Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Het Songfestival

Gestart door Iwan, 19 augustus 2008, 00:29:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: telegraaf.nl
Anouk wil meedoen aan Songfestival

AMSTERDAM - Zangeres Anouk Teeuwe wil volgend jaar graag Nederland vertegenwoordigen
op het Eurovisie Songfestival. De NOS heeft een bericht daarover in dagblad Sp!ts
van dinsdag bevestigd. De omroep heeft contact gehad met het management
van de zangeres en haar hartelijk bedankt voor haar aanmelding.

De NOS wil niets zeggen over de kansen die de zangeres heeft.
"We hebben momenteel contact met diverse partijen", stelt een zegsvrouw.
De omroep besluit pas in het najaar wie de officiële Nederlandse kandidaat wordt.
Het evenement vindt half mei 2009 plaats in Rusland.

De 32-jarige zangeres kwam onlangs als winnaar uit de bus van een internetpeiling
onder songfestivalfans over wie het beste Nederland zou kunnen vertegenwoordigen
op het evenement. Op de tweede plaats stond metalband Within Temptation,
op de derde kwam het palingpopduo Nick en Simon.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Toppers vertegenwoordigen Nederland

AMSTERDAM - De Toppers vertegenwoordigen volgend jaar Nederland
tijdens het Eurovisiesongfestival in Moskou op 12, 14 en 16 mei.
Dat heeft een woordvoerder van de TROS, in samenspraak met de NOS, vrijdag bevestigd.

Gerard Joling, Gordon en René Froger moeten aantreden tijdens de halve finale op 12 of 14 mei
in de Russische hoofdstad. "We gaan voor de act, het moet opvallen. En ik ga er wel van uit
dat we de finale halen
", zei Gordon tegen Edwin Evers op Radio 538. De afgelopen jaren
wist Nederland de finale niet te halen. Eind september wordt meer duidelijk over de deelname van de drie mannen.

De Toppers is ontstaan als grap in 2005. Het jaar daarvoor waren Gordon en Joling gastartiesten
tijdens het optreden van Froger. Dat beviel zo goed, dat ze met z'n drieën gingen optreden.
Froger trad op als bemiddelaar tussen de immer kibbelende 'Geer en Goor' en de drie wisten de Amsterdam ArenA
twee keer uit te verkopen. Het jaar daarna waren er drie optredens, vorig jaar zes en dit jaar weer drie.
Volgens de organisatie komt er komend jaar ook weer een Toppers in Concert,
maar dan niet in mei maar een maand later.

Met welk lied de Toppers Nederland vertegenwoordigen, is nog niet bekend.
Iedereen kan een liedje insturen. Gordon: "Ik denk dat we wel iets up-tempo moeten doen,
maar als het een waaaaanzinnige ballade is, kan dat ook altijd.
" Gordon deed eerder twee keer mee
aan de Nederlandse finale, "maar toen ging ik roemloos ten onder." Joling deed al eerder mee
aan het Eurovisiesongfestival, in 1988 met het nummer Shangri-la, hij werd negende.

Het songfestival wordt volgend jaar voor de 54e keer gehouden, dit keer in Rusland.
Zanger Dima Bilan won dit jaar met het nummer Believe.
De Nederlandse deelneemster Hind strandde in de halve finale.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

We hebben weer een cultureel dieptepunt bereikt.
Alsof de Toppers een meezing groepje Nederland een plek kan geven in de finale en nog belangrijker;
ze komen niet eens uit de halve finale. Straks sturen ze in hun Hazes Melody!
Ik geef het gewoon op. Nederland is gedoemd tot songfestival hel en vernedering.

Iwan

Het hele Songfestival is toch al een freakshow geworden?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Laten we het eens positief bekijken..
Ik geloof ook niet in ze, maar misschien redden ze het wel.. Als niemand ze steunt, zal het ook niets worden..
En ik kan niet geloven dat er een Hazes medley komt, volgens mij wordt er over de liedjes van het songfestival redelijk nagedacht..

Ik vond Edsilia trouwens ook niets, dus toppers of Edsilia maakt voor mij weinig verschil..

Lynn

Citaat van: Dee-E op 20 september 2008, 13:26:34
Laten we het eens positief bekijken..
Ik geloof ook niet in ze, maar misschien redden ze het wel.. Als niemand ze steunt, zal het ook niets worden..
En ik kan niet geloven dat er een Hazes medley komt, volgens mij wordt er over de liedjes van het songfestival redelijk nagedacht..

Ik vond Edsilia trouwens ook niets, dus toppers of Edsilia maakt voor mij weinig verschil..

Ze mogen ook niet naar het songfestival met een medley van Hazes.
Bestaande liedje mogen niet gebruikt worden.

