouwvriendelijke' erotiek voorgeschoteld, een andere groep keek naar extreme sport
met als doel niet-seksuele opwinding, en de laatste groep staarde naar een trein, kwestie van neutraal te blijven.

'Jakkes'
Vervolgens kreeg iedereen 16 verschillende, veelal onaantrekkelijke opdrachten. Zo moesten ze onder meer drinken
van een glas sap met een (fake) insect in, hun mond afvegen met een gebruikte servet, van een koekje bijten dat millimeters
verwijderd lag van een levende worm, hun hand stoppen in een schaal met gebruikte condooms en een vibrator insmeren met glijmiddel.

Opwinding
'Vrouwen die seksueel opgewonden waren, deden veel sneller en vlotter de 'vieze' taakjes', getuigt Borg.
De dames zelf gaven aan dat ze zowel de onaantrekkelijke opdrachten als de seksueel getinte veel minder walgelijk leken te vinden
als de vrouwen uit de andere groepen. Bovendien volbrachten ze ook een veel groter percentage van de opdrachten.
'Deze studie toont aan dat opwinding niet alleen walging vermindert, maar ook direct impact heeft op wat vrouwen bereid zijn te doen'.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Kan me wel voorstellen dat wanneer je geil bent dat je dan dingen die je anders niet zo snel zou doen eerder zou doen.
Het geil zijn neemt toch bepaalde remmingen weg, bij mij althans.......
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."