Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Zoektocht Steve Fossett gaat door

Gestart door Iwan, 9 september 2007, 23:00:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Bijna een week na zijn verdwijning gaat de zoektocht naar de verdwenen tycoon
Steve Fossett onverminderd door.

Onherbergzaam
Sinds de miljardair en avonturier spoorloos verdween tijdens een solo-vlucht over zeer
uitgestrekt en onherbergzaam gebied, zijn meer dan 45 vliegtuigen naar hem op zoek.
De Nationale Garde maakt ook deel uit van de vloot.

Overlever
Fossett is een geoefende overlever in gevaarlijke omstandigheden. Hij vloog eerder al solo
in een luchtballon rond de aarde en bedwong een aantal flinke bergtoppen.
Toch begint - zes dagen na zijn vermissing - het optimisme onder de reddingswerkers te tanen,
meldt Associated Press.



Ã,©rtlnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Voor zover ik heb begrepen was er niet eens een vluchtplan ingediend, dus is het gewoon een kwestie van op de gok gaan zoeken
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

De vrouw van de Amerikaanse avonturier Steve Fossett wil dat haar man dood wordt verklaard.
Dan kan zijn aanzienlijke vermogen volgens zijn testament worden verdeeld.
Peggy Fossett is daarom naar de rechter gestapt om dat voor elkaar te krijgen.

"Fosset had miljoenen op de bank en aantal huizen in zijn bezit", schrijft de rechtbank.
Fossett verdween op 3 september tijdens een vlucht boven de woestijn van Nevada.
Een wekenlange zoektocht met behulp van vliegtuigen en satellietfoto's heeft niets opgeleverd.

De kans is nihil dat de avonturier nog leeft. Hij had slechts één fles water bij zich toen hij in de woestijn
neerstortte; dus waren zijn overlevingskansen gering, ook al heeft hij de crash overleefd.
Fosset was internationaal bekendheid voor avontuurlijke recordpogingen, zoals een solovlucht
met een heteluchtballon rond de aarde.





Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Gebeurd een doorverklaring normaal gesproken niet pas als iemand een jaar vermist wordt?

Komt een beetje heel erg inhalig op me over van zijn vrouw
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Citaat van: Dity op 27 november 2007, 23:30:11
Gebeurd een doorverklaring normaal gesproken niet pas als iemand een jaar vermist wordt?

Komt een beetje heel erg inhalig op me over van zijn vrouw
Zoiets staat mij ook bij dat een doodverklaring normaliter als iemand een jaar vermist wordt.
Of het inhalig is van de vrouw weet ik niet, weet namelijk niet of ze bv een gezamelijke rekening
hadden en of die nu bevroren is zodat ze ook niet aan haar eigen geld kan komen, wat me onwaarschijnlijk lijkt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De Amerikaanse avonturier Steve Fossett zou weleens zijn eigen dood in scène
kunnen gezet hebben. De 63-jarige multimiljonair en vriend van Richard Branson
zou een onvoorstelbaar dubbelleven geleid hebben met verscheidene maîtresses.

Doodverklaard
Dat is althans de sensationele theorie van een legerofficier van de Amerikaanse luchtmacht,
die gelooft dat de luchtballonvaarder nog leeft. De officier hielp maandenlang mee zoeken
naar Fossett, die vorig jaar in september in een bergachtig gebied - ergens op de grens
tussen Californië en Nevada - samen met zijn vliegtuigje verdween.
Vijf maanden nadat hij vermist werd, werd Fossett doodverklaard.

Weinig geloofwaardig
De officiële woordvoerder van de zoektocht naar Fossett, luitenant-colonel Cynthia Ryan,
sluit niet uit dat Fossett niet crashte. "Alles is mogelijk. Er rijzen heel wat twijfels.
Ik ken vele mensen die maar weinig geloof hechten aan het verhaal dat de hele wereld blijkbaar zomaar slikte.
"

Dubbelleven
Onderzoek bracht alvast aan het licht dat:
  • Fossett zijn vrouw bedroog met twee maîtresses in een onwaarschijnlijk dubbelleven.
  • Fossett die bewuste dag een vliegtuigje uitkoos waar hij helemaal niet graag mee vliegt,
         maar dat wel makkelijk te ontmantelen en te verbergen is.
  • Fossett geen noodgevallenkit, geen parachute en niet zijn gebruikelijke horloge met gps
         bij zich had, ondanks zijn levenslange ervaring. Hij droeg enkel een T-shirt en een korte broek.
  • De enige getuige die Fossett zou hebben zien opstijgen, nooit ondervraagd werd door de autoriteiten.
  • Het vliegtuigje wel degelijk materiaal aan boord had waardoor zijn positie kon bepaald worden,
          maar dat er nooit een signaal werd ontvangen.


    Mysterie blijft
    Verzekeraar Robert Davis voerde acht maanden lang onderzoek naar de verdwijning
    van Fossett voor zijn werkgever Lloyds of London, dat bijna 31,5 miljoen euro
    zou moeten uitbetalen. Hij zegt dat Fossett dan wel doodverklaard werd, maar dat zijn dood
    een mysterie blijft dat nog altijd levend is. "Al wat je hebt in deze zaak, is een vermiste persoon
    en een vermist vliegtuigje. niet meer en niet minder.
    "





    Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

dat is wel een heel vreemd verhaal en als je dat zo een beetje leest kan het best zo eens zijn
dat hij op een of andere manier ergens veel geld vandaan wil gaan slepen!

lovelyz

Citaat van: Iwan op  9 september 2007, 23:00:44
Bijna een week na zijn verdwijning gaat de zoektocht naar de verdwenen tycoon
Steve Fossett onverminderd door.

