Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Common Linnets naar Eurovisie Songfestival 2014

Gestart door Iwan, 25 november 2013, 17:21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Ilse DeLange en Waylon naar Eurovisie Songfestival

Het hoge woord is eruit! Common Linnets, een combinatie van Ilse de Lange en Waylon, vertegenwoordigen Nederland
bij de komende (59ste) editie van het Eurovisie Songfestival in mei in Kopenhagen. Deze onthulling deed de fusieomroep
AvroTros vanmiddag in de Wisseloord Studio's in Hilversum. Het liedje waarmee ze mee gaan doen, is nog niet gekozen.

Ilse DeLange en Waylon kennen elkaar al sinds hun tienerjaren, vertelde DeLange op de persconferentie.
Het idee voor The Common Linnets bestond al voordat deelname aan het songfestival ter sprake kwam.
De twee zijn al een aantal keer naar het Amerikaanse Nashville geweest om liedjes te maken die moeten resulteren
in een album met country-invloeden. Ze zijn er nog niet uit met welk lied ze naar Kopenhagen gaan,
dat moet in maart bekend zijn. Het duo is nog aan het schrijven.

'Twee stemmen, twee gitaartjes en ons hart'
DeLange: 'Wordt het uptempo en opzwepend, of moet het gaan om het hart?' Ze gaf daarbij aan dat haar voorkeur
naar het laatste gaat. 'Het gaat ons om de song en de uitvoering ervan', vertelde Waylon. 'Twee stemmen,
twee gitaartjes en ons hart uitstorten
', schetste de zangeres haar idee. 'Maar daar moeten we het nog even over hebben.'
Het wordt in elk geval geen act met cowboyhoeden en klapperpistolen, zei Waylon.

De zanger koesterde al lange tijd de wens mee te doen aan het liedjesfestijn. Zo deed hij al eens mee aan het
Nationaal Songfestival. DeLange gaf toe dat door de deelname van Anouk haar interesse is gewekt.
Het tweetal legt de lat hoog. 'We gaan voor de beker, wat dacht je dan', riep De Lange.

Anouk in Malmö
Het is de tweede keer dat de omroep een artiest naar voren schuift zonder voorronde via het Nationaal Songfestival.
Afgelopen jaar reisde Anouk namens Nederland af naar het Zweedse Malmö. Ze behaalde met het nummer Birds
voor het eerst in 9 jaar weer de finale en eindigde uiteindelijk op de negende plek.

Waylon en DeLange geven op 21 juni een concert naar aanleiding van dit project in de Grolsch Veste in Enschede.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Ilse DeLange en Waylon presenteren hun Songfestival liedje

Ilse DeLange en Waylon hebben bij De Wereld Draait Door hun Songfestival Calm after the Storm
voor het eerst voor het grote publiek gespeeld. Het mid-tempo nummer moet Nederland op 6 mei
door de eerste halve finale loodsen bij het Eurovisie Songfestival in Kopenhagen.

Calm after the Storm is gekozen 28 duetten die de twee hebben opgenomen.
Volgens Ilse DeLange hebben ze uiteindelijk voor het meest sferische nummer gekozen.

Nederland moet op 6 mei in de eerste halve finale proberen een plaatsje in de grote finale te veroveren.
In die halve finale moet ons land het onder meer opnemen tegen Zweden, België, Rusland en IJsland.

Als het Ilse en Waylon lukt, mogen ze Calm after the Storm op 10 mei nog eens ten gehore brengen,
in de grote finale. Voor die eindstrijd zijn gastland Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje
en het Verenigd Koninkrijk al zeker van een plaatsje.




Denk jij dat Common Linnets hoge ogen gaan gooien met Calm after the Storm op het Songfestival?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Songfestivalnummer op 1 in Estland

De kritiek in Nederland op het songfestivalnummer 'Calm after the Storm' mag dan groot zijn,
aan de hitlijsten is dat vooralsnog niet af te lezen. Het liedje van The Common Linnets (Ilde DeLange en Waylon)
is in Estland op nummer 1 van de iTunes-lijst beland. Ook in andere landen is het liedje in de hitlijsten terechtgekomen.
In Nederland was al eerder de eerste positie al bereikt.