Ik ben niet blij met de keus om de Toppers te sturen, maar als ze iets extravagants gaan doen, kan het nog wel eens aanslaan :)

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Toppers op zoek naar vervanger

AMSTERDAM - Gordon en Rene Froger zijn op zoek naar een vervanger
voor hun mede-Topper Gerard Joling.

"We hebben gesproken over een collega die we willen benaderen om ons uit de brand te helpen
en die de plaats van Gerard definitief over kan nemen
", zeggen de twee zangers.

Het management van De Toppers vindt dat Gerard 'alle betrokkenen in de steek heeft gelaten'.
Nadat hij zei dat hij niet naar het Eurovisie Songfestival gaat, en ook de concerten leek af te blazen.
"Gerard veroorzaakt aanzienlijke schade en houdt totaal geen rekening met de gemaakte afspraken
en gerechtvaardige belangen van alle betrokken partijen."

De uitleg om 'Geer' te vervangen luidt: "Om verdere schade te beperken hebben alle betrokken partijen
koortsachtig spoedoverleg gehad in het weekend. Met de honderdduizenden enthousiaste
concertbezoekers in het achterhoofd was het voor ons een moeilijke opgave om de keuze
van Gerard Joling te aanvaarden. Wij hebben afspraken gemaakt met vele partijen over ons
jubileumjaar en willen deze nakomen. Wij moeten met spoed duidelijkheid kunnen verschaffen
naar alle partijen.
"

Rene en Gordon willen hoe dan ook het vijfjarige jubileum van de groep in 2009 samen zingend doorbrengen.
Ze hopen dat met een nieuwe derde zanger ook hun afvaardiging naar het Eurovisie Songfestival
in Rusland door kan gaan. Volgens hun woordvoerder wacht de NOS eerst af wie het nieuwe
Toppers-lid wordt alvorens een beslissing te nemen over afvaardiging naar het songfestival.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

De NOS is blij dat Jeroen van der Boom Gerard Joling opvolgt, met het oog op het Eurovisie Songfestival. De NOS heeft maandag tot diep in de nacht vergaderd en kunnen zich prima vinden in de keuze van het management van de Toppers. Dat meldt een woordvoerder van de NOS. Gordon, Rene Froger en Jeroen van der Boom lijken zich daarmee echt te kunnen gaan opmaken voor Moskou. Daarnaast kan de reallifesoap bij de TROS nu ook gewoon doorgaan.

http://www.shownieuws.tv/

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl


De Toppers zingen SHINE!

AMSTERDAM - De Toppers zullen het nummer Shine zingen tijdens het Eurovisie Songfestival.

Tijdens de nationale finale ging het tussen de nummers Shine en Angels in the Night.
De vakjury, met Tatjana Simic, Daniël Dekker, Emile Hartkamp, Getty Kaspers en Tony Berk,
vond ook deze nummers het sterkste.

Grote verassing was dat Gordon het lied Shine zelf geschreven heeft.
De naam Ger van de Westelaken was verzonnen. Bas van den Heuvel maakte de muziek.
Gordon was na afloop extatisch. 'Het was erg raar om het lied te repeteren
dat ik al kende.
' Zelfs René Froger en Jeroen van der Boom wisten van niets.

Gordon's jeugddroom wordt werkelijkheid.
De zanger hoopt dat hij zijn moeder kan meenemen,
René en Jeroen nemen hun echtgenotes mee naar Moskou.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Toppers in het voordeel in Moskou

AMSTERDAM - De Toppers hebben de Wildcard te pakken voor het Songfestival.
En dat heeft alleen maar voordelen.
Dankzij de Wildcard mogen de heren zelf hun positie kiezen in de volgorde
van de halve finale van het Songfestival.

Gordon vertelt: "We waren sterk in het nadeel omdat we tegen maar liefst dertien Oostbloklanden
moesten strijden. Maar dankzij de Wildcard mogen we kiezen tussen welke landen we optreden!
We hebben ervoor gekozen om als laatste op te treden, want dan kan er in elk geval
niet meer gezegd worden dat de act na ons beter was. Het zijn allemaal heel goede voortekenen!
We zullen dus zeker opvallen, in positieve zin.
"

De halve finale is op 14 mei.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Yolanthe deelt punten uit

Yolanthe Cabau van Kasbergen geeft dit jaar de Nederlandse punten voor het
Eurovisie Songfestival door aan Moskou. Dat heeft de Tros bekendgemaakt.
De actrice en presentatrice laat op 16 mei live via een satellietverbinding
aan de Russische presentatoren van het evenement weten welke liedjes favoriet zijn
bij het Nederlandse publiek.

