Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

'Water alleen tegen kater'

Gestart door Iwan, 3 april 2008, 21:34:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

LONDEN - Het drinken van veel water is alleen maar goed tegen een kater.
Verder is het een illusie dat veel water drinken goed voor de gezondheid is.
Het vormt eerder een gevaar. Dit stellen twee wetenschappers van de Universiteit van Pennsylvania.

Veel mensen in de westerse wereld denken dat het drinken van circa acht glazen water per dag
voor bijvoorbeeld een gezondere huid zorgt of een goed middel is dat helpt bij een dieet of dat reinigend werkt
onder de ledenen. Dat is volslagen onzin, aldus de wetenschappers. Er is geen enkel bewijs dat veel water drinken
goed voor een mens is. Het is een misvatting en wordt bevorderd door bedrijven die mineraalwater willen verkopen.

In 1945 werd een medisch rapport gelanceerd dat stelde dat volwassenen 2,5 liter water per dag
zouden moeten drinken,ongeveer een milliliter voor elke geconsumeerde calorie.
Wat het rapport vervolgens beklemtoonde maar is genegeerd,
is dat die hoeveelheid meestal al in de dagelijkse voeding voorkomt.
Die misvatting is in de loop der jaren nog groter geworden door de gedachte dat voor de 2,5 liter water
andere dranken zoals thee, koffie, frisdrank of bier niet meetellen. Dat is ook lariekoek,
menen de onderzoekers Dan Negoianu en Stanley Goldfarth. Veel water is gevaarlijk bijvoorbeeld voor hardlopers
die steeds vaker als gevolg van watervergiftiging ineenzakken.
Het kan ook leiden tot een tekort aan zout in het lichaam, waarschuwen de Amerikaanse wetenschappers.

De Nederlandse drinkwaterbedrijven relativeren deze Amerikaanse bevindingen.
Een mens moet nou eenmaal, afhankelijk van zijn gewicht en geslacht,
vocht innemen, beklemtoonde donderdag woordvoerder Coen Sleddering
van de drinkwaterbedrijven. Het gaat om circa 1,5 liter. Het beste vocht in Nederland voor iemands lichaam
is drinkwater omdat het van goede kwaliteit is en er geen calorieën inzitten,
aldus Sleddering van de Vereniging van Waterbedrijven in Nederland.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

las ik vandaag ook, weten we dat ook weer :D

Dity

Je weet zo onderhand ook niet meer wat te geloven.

Ik drink gewoon mijn 2 liter water per dag en wat die wetenschapers ervan denken moeten ze zelf maar weten  ;D
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

DonWoozy

Citaat van: Dity op  6 april 2008, 20:28:48
Je weet zo onderhand ook niet meer wat te geloven.

Ik drink gewoon mijn 2 liter water per dag en wat die wetenschapers ervan denken moeten ze zelf maar weten  ;D

precies, wat we weten is dat het goed voor je is een flinke hoeveelheid op een dag en that's it volgens mij