Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Uitzending Puberruil schokt dorpje

Gestart door Iwan, 12 februari 2007, 14:09:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Het Drentse dorpje Langelo is in rep en roer sinds de uitzending van het KRO-programma
Puberruil van donderdag. In het programma woonde de 17-jarige Drentse Rolf Hofsteege vijf dagen
in het gezin van de Iraanse puber Saman.

Schaamte
De jongen uit Langelo liet zich in de uitzending laatdunkend uit over buitenlanders en homo's.
De KRO kondigde Rolf ook aan als ,,een stoere vent die een hekel aan homo's en buitenlanders heeft''.
Op de forums van zowel het programma als het dorp Langelo zijn hevige discussies losgebarsten
over het gedrag van Rolf. 'Wij schamen ons voor je' en 'Drenthe staat nu negatief op de kaart',
staat er onder meer te lezen.

Scheldkanonnades
Het forum op de site langelo.info is inmiddels gesloten.
De webmaster zag zich hiertoe genoodzaakt wegens de discriminerende scheldkanonnades
die voor- en tegenstanders van de Drentse jongen spuiden. Ook bij het Dagblad van het Noorden,
die een aantal artikelen wijdde aan de uitzending, kwamen een groot aantal reacties binnen.

Vertekend beeld
,,Die jongen haalt de hele provincie Drenthe naar beneden'', stelt een lezeres teleurgesteld.
Vrienden van Rolf zeggen in de krant dat de KRO in de uitzending een totaal vertekend beeld
van hem heeft gegeven.




Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vond hem wel meevallen.
Het was een echte boer in mijn ogen,
iemand die nog nooit een stap buiten zijn dorp heeft gezet
en nog nooit live een homo of buitenlander heeft gezien.

Hij sloeg wat stoere taal uit over buitenlander en homo's,
maar toen hij eenmaal in het buitenlandse gezin had gedroeg hij zich wel goed vond ik.
De 'moeder' van Iraanse origine, waarbij Rolf logeerde ging net 4 maanden naar school
en sprak beter Nederlands dan Rolf en kon hem ook  amper verstaan. 
Ik denk dat het ook goed geweest is voor Rolf dat hij heeft meegedaan aan het programma, het was de eerste en een grote stap richting een succesvolle inburgering in Nederland. *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."