Nederland wordt dit jaar tijdens het Europese liedjesfestijn vertegenwoordigd
door De Toppers met het nummer 'Shine'. De voorbereidingen van René Froger,
Gordon en Jeroen van der Boom zijn sinds vorige week elke donderdag bij de Tros te zien
in de soap Op Weg naar Moskou. De eerste twee afleveringen van dit realityprogramma
trokken gemiddeld zevenhonderdduizend kijkers.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik begin steeds meer vertrouwen te krijgen in de Toppers.
Hoewel ik in het begin het helemaal niet zag zitten dat men de Toppers had gekozen
om ons land te vertegenwoordigen bij het Eurovisie Songfestival ben ik nu al een stuk positiever.
Ik denk ook wel dat ze de halve finale doorkomen, maarja met het songfestival weet je het nooit natuurlijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Toppers uitgeschakeld!

Weer een nederlaag voor Nederland... Gordon, Rene Froger en Jeroen van der Boom
wisten met hun nummer Shine donderdagavond in de halve finale niet genoeg stemmen
te verdienen voor een plekje in de eindstrijd. Het is de vijfde keer op rij dat Nederland
niet in de finale van het Europese liedjesfestijn staat.

Rene laat weten: "We zijn heel erg teleurgesteld. We hebben er alles aan gedaan,
we hadden goede moed. Naar ons gevoel klopte het allemaal, maar ja.
"

Dat weer zo veel Oosbloklanden wel door zijn is een bittere pil voor De Toppers, zegt Rene.
"Ja, dan weet je het wel weer. Er waren veel slechte acts die heel vals zongen die wél door zijn.."

De Toppers gaan na hun uitschakeling niet direct naar huis. Ze blijven tot en met zondag
in Moskou. Gordon was van plan zaterdag mee te lopen met een omstreden homoparade,
maar zag daar op advies van de organisatie -die zijn veiligheid niet kan garanderen- van af.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Erg jammer :(
Ze hebben een leuk optreden gegeven.

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Sha-la-lie' wordt songfestivallied

HILVERSUM - 'Ik ben verliefd (Sha-la-lie)'. Zo heet het liedje waarmee Nederland hoge ogen hoopt
te gooien op het Eurovisie Songfestival in het Noorse Oslo. Dat werd vrijdag duidelijk in het TROS-
programma Gouden Uren (Radio 2).

Op uitnodiging van de TROS, die komend jaar in Nederland het Songfestival organiseert,
heeft Pierre Kartner (alias Vader Abraham) het lied geschreven. De schrijver en componist
bracht het nummer vrijdag in de radioshow zelf ten gehore. Wie het liedje in Oslo gaat vertolken
is echter nog niet bekend. Dat wordt duidelijk na het Nationaal Songfestival,
dat op zondag 7 februari plaatsheeft.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het is natuurlijk pas een demo, maar wat ik nu hoor vind ik zwaar kloten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn


Dity

Phoe dat wordt niet eens door de eerste ronden komen met dat flutliedje
Wat een ouderweste muziek zeg.

Laat ze er maar helemaal mee stoppen
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Eric van Tijn: 'Nederland kansloos'

AMSTERDAM - Muziekproducent Eric van Tijn gelooft niet in het liedje van Pierre Kartner
op het Eurovisie Songfestival. "Nederland is kansloos."

Over het nummer 'Ik ben verliefd, shalali' zegt de producer: "Dat liedje had ook vijftig jaar geleden
geschreven kunnen worden. Als je Pierre vraagt een nummer te schrijven dan kun er op rekenen dat
er 'shalali' in zit.
"

Eric, die op het Eurovisie Songfestival in 1993 met Ruth Jacott 6e werd en in 1998 met Edsilia Rombly
op een 4e plaats eindigde, besluit: "Kijk, als je dit liedje dertig jaar geleden had laten zingen door
Dennie Christian had je meteen gewonnnen. Het is voor Pierre een geweldig liedje. Maar het is 2010
en ik denk dat het niks wordt. We zijn kansloos.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Actie tegen Songfestivallied

AMSTERDAM - Een groep boze Songfestivalliefhebbers is op internet een handtekeningenactie begonnen
tegen de Nederlandse inzending van dit jaar. Ze zijn op zijn zachtst gezegd zeer ongelukkig met de keuze
voor componist Pierre Kartner (alias Vader Abraham) en het door hem geschreven lied 'Ik Ben Verliefd Sha-la-lie'
dat ons land over vier maanden in Oslo zal vertegenwoordigen.

De Tros, die sinds dit jaar de organisatie voor zijn rekening neemt, gaat volgens de verontruste fans
ondemocratisch te werk en laat het festival met deze keuzes verloederen. Ze verwijten de omroep bovendien
alleen de eigen achterban serieus te nemen. De omroep zou, volgens de protestgroep, rekening moeten houden
met het bredere Europese Songfestivalpubliek, In een brief aan zowel de Tros als minister Plasterk verlangen ze
een andere aanpak.

Bekijk hier de petitie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."