Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Anouk naar Eurovisie Songfestival

Gestart door Iwan, 20 oktober 2012, 16:00:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maakt Anouk een kans op het SongFestival met 'Birds'?

Nee, Absoluut niet, ze komt niet door de halve Finale.
De finale haalt ze wel, daarna wordt het moeilijk......
De finale haalt ze gemakkelijk, in de finale minstens in de top 10.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze het súper zal doen.
Eindelijk weer nummer 1 voor Nederland bij het Songfestival!

Iwan



Citaat van:  NOS.nl
Anouk naar Eurovisie Songfestival

Zangeres Anouk doet mee aan het Eurovisie Songfestival. Dat heeft ze vanochtend via Facebook laten weten.
De TROS bevestigt dat Anouk Nederland vertegenwoordigt tijdens het Eurovisie Songfestival in Zweden.

Het is nog niet bekend met welk liedje Anouk meedoet. Volgens de TROS wordt dat eind februari bekendgemaakt.

De TROS wilde eigenlijk net als het afgelopen jaar een wedstrijd tussen artiesten organiseren.
Tijdens het Nationaal Songfestival zou het publiek dan kunnen kiezen. In eerste instantie meldde de TROS
dat als Anouk naar Malmö wilde, ze gewoon moest meedoen aan die wedstrijd. De zangeres had daar geen zin in.
Ook wilde ze niet dat het publiek kon kiezen met welk liedje ze naar Zweden zou gaan.

Topartiest
Na een aantal gesprekken tussen de TROS en Anouk is afgesproken dat de zangeres zelf het nummer uitkiest.
Er komen geen voorrondes.

Volgens TROS-presentator Daniël Dekker is de omroep ontzettend trots op de deelname van de Haagse zangeres.
"We willen al jaren dat een topartiest, waar ik Anouk zeker toe reken, Nederland vertegenwoordigt op zo'n groot liedjesfestival.
Ik ben blij dat dit nu gaat gebeuren.
"

De afgelopen tijd was er veel te doen over de eventuele deelname van Anouk. TROS-directeur Peter Kuipers:
"Zowel het Nederlandse publiek als de muziekindustrie was het erover eens: Anouk moet naar het Songfestival.
Als publieke omroep geven we gehoor aan de wens van onze achterban en zullen wij Anouk afvaardigen
."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Anouk: heb vertrouwen in songfestivallied Birds

Gisteren kwam naar buiten dat Anouk ons land vertegenwoordigt op het Eurovisie Songfestival met het lied Birds.
Volgens producer Torre Johansson is het lied prachtig, maar kansloos voor de overwinning.
Anouk denkt dat de Zweed daarover ongelijk heeft.

De zangeres reageerde op Facebook op de ontstane commotie.
'Tore denkt dat het nummer te goed is om het Eurovisie Songfestival te winnen. Is zoiets mogelijk?
Heb vertrouwen, jonge Skywalker. The force is strong in dit geval.
'

Anouk heeft in het verleden al vaker met Torre samengewerkt en nu dus ook voor het Eurovisie Songfestival.
Birds staat eveneens op haar te verschijnen album Sad Singalong Songs.

Tore was sceptisch over het lied: 'Het is een prachtige song, maar kansloos voor de overwinning.
Het is mooi en groots, het is geavanceerde muziek met veel akkoorden. Het was Anouk zelf
die met het plan kwam om het voor het Songfestival te gebruiken.
'

De TROS heeft beloofd om 11 maart het nummer voor het eerst te laten horen.
Dat is relatief laat, doorgaans was het Nationaal Songfestival eind januari op tv te zien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan


Citaat van: AD.nl
Anouks inzending voor het Songfestival

Met Anouk als afgevaardigde voor het Eurovisiesongfestival in Malmö hoopt Nederland dit jaar hoge ogen
te gooien op de muziekwedstrijd. Beluister hieronder het nummer 'Birds', dat Anouk vandaag presenteerde.