Ilse de Lange en Waylon speelden afgelopen woensdag in De Wereld Draait Door hun lied voor het eerst.
Daarna presenteerde ze in een radio-uitzending van Daniël Dekker de studioversie van het nummer.
In Nederland kwam het nummer binnen een paar uur op één binnen in de iTunes-lijst.

Ilse DeLange maakt zich intussen niet druk om de kritiek op het nummer dat het duo in de halve finale in Kopenhagen
ten gehore zal brengen. 'Ik trek me er geen zak van aan. Het boeit me niet', aldus de zangeres.
'Op het moment dat je meedoet, weet je dat er kritiek komt. Dat is ieder jaar zo. Dat weet je van tevoren.
Het raakt me totaal niet.
'

Op 5 april zullen Ilse en Waylon met hun nummer optreden bij Eurovision in Concert in Melkweg in Amsterdam.
De eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival, waarin Nederland zit, is op 6 mei. Ook Estland zit in die halve finale,
en de kijkers daar mogen dus stemmen. De finale is op 10 mei.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind het liedje niet zo geweldig, het is een beetje nietszeggend.
Het is niet uitzonderlijk goed voor mijn gevoel, dus op kwaliteit gaan ze het Songfestival niet winnen,
en het is ook niet zo apart dat ze daarom zouden kunnen winnen. Ik vind het liedje te saai en niet goed
genoeg om hoge ogen te gooien op het songfestival.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Droopy

Ik vind dit een hele slechte inzending van Nederland.
Ven groot song festival fan, en dit vind ik als eerlijk ben bijna het allerslechtste wat we ooit hebben ingezonden.

Iwan



Citaat van: Droopy op 19 april 2014, 16:30:50
Ik vind dit een hele slechte inzending van Nederland.
Ven groot song festival fan, en dit vind ik als eerlijk ben bijna het allerslechtste wat we ooit hebben ingezonden.
Slechter dan Sienneke? (ken je muzieksmaak natuurlijk niet)
Ik vind het nummer ansich niet eens zo heel slecht, maar in mijn optiek is het niets voor op het Songfestival.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Droopy

Nee sieneke was nog erger.
Daarom zeg ik ook bijna het slechtste.

Sugamilk

Ik vind het liedje leuk,maar niet songfestival waardg :-)

Droopy

Dat is het ook meer hoor.
Het is niet de slechtste inzending omdat het een slecht nummer is,
Maar het is de slechtste inzending omdat het gewoon zo niet songfestival is.
(Al vond ik birds van Anouk ook niet echt songfestival en die heeft het toch nog goed gedaan)

Iwan



Citaat van: HLN.be
Waylon: "België stuurt een tweedehands Paul Potts"

Ilse DeLange en Waylon zijn als het countryduo The Common Linnets de Nederlandse kandidaat
voor het Songfestival. Waylon is niet mals voor de Belgische, Axel Hirsoux.
"Er doet een tweedehands Paul Potts mee", stelt hij in Algemeen Dagblad.

"Gozer die Bruno Mars nadoet"
Gevraagd hoe hij de concurrentie inschat, antwoordt Waylon: "Ik merk dat de meeste inspiratie
van YouTube is gekomen. Daar hebben sommigen echt te veel naar gekeken.
Er doet een tweedehands Paul Potts mee (Axel Hirsoux uit België) en een gozer die Bruno Mars nadoet
(favoriet Basim uit Denemarken). Veel van wat ik zie, vind ik gewoon poppenkast.
"

Waarop Ilse DeLange: "Ze zullen van ons ook zeggen dat we erg lijken op Robert Plant met Alison Krauss".

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl

'Nederland beste inzending Eurovisie Songfestival'

Geen twijfel over mogelijk. Nederland heeft de beste inzending van het Eurovisie Songfestival. En moet winnen.

Dat schrijft de Deense krant Berlingsken vanochtend. Alle 37 inzendingen worden beoordeeld in het ochtendblad.
Nederland is de enige inzending die vijf sterren van de redactie krijgt.

De krant schrijft dat Nederland een erg mooi en pakkend nummer met een countrytwist instuurt.
Alleen dat laatste zou Calm After The Storm mogelijk nog van een zege kunnen afhouden.

De extreem positieve beoordeling is een enorme opsteker voor Ilse DeLange en Waylon.
Vanavond staat de tweede repetitie op het programma. Daar zal veel pers bij aanwezig zijn.

