Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

House

Gestart door Linnepin_gc, 19 januari 2007, 19:19:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pinnie



House, MD draait om de arts Gregory House. En die heeft op zijn zachtst gezegd een persoonlijkheids probleem. Het is geen aardige dokter, hij is ronduit brutaal tegen zijn patienten, speelt liever met zijn gameboy dan dat hij luistert naar de kwaaltjes van zijn patienten en is de tijd dat hij op het werk moet zijn om, dan gaat hij naar huis. Zo simple is het.

En waarom wordt hij dan niet ontslagen zou je zeggen? Waarom gaat al zijn personeel voor hem door het stof? Waarom wil het ziekenhuis hem koste wat kost houden? Juist, omdat hij briljant is.

Dr. Eric Foreman: I think your argument is specious.
Dr. Gregory House: I think your tie is ugly.

Dr. Lisa Cuddy: Your reputation won't last if you don't do your job; the clinic is part of your job. I want you to do your job.
Dr. Gregory House: But as the philosopher Jagger once said "You can't always get what you want."

De serie is met geen andere serie te vergelijken. Ik zou zeggen, geef hem een kans. In Amerika is inmiddels het derde seizoen van start gegaan.

Elke donderdag om 21.30 uur op sbs6

Iwan

Ik had het willen volgen want het leek me een superserie (vind Hugh Laurie ook een geweldige acteur),
de eerste afleveringen had ik gemist en daardoor is mijn intresse een beetje verloren gegaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Pinnie

Citaat van: Iwan op 20 mei 2007, 16:22:47
Ik had het willen volgen want het leek me een superserie (vind Hugh Laurie ook een geweldige acteur),
de eerste afleveringen had ik gemist en daardoor is mijn intresse een beetje verloren gegaan.

Je hoeft het niet vanaf het begin te volgen om het te snappen er is elke keer een andere aflevering met een verhaal...niet als in een soap dus waar het lange tijd over hetzelfde gaat.

Layla

Ik ben zwaar verslaafd aan de serie Ãâ€"smitten
Vind die dr. House helemaal geweldig.
Vooral hoe hij soms zo droog uit de hoek kan komen.

Iwan

Vrienden hebben de eerste 2 seizoenen op dvd,
die ga ik binnenkort even lenen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Seizoen 1 gekocht op dvd,
moest wat bestellen bij de cd-club en aangezien ik house toch nog wilde gaan zien ............

Nu 4 afleveringen gekeken en het is een geweldige serie,
al zit er tot nu toe wel steeds dezelfde opbouw in de afleveringen.
Medisch mysterie, verkeerde diagnose, verkeerde diagnose, verkeerde diagnose,
goede diagnose door een toevalletje ontdekt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Net de laatste 2 afleveringen van het eerste seizoen gekeken,
de serie is zeker aanrader.


Dr. Gregory House ( Hugh Laurie ) - Geniale dokter en beroepscynicus,
Hoofd afdeling "Diagnostic Medicine"



Dr. Lisa Cuddy ( Lisa Edelstein ) Endocrinoloog,
hoofd van Princeton Plainsboro Teaching Hospital.



Dr. Eric Foreman ( Omar Epps ) - Neuroloog,
werkt onder leiding van House. (Duckling)



Dr. James Wilson ( Robert Sean Leonard ) - Hoofd afdeling Oncologie,
House zijn beste (en enige) vriend.



Dr. Allison Cameron ( Jennifer Morrison ) - Immunoloog,
werkt onder leiding van House. (Duckling)



Dr. Robert Chase ( Jesse Spencer ) - IC-arts,
werkt onder leiding van House. (Duckling)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ben inmiddels halverwege seizoen 3 en vind het nog steeds een geweldige serie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Kan niet wachten tot seizoen 4 op DVD is.
Na Sherlock Holmes is House mijn favoriete fictieve personage,
House is uiteraard in grote lijnen gebaseerd op Holmes dus zo raar is dat niet.  ;D

De overeenkomsten zijn tussen House en Holmes zijn dan ook enorm.
Beiden verslaafd, beiden arrogant en terecht want beiden zijn het beste op hun gebied,
beiden wonen ze op nummer 221B. Hun naam is praktisch gelijk (a)House - (is a) Home - Homes.
Beiden erg lui, tenzij ze een uitdaging zien,  beiden hebben ze maar 1 echte vriend Watson en Wilson.
De tegenstander van Homes heet Moriarty, House word neergeschoten door ene Moriarty.
Beiden in bezit van een wandelstok, beiden enorme deductieve vermogens en beiden lossen ze mysterieuze
zaken op waar niemand anders uit kan komen.
House kijkt veel soaps (pulp tv), Holmes leest veel pulp berichten in kranten.
Er is voor beiden eigenlijk maar 1 vrouw die ze als ware zouden bestempelen;
Stacy Warner en Irene Adler, met wie ze een haat-liefde verhouding hebben.
(House had in de pilot een patiënte met de naam Adler en later in de serie en patiënte met de naam Doyle)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Zojuist seizoen 5 gekeken, die had ik gedownload. (de eerste 4 seizoenen heb ik wel op dvd).
Ik kan me niet voorstellen dat deze serie mij ooit gaat vervelen, binnenkort maar eens op zoek naar seizoen 6.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Momenteel ben ik bezig met seizoen 7, vindt het nog steeds erg leuk al begint mijn enthousiasme wel iets minder te worden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Tv-serie House van de buis

De populaire Amerikaanse tv-serie House, met Hugh Laurie in de hoofdrol, verdwijnt van de kijkbuis.

Dat hebben hoofdrolspeler Laurie en de producenten van de ziekenhuisserie bekendgemaakt.
Het huidige, achtste seizoen zal tevens het laatste seizoen zijn.

De makers van de populaire serie lieten verder weten dat het een 'pijnlijk besluit' was om de serie te stoppen,
maar dat de tijd rijp was. De laatste aflevering van House is komend voorjaar in Amerika te zien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Tsja,eens moet een eind komen...

Iwan

De eerste seizoenen vond ik geweldig, en vindt het nog wel erg leuk, maar heb het gevoel dat nu het goede moment is
om te stoppen met House. Voor mijn gevoel kan de serie alleen maar slechter worden als het nog langer doorgaat.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."