Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Ouders dwingen kleuters te thaiboksen

Gestart door Iwan, 20 april 2008, 19:45:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


Britse ouders dwingen hun kinderen van vaak slechts vijf jaar oud tegen elkaar te kickboxen.
Dat onthult de zondagskrant News of the World, en de foto's van huilende kinderen
die door hun vaders worden aangespoord zonder hoofdbescherming de boksring in te gaan,
zijn ronduit schokkend. De nieuwe rage wordt omschreven als 'Baby Fight Club'.

Geen minimumleeftijd
"Een meisje van vijf huilt terwijl haar vader haar in de ring dwingt. Die man, Darren Flanagan,
heeft het lef dit ziekelijk spektakel een sport te noemen. Hij is slechts één van honderden ouders
die hun jonge kinderen aansporen deel te nemen aan de nieuwe rage in ons land:
thaiboksen voor kinderen, zonder leeftijdslimiet
", aldus de krant.

Tranen
"Miah Flanagan staat doodsangsten uit als ze door de touwen kruipt in de Gladiators club
in Merseyside voor haar vierde gevecht die dag. Maar haar vader, tevens haar agressieve coach,
wil van haar tranen niets weten. Hij schreeuwt in haar gezicht: 'komaan liefje, amuseer je gewoon, komaan
'.
Na enkele minuten snauwt hij 'stop er NU mee'. De tranen stromen nog over haar kaken
als de frêle Miah zonder hoofdbescherming in de ring stapt en haar tegenstandster onder ogen komt:
een meisje van zes. Enkele ogenblikken later is ze in een gevecht verwikkeld.
Vuisten en voeten flitsen langs alle kanten, als in een vreselijk straatgevecht.
Miah verliest, haar vader is boos en teleurgesteld".


Geen beschermkledij
Naar verluidt zijn er in Groot-Brittannië naar schatting vijfhonderd clubs waar kinderen
deze 'sport' bedrijven. Er is geen minimumleeftijd, er bestaan geen algemeen geldende spelregels
en het dragen van beschermkledij is niet verplicht.
In het conventionele boksen moeten kinderen elf zijn om een wedstrijd te boksen.

Talent
Darren Flanagan trainde zijn dochter en haar tweelingbroer Kian als peuters al vechten.
"Ze moesten vier zijn om lid te worden van de lokale vechtclub, dus begon ik hen thuis te trainen.
Ze hebben talent. Zelf train ik elke dag. De kinderen neem ik mee.
Terwijl ik met de gewichten bezig ben, slaan zij op de punchzak
".

Tegen verkrachters
De man geeft toe dat hij zijn dochter volpropt met pasta als ze voor een
zwaardere tegenstandster moet uitkomen. "Maar het is allemaal voor haar bestwil.
Al de trainingen die ik haar heb gegeven zullen ervoor zorgen dat ze nooit het slachtoffer
van een verkrachter wordt. Als iemand Miah vastgrijpt als ze vijftien is, wat zal er dan gebeuren,
denk je? Ze kent alle grepen, alle slagen van het thaiboksen. Als ik haar die niet zou hebben geleerd,
hoe schuldig zou ik me niet voelen indien ze als tienermeisje wordt vekracht?
"

Dagje uit met het gezin
De moeder van Miah geeft toe dat ze soms wel wat moeite heeft als ze haar dochtertje
vlak voor een kamp ziet huilen. "Maar ze moet respect en discipline leren.
Het houdt de kinderen ook fit, en de sport heeft ons allemaal dichter bij elkaar gebracht.
Als de kamp snel gedaan is, kan je nog eens naar het park gaan en een kopje thee gaan drinken.
Het is een gezinsuitstap als een andere
".




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

zieke mensen zijn dat dan als ouder zijnde op zo'n jonge leeftijd al dwingen tot zulk soort dingen :s

Iwan

Sommige ouders verdienen geen kinderen, zo ga je toch niet met je kinderen om?
Een kind, en al helemaal je eigen kind, behoor je te beschermen en niet te gebruiken/misbruiken
voor dit soort dingen. Een niet volgroeid kind kan serieuze schade overhouden aan zulke gewelddadigheden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

inderdaad op die leeftijden zijn de lichamen nog flink kwetsbaar echt gestoord ben je dan!

Dity

Alleen als ik die foto van dat meisje in tranen al zie wordt ik pissig.

En dan als excuus gebruiken dat ze dan later niet verkracht zal worden zodat hij als vader zich niet schuldig hoeft te voelen?
Dat zou hij nu al moeten doen als je ziet wat hij dat kind aandoet.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

DonWoozy

ik ben niet snel kwaad maar als mensen dit soort dingen doen met kinderen dan wordt ik echt HEEL kwaad!!