Anouk toonde tijdens de persconferentiede nukkigheid die we van haar gewend zijn.
'Ik doe die persconferenties als dat moet, maar ik ga niet naar die feestjes. Al die poeha, daar doe ik niet aan mee.
Ik heb daar gewoon geen zin in
', aldus de zangeres. 'Ik ga daar gewoon staan en mijn liedje zingen.
Verder verheug ik me op lekker twee weken vakantie vieren.
'

Relativerend: 'Wat kan er nou misgaan? Alles wat mis kan gaan, is de afgelopen 17 jaar al een keer misgegaan.
Dit lijkt me gewoon lachen. Er zijn altijd mensen die er geen drol aan vinden, maar dat interesseert me niet.
'

Kansloos
'Het is een prachtige song, maar kansloos voor de overwinning', gaf de Zweedse producer Tore Johansson eerder al te kennen.
De vermaarde muziekproducent werkte aan drie nummers van het nog te verschijnen album Sad Singalong Songs,
waaronder dus aan 'Birds'. Johansson werkte eerder al samen met The Cardigans, Suede, Tom Jones en Franz Ferdinand.

Nederland won het festival vier keer, maar voor de laatste winnaar moeten we terug naar 1975.
Popgroep Teach-In scoorde de megahit Dinge Dong, dat voor de Engelse markt de titel Ding-a-dong meekreeg.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind het een prachtig nummer en ik hoop dat Anouk er in iedergeval de finale-ronde haalt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Het nummer is wel leuk maar wel wennen dat zij het zingt wand het is geen anouk nummer moet ik zeggen. Maar ze doet het wel goed hoor dat wel
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan



Citaat van: AD.nl
Anouk als achtste het podium op in Malmö

Anouk mag tijdens het Eurovisie Songfestival in Zweden als achtste artiest in de eerste
halve finale het podium betreden. Dat is te lezen op de website van het Songfestival.

Volgens de website heeft de organisatie van het muziekevenement in Zweden de volgorde
dit jaar niet gemaakt door een loting. De Zweedse producers hebben de artiesten zelf gerangschikt.

Anouk zingt haar nummer Birds na de inzendingen van Rusland en Oekraïne.
Als Anouk genoeg stemmen krijgt van de tv-kijkers in de eerste halve finale op 14 mei,
zien we haar op 18 mei terug in de finale.

'Natuurlijk wil ik echt wel winnen, maar alleen al die finale halen zou heel leuk zijn',
zo zei ze daar eerder over.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Eerste repetitie Anouk verliep vlekkeloos'

Vanmiddag stond de Haagse zangeres voor het eerst in de Malmö Arena om haar bijdrage aan het Eurovisie Songfestival
te oefenen. De zangeres had slechts drie optredens nodig om het geheel feilloos te laten verlopen: in tegenstelling tot
haar tegenstanders die hun nummer viermaal ten gehore brachten.

Anouk, die gisteren in het Zweedse Malmö arriveerde, droeg een zwarte spijkerbroek en een antracietgrijs shirt
tijdens de uitvoering van het 'sobere' Birds. Haar drie achtergrondzangers stonden niet in het zicht bij de uitvoering.

'De setting van het liedje ontrolde in een blauwe, ijzige kleur en ging bij het refrein over in een warmere donkerrode gloed,
waarbij wolken en vliegende vogels het plaatje completeerden
', schrijft alleshow.nl. Volgens songfestivalkenners moest Anouk
even wennen aan het kijken in de camera's, maar na drie optredens ontdooide ze en kwam er zelfs een voorzichtige glimlach
op haar gezicht. De andere zeven acts van vandaag hadden hun maximale vier optredens nodig om goed voor de dag te komen
voor de halve finale van 14 mei.

'Het ging goed', vertelt songfestivalkenner Cornald Maas bij RTL Boulevard. 'Mensen die erbij waren, zijn onder de indruk.'
Maas zegt ook dat de zangeres het liedjesfestijn serieus aanpakt. 'Ze heeft altijd gezegd dat ze haar eigen gang zou gaan,
maar ik vind dat ze erg gefocust is
'.