Vier landen kregen vier sterren van de krant. Dat zijn Oekraine, Zweden, Albanie en Noorwegen.

De eerste repetitie, afgelopen dinsdag werd enthousiast ontvangen, vooral omdat Ilse en de Belgische Hans Pannekoek
veel van de podiumpresentatie hebben gemaakt. Mogelijk wordt de stille seconde in het lied nog gebruikt voor een lichteffect.
Dat wordt later vandaag duidelijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Droopy

Vanavond is het zover.
De eerste halve finale. Ik zit er klaar voor

Iwan

Citaat van: Droopy op  6 mei 2014, 18:35:58
Vanavond is het zover.
De eerste halve finale. Ik zit er klaar voor
Ik zit er ook klaar voor... krijg er ook steeds meer vertrouwen in dat Ilse en Waylon de finale zullen halen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Citaat van: Iwan op  6 mei 2014, 18:53:31
Citaat van: Droopy op  6 mei 2014, 18:35:58
Vanavond is het zover.
De eerste halve finale. Ik zit er klaar voor
Ik zit er ook klaar voor... krijg er ook steeds meer vertrouwen in dat Ilse en Waylon de finale zullen halen.

Dus we gaan vanavond bij jou kijken? ;D

Iwan



We zijn door naar de finale!!!!   :mH:

Ik vond het optreden ook erg mooi in beeld gebracht en dat Ilse en Waylon steeds even in de camera keken maakte
dat het optreden iets intiems kreeg. Ik denk nog steeds niet dat we gaan winnen met dit liedje, maar het was
een stuk beter dan het optreden bij DWDD.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk


Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl

Nederland door naar finale Eurovisie Songfestival

Nederland heeft met het nummer 'Calm After The Storm' van Ilse de Lange en Waylon,
oftewel The Common Linnets, voor het tweede jaar op rij de finale van het Eurovisie Songfestival bereikt.

Ook de landen Montenegro, Hongarije, Rusland, Armenië, Azerbeidzjan, San Marino, Oekraïne,
Zweden en IJsland hebben een ticket voor de finale bemachtigd.

Er deden zestien landen mee aan de eerste halve finale van de 59e editie van het Europese muziekspektakel
in de Deense stad Kopenhagen. Het bleef tot het eind spannend of The Common Linnets met hun intieme
optreden door waren, want Nederland werd pas als negende genoemd. De zanger en zangeres reageerden
uitzinnig van vreugde.

De uitslag werd bepaald aan de hand van de stemmen van miljoenen tv-kijkers en namens alle 37 landen
een vijfkoppige vakjury, die al op basis van de generale repetitie maandagavond haar punten had uitgedeeld.
Namens Nederland zaten platenbaas Tony Berk, musicalacteur Freek Bartels, 3FM-dj Sander Lantinga
en oud-songfestivaldeelneemsters Ruth Jacott en Marlayne Sahupala in de jury.

Vorig jaar zong Anouk Nederland voor het eerst in 9 jaar weer in de finale. Met het nummer Birds eindigde ze
in het Zweedse Malmö op de negende plek. Het is de tweede keer dat ons land een deelnemer naar het liedjesfestijn
stuurt zonder de voorronde van het Nationaal Songfestival.

In totaal doen er 26 landen mee aan de finale die zaterdag plaatsvindt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
The Common Linnets tweede bij bookmaker

De kansen van The Common Linnets op het Eurovisiesongfestival stijgen met de dag.
Mogelijk belandt de gelegenheidsformatie van Ilse DeLange en Waylon op de tweede plek,
zo blijkt vandaag uit de voorspellingen van wedkantoor Unibet.

Na de succesvolle halve finale klommen The Common Linnets al flink omhoog naar de top 5.
Inmiddels zijn ze ook Groot-Brittannië, Hongarije en Armenië voorbij gestreefd en staan ze
met het liedje Calm After The Storm op de derde plek. Zweden blijft bovenaan staan bij de bookmaker.
De ranglijst kan na de tweede halve finale van vanavond overigens nog flink wijzigen.

