Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Meisje van acht wil scheiden

Gestart door Iwan, 14 april 2008, 14:22:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Een meisje van acht wil een einde maken aan haar ongelukkige huwelijk met haar man van 30.
Het meisje in Jemen doet een beroep op het gezond verstand van de rechter om haar scheiding door te zetten.
Ze klaagt ook haar vader aan omdat hij haar tot het huwelijk gedwongen heeft, schrijft Ekstra Bladet.

Slagen
De rechter heeft na het aanhoren van het meisje de aanhouding van haar vader en man bevolen.
"Mijn man gebruikte me, ik wist dan ook niet wat ik van het huwelijk verwachten kon.
Als ik in de tuin wilde spelen, kreeg ik slaag en moest ik mee naar de slaapkamer
",
aldus Nojoud Muuhammad Nasser. "Ik probeerde altijd te vluchten uit de kamer
maar hij kon me steeds pakken en ik kreeg dan altijd slaag.
"




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Maeve

Wat is dat voor onzin! Ze is GVD 8 jaar en al getrouwd! :|

DonWoozy

sjonge jonge het wordt echt alleen maar gekker!!

Metu

Achtjarige zet punt achter huwelijk
SANAA -  Een achtjarig meisje in Jemen mag haar gedwongen huwelijk met haar 28-jarige man ontbinden. Dat heeft een rechter in het land bepaald.
Please Wait ...

De echtgenoot heeft verklaard akkoord te gaan, maar hij tekende wel aan dat het nog prille huwelijk was goedgekeurd door de ouders van het kind en door haarzelf.

De man zei ook seks met zijn jonge vrouw te hebben gehad, maar ââ,¬Å¾haar niet te hebben geslagenââ,¬Â. Volgens de vader van de bruid was het huwelijk eerder dit jaar vooral bedoeld ter bescherming van het kind. Zijn andere dochter zou al eens zijn ontvoerd om uiteindelijk te huwen met haar kidnapper. Dat lot wilde hij zijn andere dochter besparen.

In Jemen komen dit soort huwelijken geregeld voor. Een minimumleeftijd voor huwelijkspartners bestaat niet, ondanks oproepen daartoe van mensenrechtengroepen. Het achtjarige meisje zei dinsdag na de rechterlijke uitspraak dat ze blij is dat ze weer naar school kan.

Ã,©telegraaf.nl

DonWoozy


Iwan

Een beetje ziek inderdaad, wat moet je als volwassen man met een meisje van 8,
die heeft nog niet eens funbags. ;D Maargoed in een ander land zijn er natuurlijk andere gewoontes
en hoewel ik het misschien niet mag zeggen, mag je immers een oordeel vellen over mensen
die er andere waarden en normen op nahouden, vind ik trouwen met een 8 jarig kind schandalig.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."