Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Vroeg opstaan is niet gezond

Gestart door Iwan, 27 december 2007, 12:06:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM -  Zet de wekker maar uit en draai je nog eens lekker om....

In tegenstelling tot wat algemeen geloofd wordt, is vroeg opstaan niet gezond.
Volgens onderzoek van verscheidene Japanse universiteiten kan vroeg opstaan
het risico vergroten op hart- en vaatziekten, zoals hoge bloeddruk en beroertes.

De studie, waarvoor is gekeken naar meer dan 3000 Japanners, werd gepresenteerd
op het Wereldcongres van de Wereldfederatie van Slaaponderzoek- en Slaapgeneeskundeverenigingen.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Nou, gelukkig slaap ik graag en vaak uit :D
Ben ik toch nog gezond bezig :P

Kim

Ik sta 4 dagen in de week om 6.15u-6.30u op en 1 dag om 8.00u
In het weekend kan ik lekker uitslapen! :)

Iwan

Ik slaap erg onregelmatig en das wel slecht geloof ik.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ik sta door de week om 05.15 uur op, dus ben ik niet gezond bezig volgens het onderzoek
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

carola

wij staan doordeweeks om half 7 op
en in het weekend zijn we ook vaak rond die tijd al wakker of iets later

Lejah

 ;D ;D ;D
Leuke stelling, grappige Japanse uitkomst.

Vroeg opstaan, zeg voor 07.00 uur, zal zeker niet gezond zijn als je ruim na 24.00/0.00 uur naar bed gaat.
Vroeg opstaan, zeg rond 06.00 uur zal zeker als uitslapen gezien moeten worden als je de vorige dag om 20.00 uur naar bed gaat. ;D

Ik sta doordeweeks meestal om 06.30 uur op, in het weekend wil het nog weleens wisselen.
Omdat ik slecht naar bed gaan kan (ben altijd te laat), vind ik mijn opstaantijd wel vroeg, maar dat is natuurlijk eigen schuld.

Margje

Ik kan tegenwoordig eigenlijk niet eens...al zou het kunnen uitslapen...alhoewel het ligt er natuurlijk aan wat je uitslapen noemt....Heel soms komt het nog wel eens voor dat ik als ik een nachtje weg ben geweest tot 10.00 kan blijven liggen maar ja dan lag ik er ook laat in ;) Ik krijg de hippip als ik te lang in mijn bed lig...heb het idee dat de dag aan me voorbij gaat...of ik nu wel wat of niet wat doe.....Doordeweeks sta ik rond 6.15 - 6.30 op en in het weekend 8.00 uur....