De repetities waren besloten. Maar op de website van het Songfestival zijn de beelden inmiddels online gezet.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: NOS.nl
Anouk door naar finale

Anouk heeft zich voor de finale van het Eurovisie Songfestival geplaatst. Het is voor het eerst in negen jaar
dat de Nederlandse inzending de finale haalt. Nederland plaatste zich als laatste van de tien landen die doorgaan.

Anouk maakte tijdens haar optreden een ontspannen indruk. Ze stond voor op het podium, ver voor haar begeleidingsgroep.

Songfestival-kenner Cornald Maas was meteen al enthousiast. "Yeah", twitterde hij. "Anouk gaf meer contact/charm
in haar performance dan gister en eerder bij repetities en je gelooft haar.
"

De repetitie van gisteren was Maas tegengevallen. Anouk maakte daar volgens hem te weinig contact met de camera.

De vakjury's oordeelden gisteren al over de inzendingen van de zestien deelnemers van vandaag.
Daar kwam vandaag nog de uitslag van de stemming onder tv-kijkers bij.

Het Eurovisie Songfestival is dit jaar in het Zweedse Malmö.
Donderdag is de tweede halve finale. De finale is zaterdag.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Yeahhhhhhhh  :hd:
Nederland eindelijk weer eens in de finale van het Eurovisie Songfestival....
Het was wel erg spannend... Nederland zat in de 10de enveloppe...

Nu zaterdag de finale...........!  þå     

(hebben de donatie aan Bulgarije en Polen toch geholpen, bedankt Weekers!)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Ja leuk we staan in de finale wie had dat gedacht
Ik niet eerlijk gezegt
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan



Citaat van: AD.nl
Anouk op achtste plaats bij wedkantoor

Een dag voor de finale van het Eurovisiesongfestival staat Nederland op de achtste plek bij het online wedkantoor Unibet.
Bij winst van Anouk krijgen gokkers voor iedere euro die ze inzetten er 22 euro voor terug.

Noorwegen, Oekraïne, Azerbeidzjan, Rusland, Georgië en Finland staan bij Unibet hoger dan Nederland.
En Denemarken staat helemaal bovenaan.

'Anouk is geen topfavoriet, maar het is uiteraard al een prachtige prestatie als ze zaterdag bij de beste tien eindigt',
zegt een woordvoerster van Unibet. De Birds-zangeres zweefde de afgelopen dagen tussen de zesde en achtste positie
in het lijstje van het wedkantoor.

Bij eerste vier
Van de Nederlanders die een gokje wagen denkt 60 procent dat Anouk bij de eerste vier eindigt. In dat geval krijgen ze
voor 1 euro inzet 4 euro terug. Grappig is ook dat 90 procent van de Nederlanders gokt dat ons land het beter doet dan België.

Bookmakers als Unibet zitten wat de top 3 betreft niet vaak naast de echte uitslag van het songfestival. Bookmakers stellen
de noteringen samen op basis van onder meer statistieken uit het verleden en sentimenten die leven in de media en onder het publiek.
Denemarken staat ook bij andere wedkantoren bovenaan.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De Deense inzending is ook prachtig, maar ik ben helemaal verliefd op Birds.
Ik hoop dat Anouk gaat winnen, persoonlijk vind ik Birds een mooier nummer, maar ik heb dat nummer
natuurlijk ook al heel vaak gehoord, dus dan is het ook herkenning wat mee gaat spelen in het oordeel.

Heb vandaag voor het eerst het optreden van Anouk met koptelefoon op gehoord en het valt me nu pas op
hoe prachtig en zuiver Anouk het zingt.. Toen ik het op de tv hoorde, de eerst halve finale, had ik het idee
dat het niet helemaal vlekkeloos ging. Ik heb niet alle inzendingen gehoord die ook daadwerkelijk in de finale
staan, maar ik gok dat Anouk 4de of 5de gaat worden.... zeker een top10 notering.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."