Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Vraagje mbt Mobiele telefonie.

Gestart door Iwan, 9 november 2015, 19:22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik gebeld werd door iemand en dat de naam van de persoon op mijn telefoon kwam te staan als die persoon mij belde.
Het vreemde is dat ik de telefoonnummers van die personen niet in mijn mobiel heb staan. Weet iemand of tegenwoordig, met smartphones, ook
de naam die in telefoon staat wordt meegezonden met het nummer?  Ik weet dat je de nummerweergave kunt uitzetten als je iemand anoniem wil bellen.

De eerste keer was het iemand van mijn werk die mij belde, aangezien ik mijn telefoon heb gekoppeld aan de exchange van mijn werk dacht ik dat
mijn telefoon daar het nummer weggehaald had. Dat van die persoon ergens zijn telefoonnummer op de exchange server stond.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Van bedrijven weet ik dat bijvoorbeeld Android het voor elkaar krijgt om direct via internet gegevens op te halen maar van personen weet ik het niet

attje

Werd er normaal gebeld of via internet?
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo

Iwan

@attje - Ik werd normaal gebeld, niet eens met een smartphone
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

attje

Dan heb ik helaas echt geen idee.
Volgens mij zou het in principe niet moeten kunnen.
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo