Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Rector liet hakenkruisen tekenen

Gestart door Iwan, 17 september 2008, 00:52:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

BURGHAIG - Scholieren van een basisschool in het noorden van Beieren moesten van hun rector
tijdens het godsdienstonderwijs hakenkruisen en arische en niet-arische mensen tekenen.

De 58-jarige schooldirectrice is na het bekend worden van de beschuldigingen geschorst
en het Openbaar Ministerie heeft een strafrechtelijk onderzoek ingesteld.

Volgens het Beierse dagblad Frankenpost waren er al veel langer klachten over de vrouw,
maar werden die door de onderwijsinspectie altijd met de mantel der liefde bedekt.
De lerares zou in het verleden kinderen ook al SS-wachters, jodensterren en runetekens hebben laten tekenen.
De moeder van de 9-jarige Matthias werd bij thuiskomst zelfs met de Hitlergroet ontvangen.

Behalve haar wereldbeeld leek ook haar manier van straffen uit een andere tijd te komen.
Het ministerie van Onderwijs spreekt van een ââ,¬Ëœbijzonder pedagogisch conceptââ,¬â,,¢.
Een meisje dat een jongetje op zijn wang had gezoend, moest in de pauze met een rode kaart om haar nek
over het schoolplein lopen. Een meisje dat met een tafeltennisbatje tegen een appel had geslagen,
werd twee klassen teruggezet.




Ã,©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik snap niet hoe zo'n iemand terecht komt in het onderwijs. Ze zou het goede voorbeeld
moeten geven aan haar leerlingen en niet hun wereldbeeld vergiftigen op zo'n manier.
Ik dacht trouwens dat er op zulke zaken in Duitsland forse straffen stonden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

attje

Al was het nou alleen een hakenkruis geweest dan zou het eigelijk niet kunnen, maar dan zou het wel bij godsdienstles horen. Het is namelijk een onderdeel van het boeddhisme.
CiteerHet Swastika-symbool wordt al duizenden jaren gebruikt in vrijwel alle menselijke culturen als een teken van geluk en bescherming en als een personificatie van het leven en de wisselende jaargetijden.
Maar in ieder geval kan het met het tekenen van ariers al lang niet meer.
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo