Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Heeft uw goudvis een depressie?

Gestart door Iwan, 24 juli 2007, 12:44:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Dr Dolittle in de polder! Medium Linda in Lelystad weet wat uw huidsieren denken.
Haar wachtkamer zit overvol met mensen die willen weten welke onverwerkte trauma's hun parkiet heeft.
En ook uw goudvis kan best depressief zijn..

Linda Roosloot (34) is een bijzondere vrouw. Ze leek het leven helemaal voor elkaar te hebben:
man, kind, huis en een baan als succesvol it-manager. Op een dag, nu vijf jaar geleden,
gooit ze het roer helemaal om. Haar huwelijk strandt, ze stelt zich open voor de paranormale gave
die ze altijd al heeft gehad, geeft haar baan op en opent een praktijk. Linda kan namelijk
als een van de weinigen in Nederland spreken met dieren. Levende en dode dieren wel te verstaan.

Elke maandagavond is het bommetjevol tijdens de spreekuren van Linda aan de Ringdijk in Lelystad.
Mensen die met hun paard willen praten of met hun jaren geleden overleden kat, allemaal kunnen ze
bij het medium terecht. Meestal verlopen de readings, zoals ze het noemt, in een emotionele maar
aangename sfeer. "Maar er zijn ook wel eens minder plezierige gesprekken, waarbij dieren hun voormalige
baasjes eens goed de waarheid zeggen, of het vertikken te praten, tot teleurstelling van het baasje.
"

Privéconsult
Een privéconsult waarbij mensen met hun overleden kat, hond of paard kunnen spreken kost €32,50.
De meest voorkomende diersoorten zijn honden, katten en konijnen, maar kleinere knaagdieren, vogels
of vissen zijn ook geen probleem. "Vaak willen mensen weten of ze er goed aan deden hun huisdier
in te laten slapen.
" Niet alleen dode, ook levende dieren hebben hun baasjes genoeg te vertellen.
"Laatst had ik een mevrouw met een depressieve papegaai, die niet meer wilde eten en zijn eigen veren
uittrok.
" Na een goed gesprek was de lucht tussen de exotische vogel en het baasje geklaard.
De papegaai heeft het overleefd en zit inmiddels weer prima in zijn veren.

Paranormaal begaafd is Linda altijd al geweest. "In mijn jeugd stond ik daar niet zo bij stil.
Mijn moeder en oma waren het ook, alleen pa was sceptisch. Op mijn vierentwintigste maakte ik
een heel akelige ervaring mee. Terwijl ik een brief aan het schrijven was, werd mijn lichaam overgenomen
door een andere entiteit. Ik was me er bewust van, maar kon er niets aan doen.
Die entiteit begon vervolgens te zingen en te dansen met mijn lichaam.
Ik stond erbij en keek ernaar. Tja. Gewoon eng.
"

Maar vanaf dat moment kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Dat Linda serieus genomen wordt,
blijkt uit het feit dat ze gevraagd wordt om eens langs te komen in het Noorderdierenpark in Emmen
wanneer daar begin dit jaar grote paniek uitbreekt op de apenrots. De bavianen durven om onduidelijke
reden hun hok niet meer in, ze zijn duidelijk ergens doodsbang voor. Linda spreekt met de apen.
Bavianen zijn gesloten, weinig spraakzame dieren, dus het kost enige moeite te achterhalen dat
"er een geest in het nachtverblijf van de apen huisde, die ze de stuipen op het lijf joeg".
Het medium stelt de apen gerust wanneer ze bespeurt dat de geest alweer vertrokken is.
De apen geven te kennen alleen met hun favoriete verzorgster het nachtverblijf weer in te willen,
en als Linda dat regelt, keert de rust weder.

Eigenwijs
Dat niet alle dieren van Linda's praktijken gediend zijn, blijkt wanneer een eigenwijs struisvogelmannetje
poolshoogte komt nemen. Als het medium contact met hem probeert te maken, steekt hij zijn kop, figuurlijk,
in het zand. Daar waar het Noorderdierenpark nog een bijzondere ervaring was, zet Linda geen stap binnen
een volle varkensstal of een kippenboerderij. "Daar is zoveel leed, daar zou ik gek van worden."
Volgens Roosloot is er onnodig veel leed in de huidige dierenwereld: "We behandelen dieren als ons
evenbeeld, soms trekken we hen zelfs kleertjes aan. Daardoor gaan ze ook aan menselijke kwalen lijden,
zoals depressies, stress en een slecht voedingspatroon.
"




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Hmm .... wel bijzonder dat die mevrouw zoveel cliche's gebruikt.
Citaat van: Iwan op 24 juli 2007, 12:44:13
De bavianen durven om onduidelijke
reden hun hok niet meer in, ze zijn duidelijk ergens doodsbang voor. Linda spreekt met de apen.
Bavianen zijn gesloten, weinig spraakzame dieren, ............

Eigenwijs
Dat niet alle dieren van Linda's praktijken gediend zijn, blijkt wanneer een eigenwijs struisvogelmannetje
poolshoogte komt nemen. Als het medium contact met hem probeert te maken, steekt hij zijn kop, figuurlijk,
in het zand.
€32,50 per half uur is in elk geval een lekker inkomen, daarvoor wil ik ook wel eventjes ouwehoeren met wat otters of fluisteren met paarden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."