Bookmakers als Unibet zitten wat de top 3 betreft niet vaak naast de echte uitslag.
Anouk stond vorig jaar op de achtste plek en in de uren voor de finale op de zevende positie bij Unibet.
Met haar liedje Birds eindigde ze uiteindelijk als negende in de finale.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Poetin gaat voor 'valse' winst op Songfestival

In Kopenhagen gonst het van de geruchten dat Poetin heuse 'voting camps' in voormalige Sovjetstaten
zou hebben opgericht om te kunnen zegevieren op de liedjeswedstrijd. Dat meldt de Duitse krant Bild.

Mark Pittelkau, een reporter van de Duitse krant die verslag uitbrengt vanuit Kopenhagen, weet het zeker.
Poetin voert de directe politieke druk op de organisatie van het Songfestival achter de coulissen gestaag op.
Net zoals de voorgaande jaren overigens. In 2008 won Rusland het liedjesfestijn.

Apolitiek
Zoals bekend is, heeft de Russische president niet alleen de touwtjes bij de staatstelevisie stevig in handen,
maar dirigeert hij ook de tweelingzusjes die de kleuren van zijn land verdedigen. Zo mogen Anastasia en Maria,
alias de Tolmachevy Sisters, geen politieke uitspraken doen en al zeker niet over de gespannen situatie in de Krim.
De jongedames laten zich in interviews dan ook niet uit over Poetin of de situatie in Oekraïne.

Het brandend verlangen om de overwinning op het Songfestival in de wacht te slepen, zou de Russische president
aangezet hebben om het stemvee in vroegere Sovjetstaten te mobiliseren. In zogenaamde 'voting camps' horen
de uitverkorenen slechts één ding te doen: stemmen op Rusland.

De Krim
De Krim mag dan geannexeerd zijn door Rusland, bij het Eurovisiesongfestival tellen de inwoners nog
als Oekraïeners. ,,In de Krim zitten de mensen nog steeds op het Oekraïense netwerk en bellen ze
met Oekraïense telefoons. Ze mogen daarom zaterdag op alle landen stemmen, behalve op Oekraïne
",
vertelt Sietse Bakker van het liedjesfestijn vrijdag. Volgens de reglementen mogen Europese tv-kijkers
punten geven aan alle deelnemende acts, maar niet aan de inzending
uit hun eigen land.

,,Oekraïne heeft een Russische minderheid, die al jaren tijdens het songfestival fanatiek op Rusland stemt.
We verwachten dan ook niet dat het dit jaar opvallend meer zal gebeuren dan andere jaren.
"

De organisator van het festival, de European Broadcasting Union (EBU), houdt wel een vinger aan de pols
op de Krim. ,,We hebben daar mensen op de grond die bijvoorbeeld de netwerken in de gaten houden",
zegt Bakker.

Boegeroep
De halve finale van de liedjeswedstrijd was alvast geen onverdeeld succes voor de tweelingzusjes.
Ook al konden ze zich, al dan niet met hulp van voting camps, verzekeren van een plaats in de finale,
het resultaat van de stemming werd op boegeroep onthaald door de toeschouwers in Kopenhagen.
De kandidate van Oekraïne, Mariya Yaremchuk, wist zich daarentegen verzekerd van publieke steun
met haar nochtans bevreemdende 'hamsteract'.

Volgens de journalist van Bild vloeiden achter de coulissen, ver weg van de schijnwerpers, bittere tranen
bij de piepjonge Tolmachevy Sisters na de publieke afwijzing. Worden het zaterdag tranen van vreugde?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 21 maart 2014, 15:35:58
Ik vind het liedje niet zo geweldig, het is een beetje nietszeggend.
Het is niet uitzonderlijk goed voor mijn gevoel, dus op kwaliteit gaan ze het Songfestival niet winnen,
en het is ook niet zo apart dat ze daarom zouden kunnen winnen. Ik vind het liedje te saai en niet goed
genoeg om hoge ogen te gooien op het songfestival.
Ik vind het liedje wel heel mooi toevalig....  ;D

Nu ik het liedje wat vaker gehoord heb, gevoel van herkenning erbij heb, vind ik het wel mooi.
Birds van Anouk vind ik nog wel mooier, maar ik heb me wel erg vergist in het nummer van Common Linnets.
(zowel over de kwaliteit als over de mogelijk tot winnen, als Nederland laatste geworden was had ik vast gezegd
dat ik het van te voren al gezegd had dat ze er geen hoge ogen mee zouden gooien.  *G)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."