Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Drie kleine biggetjes worden drie kleine puppies

Gestart door Iwan, 24 januari 2008, 11:09:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Een school in Huddersfield, Engeland, heeft het wereldberoemde sprookje Drie kleine biggetjes
omgevormd tot Drie kleine puppies. De kinderen van de school moeten het stuk binnenkort opvoeren.
Er zitten vrij veel moslims op de school en de organisatoren waren bang dat de kinderen de stukjes
over de biggetjes niet zouden meezingen. Daarom verkoos de school de veel 'reinere' puppies.
De meeste moslims reageerden geschokt op het nieuws. "Deze maatregel is volledig overbodig",
zegt Shaykh Ibrahim Mogra van de Britse Moslimraad. "Er bestaat inderdaad een verbod om varkenvlees
te eten, maar verhalen over varkens lezen of vertellen is helemaal geen probleem.
Gaan we binnenkort 'de zeven dwergen' vervangen omdat ze doen denken aan gehandicapte mensen?"
Hij vindt bovendien dat dergelijke maatregelen de moslim afbeelden als mensen die weigeren
om zich aan te passen. "We moeten aanvaarden dat er hier een dominante cultuur bestaat", zegt hij.






Ã,©WaarMaarRaar.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik kan me voorstellen dat als moslims er een probleem mee hebben dat het stuk dan een beetje
word veranderd, het is immers maar een toneelstukje maar vraag me wel af waarom ze dan
voor dit stuk hebben gekozen.

Wat ik wel vreemd vind is dat moslims er schijnbaar geen probleem mee hebben,
maar de schoolleiding daar bang voor was en daarom alvast preventief het stuk hebben aangepast,
ze hebben wel een erg raar beeld dan van moslims, als waren het mensen die nergens tegen kunnen
en denk dat ze moslims daarmee geen dienst bewijzen want nu krijg je weer mensen die gaan roepen
dat moslims zich niet aanpassen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

"De wolf en de drie biggetjes" kan moslims beledigen en moet dus
verboden worden vindt de Britse semi-overheidsinstelling Becta.
Van de tekenfilmbiggetjes zou een nieuwe digitale versie gemaakt
worden voor kinderen op school.
Hard werken loont, is de onderliggende boodschap.
Maar de sprookjesklassieker waarin de biggetjes een huis bouwen
om zich te beschermen tegen de boze wolf, kan volgens Becta
"vanwege het gebruik van varkens een stroom van verontwaardiging        
teweegbrengen in de moslimcultuur
".

Bouwvakkers
Sommige scholen hadden de varkens al veranderd in
'cowboy bouwvakkers', maar dit zou de bouwsector
in een kwaad daglicht kunnen stellen volgens Becta.
Uitgever Shoo Fly is geschokt dat het sprookje niet geschikt zou zijn
voor kinderen. Ook de maker van de animatiefim reageert afkeurend.
"Dit besluit voelt als een klap in mijn gezicht. Het is al het zoveelste verbod op een onschuldig kinderverhaaltje."

Regenboogschaap
In het verleden heeft Engeland al eerder kinderverhalen aangepast omdat het andere culturen pijn zou doen.
Zo is Baa Baa Black Sheep (zwart schaap) veranderd in Baa Baa Rainbow Sheep (regenboogschaap)
om raciale geschillen te voorkomen.





Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Voor Joden is een big (varken) ook onrein, nooit een probleem geweest!

Sneeuwwitje dan ook meteen afschaffen want daar komt een giftige appel in voor,
is slecht voor de appelkwekers en groente- en fruitwinkels.
De Wizz (Wizard of Ozz) ook afschaffen, want daar komt een Wicked Witch of the West in voor
en ik als Westerling voel me daar uitermate door gediscrimineerd, alsof mensen uit het Westen slecht zouden zijn.

Alle sprookjes met kabouters verbieden, want is niet leuk voor kleine mensen (lilliputters),
Ali Baba en de 40 rovers is niet leuk voor mensen uit Perzië (Iran), alsof iedereen daar een rover is!
En in Roodkapje daar wordt een wolf afgeslacht, vinden de dierenbeschermers niet goed.
De kleine zeemeermin is vrouwonvriendelijk, de associatie vrouwen en vis is een zeer achterbaks manier
om vrouwen te kleineren, alsof alle vrouwen een vislucht bij zich dragen.

In de bijbel worden niet gelovigen in het ware geloof als minder afgeschilderd, trek ik me ook erg aan.
Afschaffen!
En het zijn niet eens de moslims zelf die verzocht hebben om dit sprookje niet meer te gebruiken op school,
maar mensen die denken dat zij wel even zullen beslissen wat moslims wel of niet leuk vinden.

Ik word toch een beetje niet goed van dat politiek correcte geneuzel, het zijn maar GVD maar sprookjes!!!
(Ja de Bijbel ook!)

Ik geloof dat ik nu ook moet worden afgeschaft want het totaal overbodige gebruik van het woord GVD!
kan gelovige mensen tot in het diepst van hun ziel kwetsen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."