Onherbergzaam
Sinds de miljardair en avonturier spoorloos verdween tijdens een solo-vlucht over zeer
uitgestrekt en onherbergzaam gebied, zijn meer dan 45 vliegtuigen naar hem op zoek.
De Nationale Garde maakt ook deel uit van de vloot.

Overlever
Fossett is een geoefende overlever in gevaarlijke omstandigheden. Hij vloog eerder al solo
in een luchtballon rond de aarde en bedwong een aantal flinke bergtoppen.
Toch begint - zes dagen na zijn vermissing - het optimisme onder de reddingswerkers te tanen,
meldt Associated Press.



Ã,©rtlnieuws.nl

Denk je als Harry kloot de buurman zonder centjes verdwenen was... ook dit in werking werd gesteld?
zijn meer dan 45 vliegtuigen naar hem op zoek.
De Nationale Garde maakt ook deel uit van de vloot.

ECHT NIET..... eigen schuld dikke bult, zon vlucht maken is risico nemen, pech gehad dan....

Iwan

Citaat van: lovelyz op 11 augustus 2008, 21:13:07
Citaat van: Iwan op  9 september 2007, 23:00:44
Bijna een week na zijn verdwijning gaat de zoektocht naar de verdwenen tycoon
Steve Fossett onverminderd door.

Onherbergzaam
Sinds de miljardair en avonturier spoorloos verdween tijdens een solo-vlucht over zeer
uitgestrekt en onherbergzaam gebied, zijn meer dan 45 vliegtuigen naar hem op zoek.
De Nationale Garde maakt ook deel uit van de vloot.

Overlever
Fossett is een geoefende overlever in gevaarlijke omstandigheden. Hij vloog eerder al solo
in een luchtballon rond de aarde en bedwong een aantal flinke bergtoppen.
Toch begint - zes dagen na zijn vermissing - het optimisme onder de reddingswerkers te tanen,
meldt Associated Press.



Ã,©rtlnieuws.nl

Denk je als Harry kloot de buurman zonder centjes verdwenen was... ook dit in werking werd gesteld?
zijn meer dan 45 vliegtuigen naar hem op zoek.
De Nationale Garde maakt ook deel uit van de vloot.

ECHT NIET..... eigen schuld dikke bult, zon vlucht maken is risico nemen, pech gehad dan....
Als een gewoon iemand verdwijnt zoeken ze, maar denk niet zo uitgebreid,
vraag me wel af wie de rekening voor deze zoektocht gaat betalen.
ALs zijn nabestaanden dat doen heb ik er niet zo'n probleem mee.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

SAN FRANSISCO -  Onderzoekers hebben menselijke resten aangetroffen in de wrakstukken
van het vliegtuig van de vermiste avonturier en multimiljonair Steve Fossett.
Het gaat om een heel kleine hoeveelheid menselijke resten, die onderzocht zullen worden,
aldus de autoriteiten.

De wrakstukken werden donderdag aangetroffen in Californië nadat wandelaars op de plaats
van het ongeval een shirt, geld en een vliegidentiteitskaart met Fossettââ,¬â,,¢s naam hadden gevonden.
De politie hield eerst een slag om de arm over de identiteit, onder meer omdat
op de identiteitskaart geen foto zat.

Op 3 september vorig jaar verdween de toen 63-jarige Fossett spoorloos tijdens een solovlucht
boven Nevada. Een rechter verklaarde de avonturier in februari overleden, op verzoek van de vrouw van Fossett.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

WASHINGTON - De politie heeft in de Sierra Nevada in Californië twee menselijke botten gevonden
nabij de plaats waar het neergestorte vliegtuig van multimiljonair Steve Fossett lag.

De sheriff van Madera zei tijdens een persconferentie dat de botten een dag eerder waren gevonden
op een kleine kilometer van de plaats van het ongeval. Onderzoekers hebben ongeveer een week nodig
om vast te stellen of de botten van Fossett zijn.

Naast de menselijke resten waren ook Fossettââ,¬â,,¢s tennisschoenen aangetroffen, zijn rijbewijs en een creditcard.
In de schoenen en het rijbewijs zaten afdrukken van dierentanden. Eerder waren ook menselijke resten
aangetroffen bij de wrakstukken van het toestel, maar die waren te klein voor dna-testen.

Op 3 september vorig jaar verdween de toen 63-jarige Fossett spoorloos tijdens een solovlucht boven Nevada.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

attje

Ben benieuwd wat het dan gaat worden. Zoals het nu zo is, lijkt het mij alsnog waarschijnlijker dat hij zijn dood in scene heeft gezet.
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo

Iwan


WASHINGTON - De botten die onlangs waren aangetroffen in Californië, blijken van de vermiste miljardair
en avonturier Steve Fossett te zijn. DNA-testen hebben dat bevestigd, meldde de politie maandag.

De 63-jarige Fossett verdween vorig jaar september tijdens een solovlucht boven Nevada. De twee botten
waren in de Sierra Nevada-bergen gevonden in de buurt van de plek waar het neergestorte vliegtuig van Fossett lag.

Naast de menselijke resten lagen Fossett's tennisschoenen, zijn rijbewijs en een creditcard.
In de schoenen en het rijbewijs zaten afdrukken van dierentanden. Eerder waren al andere menselijke
restanten aangetroffen bij de wrakstukken van het toestel, maar die waren te klein voor DNA-testen.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."