Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

De Leeuw best bekeken op oudejaarsavond

Gestart door Lynn, 1 januari 2007, 12:46:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

De Leeuw best bekeken op oudejaarsavond

De strijd om de kijkers is op oudejaarsavond traditioneel bikkelhard. Wie zijn de winnaars?

Dancing with De Leeuw
Paul de Leeuw en Ron Brandsteder konden rekenen op de meeste fans. Beide presentatoren trokken met hun programma's meer dan 2,1 miljoen kijkers op de laatste dag van 2006. Mooi Jaar! De Leeuw was de winnaar, met nét iets meer kijkers dan Dancing with the Stars. Door het succes van De Leeuw moest The X-Factor op hetzelfde tijdstip op RTL4 met 'slechts' één miljoen kijkers doen.

Cabaret
De strijd ging deze oudejaarsavond met name tussen RTL4 en Nederland 1. Sterrenzender Tien liet het flink afweten door alle 'sterren' thuis te laten. Nederland 1 zette toppers in als Koefnoen en Lebbis en Jansen. Beide programma's deden het met 1,4 miljoen kijkers erg goed. De verrassing kwam op naam te staan van cabaretier Guido Weijers. Zijn allereerste oudejaarsconference werd op SBS6 werd gevolgd door ruim 1,2 miljoen cabaretliefhebbers.

Verliezers
Verliezers waren er ook. Zo moest Tien het doen met een schamele 112.000 kijkers voor de hoogtepunten van Je Leven in de Steigers. Op Nederland 3 deed de Soul Show van Wilfried de Jong ook niet echt veel. Slechts 114.000 Nederlanders zagen wel wat in de swingende VPRO-show.

Ã,© RTLNieuws.nl


Margje

Ik heb ook naar de Leeuw gekeken...en op Canvas naar Absoluty Faboulus the White Box....
Maar goed ik kijk eigenlijk altijd wel naar de Leeuw...

Iwan

Paul de Leeuw kijk ik ook meestal en op Oudjaarsavond eigenlijk altijd,
vroeger keek ik op Oudjaarsavond altijd naar de oudejaarsconference, maar dat vind ik tegenwoordig niet zoveel meer aan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."